Seçilmiş bazı illerdeki ortaöğretim kurumlarında beden eğitimi öğretiminin yapısı ve sorunları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
-95- OZET Bu araştırmanın amacı; seçilmiş bazı illerdeki or taöğretim kurumlarında beden eğitimi öğretiminin yapısı ve so runlarını tespit etmek ve çözüm yolları önermektedir. Araştırmaya Ankara, Konya ve Kayseri illerinde görev yapan 300 beden eğitimi öğretmeni ve bu illerdeki 12 ortaöğretim ku rumunda eğitim gören 900 öğrenci katılmıştır. Araştırma tarama modelindedir. Araştırmanın amacını gerçekleştirmek üzere toplanan veriler iki yoldan elde edilmiştir, ilk olarak konu ile ilgili literatür taranmış, daha sonra, beden eğitimi öğ retmenleri ve öğrencilerin ortaöğretim kurumlarında beden eğitimi öğ retiminin yapısı ve sorunlarına ilişkin görüşlerini tespit etmek mak sadıyla bir anket düzenlenmiştir. Beden eğitimi öğretmenleri ile öğrencilere verilen anket formlarında aynı sorular bulunmaktadır. Sadece `Kimlik Bilgileri` bö lümü farklıdır. Anketlerde yer alan her soruya verilen cevapların, fre kans ve yüzdeleri alınmış ve hazırlanan her tablo için X2 (Kay-kare) hesaplanmıştır. Bu araştırmanın sonucu olarak; 1. Beden eğitimi öğretmeni ve öğrencilerin `Beden Eğitimi Dersinin Genel Amaçları`nı farklı şekilde algıladıkları, beklentilerinin farklı olduğu ortaya çıkmıştır. 2. Araştırmaya katılan her iki denek grubunun da okul idaresinden, diğer branş öğretmenlerinden ve ailelerinden beden eği timi ve spor konusunda destek görmedikleri ortaya çıkmıştır.96- 3. Öğrenciler beden eğitimi dersinden değerlendirilirken, kendi fizikî yapıları ve yeteneklerine, ilgi, çaba ve çalışmalara katılma durumlarına göre değerlendirilmeleri gerektiği ortaya çıkmıştır. 4. Beden eğitimi derslerinin `İstasyon metodu` ile ya pılması gerektiği ortaya çıkmıştır. 5. Beden eğitimi öğretmenlerinin okuldaki disipline iliş kin görüşlerini başarıyla sürdürebilmeleri için, iyi bir rehberlik sistemi ile etkin bir veli-okul ilişkisinin kurulması gerektiği, ayrıca, okul bi nasının etkin kullanımı ve uygun bir eğitim programının sağ lanmasının ön şart olduğu ortaya çıkmıştır. Sınıfta disiplini sağlayabilmesi için ise, öğrencilerin önün de duruşu, öğrencilerin yerleşimi, öğretmenin konuşmasının etkinliği, öğrenci çalışmalarının kontrolü, araç ve gerecin öğretmen ve öğrenciler tarafından kullanımı gibi faktörlerin yerine getirilmesi gereği ortaya çıkmıştır. 6. Özürlü öğrencilere uygun konular işlenirken, derse ka tılmaları ve ders dışı egzersiz programlarında da yer almaları gereği ortaya çıkmıştır. -97 ABSTRACT The purpose of this study was to assess structure and problems of physical education instruction in secondary schools in se lected provinces and to recommend some solutions. 300 physical education teachers who teach in Ankara, Konya and Kayseri and then 900 students who study in 12 secondary schools in these cities were participaded in this study. The data was collected in two ways: first, literature re lated to subject was reviewed then, a questionnaire was prepared in or der to assess opinion of physical education teachers and students re lated to structure and problems of physical education instruction in secondary schools. The same questionnaire was used for physical education teachers and students. Hovewer, only informations of identification section was different. Statistical analysis were done by using X2 and percentage differences for each question. It's been found out that every physical education teacher and student explained their ideas about general objectives of physical education lessons and their expectations were different. Two subjects groups in this study did not have any sup port from school administration, other teachers and their families. It's been found out that the students must be evaluated according to their physical abilities and capacities, interests, joining wishes in physical education classes.-98 It's been found that physical education lessons have to be done by using circuit training. In applying an effective discripline for physical edication teachers, a good guiding system and affective parent-school relation must be built, moreover, effective using of school facilities was a pre condition for effective education program. Some factors such as effectiveness of teachers' speech, con trols of students' studies and using of materials were found important for effective teaching in physical education. It's been found that handicapped students must be joined in suitable exercises during and out of classes.
Collections