Show simple item record

dc.contributor.advisorKarabağ, Şerifnaz Gülin
dc.contributor.authorYelbaş, Semiha
dc.date.accessioned2020-12-29T08:20:34Z
dc.date.available2020-12-29T08:20:34Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/361041
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, 11.sınıf öğrencilerinin T.C. Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi dersinde karşılaştıkları kavram yanılgılarını belirleyerek bu kavram yanılgılarının nedenini ortaya koymaktır.Araştırmanın evrenini; Ankara İlinin Çankaya ilçesinde bulunan Gazi Üniversitesi Vakfı Özel Lisesi ve Keçiören ilçesinde bulunan İnönü Lisesi ile Aydınlıkevler Anadolu Lisesinde okuyan öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise bu okullarda okuyan 2010-2011 eğitim-öğretim yılı 11.sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Bu çalışma 2010-2011 Öğretim Yılı Bahar döneminde gerçekleştirilmiştir.Bu araştırmada, 11.sınıf öğrencilerine T.C.Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi dersiyle ilgili 25 sorudan oluşan bir kavram testi uygulanmıştır. Veriler SPSS paket programında analiz edilmiştir. Elde edilen bulgular doğrultusunda şu sonuçlara ulaşılmıştır:-Öğrencilerin, 11.sınıf T.C.Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi dersinde, cinsiyet değişkeninin kavram başarısının oluşmasında etkili bir değişken olmadığı tespit edilmiştir.-Öğrencilerin bazı kavram yanılgılarına sahip oldukları belirlenmiştir. Bu yanılgılara öğrencilerin tarih dersine karşı ilgi ve alakalarının farklı olması, öğretmenin anlatım tarzı, kendi çalışma yöntemleri, konuları tekrar etmemeleri vb etkenlerin neden olduğu tespit edilmiştir.-Öğrencilerin okul türlerinin kavram başarısının oluşmasında etkili bir değişken olduğu tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Kavram, Kavram Yanılgısı, Anlamlı Öğrenme, T.C Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Dersi
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine the conseptual mistakes in the history lesson that the 11th grade students encounter with and to suggest some solutions for these mistakes.The research field focuses on Ankara and deals with the students study in the Gazi Vakfı College in Çankaya, the İnönü High in Keçiören and the Aydınlıkevler Anadolu Lisesi. The sample of this research which is the 11th grade students of the schools mentioned above. This study includes the 2010-2011 Spring Midterm.In this research, a 25 questioned conseptual success test about the lesson history is applied. The data is analized by the SPSS. According to the evidences the result is:-Gender is not an efficient factor in order to gain the concept success.-The type of the schools which the students study is an efficient factor in order to gain the concept success.-It is determined that student have some conseptual mistakes.Key Words: Concept, Misconception, Significant learning, History Teaching, A.İ.İ.T.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title11. sınıf öğrencilerinin T. C. Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi dersi ile ilgili öğrencilerin kavram yanılgıları ve bu yanılgılarının nedenleri
dc.title.alternativeThe misconceptions of students concerning the 11th grade Republic of Turkey?s principles of Atatürk and revolution history course and the reasons of these misconceptions
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmAtatürk principles
dc.subject.ytmHistory
dc.subject.ytmHistory lesson
dc.subject.ytmMisconception
dc.subject.ytmLearning
dc.subject.ytmCurriculum
dc.subject.ytmAtatürk reforms
dc.subject.ytmMeaningful learning method
dc.identifier.yokid423838
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid310783
dc.description.pages84
dc.publisher.disciplineTarih Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess