dc.contributor.advisor | Güven, Mehmet | |
dc.contributor.author | Farajzadeh Soureh, Naimeh | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:21:56Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:21:56Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/361570 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, Türk ve İranlı üniversite öğrencilerinin eş seçimiyle ilgili görüşlerinin ülke, cinsiyet ve öğrencilerin devam ettikleri bölümlere göre incelenmesi amaçlanmıştır.Araştırmanın çalışma grubunu, Türkiye'de Gazi Üniversite'sinden 384 öğrenci, İran'da Tebriz Üniversite'sinden 374 öğrenci olmak üzere toplam 758 öğrenci oluşturmaktadır. Her iki gruptan elde edilen veriler, bu araştırma için geliştirilmiş bir ölçme aracı ile toplanmıştır. Verilerin istatistiksel analizlerinde Kay-Kare testi ve çift yönlü varyans analizinden yararlanılmıştır.Araştırmanın verilerine göre, her iki ülkenin öğrencilerin de en uygun evlenme yaşını genelde 26-29 yaş aralığı olarak görmektedirler. Bu yaş aralığını belirten Türk öğrencilerin oranı İranlı öğrencilerinden anlamlı olarak daha yüksek bulunmuştur. Öğrencilerin, evlenecekleri kişiye kimin karar vermesi gerektiğine ilişkin görüşlerinde anlamlı bir farklılık olduğu bulunmuştur. Türk öğrenciler daha çok kendilerinin karar vermeleri gerektiğini belirtirken, İranlı öğrenciler ise daha çok aileleriyle birlikte karar vermeleri gerektiğini belirtmişlerdir.Öğrencilerin eş seçiminde tercih ettikleri ölçütler incelendiğinde, her iki grupta da ?dürüst olmak, saygılı olmak, sadık olmak, cana yakınlık, iyi meslek sahibi olmak, iyi maddi gelir ve güvenilir kişiliğe sahip olmak? ölçütlerinin ilk sıralarda yer aldığı görülmüştür. ?Dürüst olmak, eve bağlılık, karşılıklı sevgi, saygılı olmak, okuma kültürüne sahip olmak? özelliklerini Türk öğrenciler İranlı öğrencilere göre daha çok tercih etmektedir. ?Anlayışlı olmak, giyim tarzının istediğim gibi olması, ilgi alanı benzerliği, fiziksel ve ruhsal sağlık? özelliklerini ise İranlı öğrenciler daha çok tercih etmektedir. Her iki grupta da kız öğrenciler ?eve bağlılık, saygılı olmak, iyi maddi gelir, fiziksel çekicilik, iyi meslek sahibi olmak, eğitim benzerliği, iyi sosyal statü? ölçütlerini erkeklere göre daha çok tercih etmektedir. Erkekler ise ?iyi yemek yapmak? özelliğini kızlara göre daha çok tercih etmektedir.Sosyal alan öğrencileri ?eve bağlılık, iyi maddi gelir, iyi meslek sahibi olmak özelliklerini fen alanı öğrencilerine göre daha çok tercih ederken, fen alanı öğrencileri de ?fiziksel çekicilik, iyi yemek yapmak? özelliklerini daha çok tercih etmektedir. | |
dc.description.abstract | In this research, Turkish and Iranian university students' views about peer selection aimed to investigate, according to the their countries, gender and their university?s departments that they continue to study.The study group of this research consist of totally 758 students that 384 students of them are from the University of Gazi in Turkey and 374 students from the University of Tabriz in Iran. The data obtained from both groups, were collected with a measurement tool that developed for this research. In the statistical analysis of data, Kay-Kare test and two-way analysis of variance was used.According to the research data, students of the both countries also see 26-29 age range generally as the most appropriate age of marriage. Turkish students who indicate this age range have significantly higher rates of Iranian students.There was found significantly difference Between the students' views about who should decide on the person that they want to marry . Most of the Turkish students expressed they should be decide on it themselves, but more Iranian students express they should be decide on it with their families.When the student?s preferred criteria for peer selection are examined, in both groups, `to be honest, be respectful, be faithful, intimacy, having a good career, good financial income and having a reliable personality` measures were taken in the first places.`To be honest, commitment to home, mutual love, be respectful, to have a culture of reading ` properties are more preferred by Turkish students than the Iranian students. `Being Considerate, want to like her or his clothing style, similarity of interest, physical and mental health ` properties are preferable to the Iranian students. In both groups, female students are more preferred these criteria than men, ` commitment to home, be respectful, good financial income, physical attractiveness, having a good career, The similarity of education and good social status `, but Men is more preferred `good cooking` criteria than girls.The students of social department preferred these criteria, ` commitment to home, good financial income , having a good career` more than the students of science department , while ? physical attractiveness, good cooking ` is more preferable properties to the students of science department. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Sosyoloji | tr_TR |
dc.subject | Sociology | en_US |
dc.title | Türk ve İranlı üniversite öğrencilerinin eş seçimi ile ilgili görüşleri | |
dc.title.alternative | Turkish and Iranian university students' views on peer selection | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Students | |
dc.subject.ytm | Turks | |
dc.subject.ytm | Iranians | |
dc.subject.ytm | Turkish students | |
dc.subject.ytm | Mate selection | |
dc.subject.ytm | Marriage | |
dc.subject.ytm | Education sociology | |
dc.identifier.yokid | 409940 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 290733 | |
dc.description.pages | 101 | |
dc.publisher.discipline | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı | |