Farklı sosyo-ekonomik yapıdaki orta öğretim kurumlarında okuyan öğrencilerin spora katılımına etki eden faktörler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı; farklı sosyoekonomik yapıdaki ortaöğretim kurumlarında okuyan öğrencilerin spora katılımına etki eden faktörleri tesbit etmektir. Bu araştırmaya Ankara ilinde 10 değişik orta okul ve liseden toplam 185 öğrenci gönüllü olarak katılmıştır. öğrencilere 36 sorudan oluşan bir anket uveulanmıs ve değerlendirmede istatistiksel analiz x2 testi kullanılmıştır. Yapılan değerlendirmeler sonucunda öğrencilerin spora katılmasında aile, çevre, kitle iletişim araçları, spor tesislerinin durumu teşvik edici unsur olarak ortaya çıkmıştır. Öğrencilerin spor yapmalarında en önemli etken ülkeyi en iyi şekilde temsil etmek ve sporda başarılı olmak faktörleridir. Bu faktörleri sağlık, çevreye kendini kabul ettirme faktörleri takip etmektedir. öğrencilerin sosyo-ekonomik yapısındaki farklılıklar, onların uğraştıkları spor dalının seçiminde ve spor yapmasmdaki amacın tesbitinde önemli bir etken olarak ortaya çıkmaktadır. The purpose of this research is to determine the effecting factors for the students in secondary education of different socioeconomic structure take part in sportive activities. Totally 185 students from 10 different secondary schools in Ankara, participated in this research voluntarily. A questionnaire made up of 36 questions were answered by the students and the results were evaluated by a statistical analysis, x2 method. It can be concluded from the conducted research that family, envoriment, mass communication instruments, and the current states of the sports facilities are all encouraging factors in the participation of students in sports. The most important aspect of students taking part in sports in to represent their country in the best possible way as well as being successful ant competitive in sports. At the same time, good health and gaining a status in the community equally important aspects. The differences in socioeconomic structure of students is an important factor in determining the selection of the sports activity or the interest in sports.
Collections