Çabuk kuvvete yönelik istasyon çalışmasının 18-19 yaş grubu erkek öğrencilerin bazı kondüsyonel özellikleri üzerine etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
63 6. ÖZET Araştırmada, 18-19 yaş grubu askeri öğrencilerin 8 hafta süre ile yapılan çabuk kuvvete yönelik istasyon çalışması modeli ile, çalışmaları öncesi ve sonrasında, bazı kondüsyonel özelliklerini bilimsel ve geçerliliği kabul edilmiş alan ve laboratuvar testleri ile saptamak, bu değerleri birbiri ile karşılaştırmak suretiyle olumlu veya olumsuz sonuç elde etmektir. Bu neden ile 1 2 deney ve 1 2 kontrol grubunda olmak üzere 24 askeri öğrenci araştırmaya tabi tutulmuştur. Araştırmanın başlangıcında deney ve kontrol grubunun fiziki özellikleri belirlenmiştir. Motorik spor testlerine ve laboratuvar testlerine tabi tutularak çalışma öncesi ölçümleri yapılmıştır. Bu ölçümlerden sonra, deney grubu haftada 3 kez olmak üzere çabuk kuvvet ilkelerini kapsayan istasyon çalışması antrenman modeli, kontrol grubu ise, haftalık düzenli beden eğitimi derslerini uygulanmıştır. 8 hafta sonra çalışma sonrası ölçümler alınmıştır ve sonuçlar değerlendirilmiştir. Araştırmanın sonuçlarını şöyle özetleyebiliriz: 1. Deney grubu öğrencilerinin çabuk kuvvete yönelik istasyon çalışması istatiksel açıdan anlamlıdır (**P<0.05). Elde ettiğimiz sonuç; deney grubu64 öğrencilerinin bazı kondüsyonel özelliklerninin önemli derecede artığı saptanmıştır. 2. Deney grubu öğrencilerinin çalışma öncesi ve sonrası anaerobik ölçümlerinin aritmetik ortalamaları arasındaki fark istatiksel açıdan anlamsız bulunmuştur (P>0.05). Bu neden ile çabuk kuvvete yönelik istasyon çalışmasının anaerobik gücü artırmada etkisiz olduğu söylenebilir. 3. Deney grubu öğrencilerinin çalışma sonrası vücut yag yüzdesi ölçümleri aritmetik ortalaması azalma göstermiştir. Ancak vücut ağırlıklarında artış meydana gelmiştir. İstatiksel açıdan iki testte anlamlı bulunmuştur (*P<0.05). Uygulanan antrenman programı vücut yag kütlesini azaltırken, vücut kas kütlesinde artış meydana getirmiştir. Bu da kuvvetin bir ifadesidir. 4. Deney grubu öğrencilerinin çalışma sonrası 30 m. koşu aritmetik ortalamaları istatiksel açıdan anlamlı bulunmuştur (*P<0.05), (**P<0. 05). Fakat 30 m. koşu ölçümlerinde azalma meydana gelmemiştir. Çalışma bataryasının sürat artırıcı etkisi bulunamamıştır. Çünkü sürat artışına; hareket reaksionu, azami hareket hızı ve ivmelendirme faktörlerinin etkisi vardır. 5. Deney grubu öğrencilerine uygulanan 1 1 motorik65 spor testlerinde ki gelişmeler, kasaya çift bacak sıçrama inme hariç, istatiksel açıdan anlamlı bulunmuştur (*P<0.05). 6. Deney grubu öğrencilerine uygulanan 4 laboratu- var testlerinde, sag el pençe kuvveti ve anaerobik güç haricinde ki gelişmeler, istatiksel açıdan anlamlı bulunmuş tur ( *P < 0. 0 5 ). 7. Araştırmada kullanılan antrenman metodunun ge çerliligini denemek için oluşturulan 6 istasyonlu test bataryası sonuçları çalışma öncesi ve sonrası farklılık göstermiştir. Elde edilen sonuçlar istatiksel açıdan anlamlı bulunmuştur (*P<0.05). Buda uyguladığımız antrenman modelinin geçerliliğini ortaya koymuştur. 8. Özel bir çalışma uygulamayan kontrol grubu öğrencilerinin motorik spor testleri ve laboratuvar testleri sonuçları çalışma öncesi ve sonrası aritmetik ortalamaları arasındaki fark istatiksel açıdan anlamsız bulunmuştur (P>0.05). Bütün bu değerlendirmelerden sonra; Çabuk kuvvete yönelik istasyon çalışmasının 18-19 yaş grubu erkek öğrencilerin bazı kondüsyonel özelliklerini geliştirmede etkin ve geçerli bir model olarak uygulanabileceği görüşü kabul edilebilir. 66 6. SUMMARY The aim of this research is to determine some performance properties of military students between the ages of 18-19, using scientifically approved labrotary tests, before and after 8 weeks circuit training period which aimed at explosive power, and to get either positive or negative results by companing the values. For this reason, 24 military students was observed and 1 2 of them was the research group. At the beginning of the research, physical charecteristics of the research and control groups were determined and motoric sport tests and laboratory tests were made. In addition that, before training the measurements were made. After these measurements the research group made the circuit training method 3 times a week and the control group,uade the regular weekly technical training. After 8 weeks, the measurements were repeated and the results were evaluated. The results of the research can be summarized 1. After the circuit training, the explosive power measurement results of research group are found statistically significant (**P<0.01 ). The results that we got is, some conditional properties of experimantal67 group students increased significantly. 2. The differences between anaerobic power avereges of research group students before and after the training were found not significant (P>0.05). Therefore, it can be said that the explosive power training has no effect to increase anaerobic power. 3. The arithmetical averege of body fat percentage of the research group decreased after trainings. However, there was increase in their body weight. This result was found significant statistically (*P<0.05). As a result it is obvious that training method is, decreasing the body fat percentage while there is an increase in muscle mass. and it is a definition of power. 4. The arithmetically average of 30 m. running of the research group was found statistically significant (**p<0.01). But, there was decrease at the measurements of 30 m. running. The working battery has no incresing influence on speed. Because, only the action reaction, maximal reaction speed and the acceleration factor is effective on speed increase. 5. In 11 motoric sports tests, which iwere applied to research group, the developments were found statisticaly significant (*P<0.05).Except jumping up68 and down to the horse. 6. In 4 laboratory tests, which were applied to research group, the result was found statistically significant except right hand grip force and anaerobic force (*P<0.05). 7. The test battery results which were used in the research and formed with 6 stations were differentiated before and after the training. The results were found statistically significant (*P<0.05). And this result proved validity of training model which is applied. 8. The results of motoric sport and laboratory tests of the control group students who did not train special working were evaluated before and after training, but the difference between the group averages were found statistically not significant (P>0.05). After all these evaluations, the circuit training, which is applied with the rules of explosive power training method, can be accepted as an effective and valid method on increasing the conditional properties of male students at the age of 18-19.
Collections