Show simple item record

dc.contributor.advisorŞahin, Salih
dc.contributor.authorIşik Mercan, Sibel
dc.date.accessioned2020-12-29T08:20:20Z
dc.date.available2020-12-29T08:20:20Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/360952
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, ortaöğretim 10. sınıf coğrafya dersi ?Çevre ve Toplum? öğrenme alanının kapsamına giren konuların öğretiminde yapılandırmacı yaklaşım 5E modeline göre hazırlanmış etkinliklere dayalı öğrenme ortamlarının öğrencinin akademik başarısı ve coğrafya dersine yönelik tutumları üzerine etkilerini incelemektir.Araştırma yöntemi olarak kontrol gruplu ön test- son test deneysel araştırma modeli kullanılmıştır. Araştırmada, öğrencilerin akademik başarılarındaki değişimi ölçmek için araştırmacı tarafından geliştirilen ?40 soruluk Akademik Başarı Testi,? coğrafya dersine yönelik tutumlarını ölçmek için ise Demirkaya (2003)'dan yararlanarak, Coşkun (2004)'un geliştirdiği likert türü ?Coğrafya Dersi Tutum Ölçeği? kullanılmıştır. Çalışmanın alt problemlerinin çözümlenmesinde ve deney ve kontrol gruplarının ön test puanlarının karşılaştırılmasında,frekans, yüzde ve aritmetik ortalama kullanılmış, ayrıca tek faktör üzerinde tekrarlı ölçümler için iki faktörlü Anova ( two-wayAnovaforrepeatedmeasures) teknikleri uygulanmıştır.Bu araştırmanın örneklemini 2010-2011 eğitim öğretim yılının 2. yarıyılında Bursa Yıldırım Merkez İmam Hatip Lisesi 10. sınıf öğrencilerinden bir deney birde kontrol grubu oluşturmaktadır. Toplam 72 kız öğrenci üzerinde bu araştırma yapılmıştır. Deney grubunda 5E modeline dayalı, kontrol grubunda ise öğretmenin tercihine bağlı 5E modeli dışındaki öğrenme ortamları oluşturularak ders işlenmiştir.Araştırmanın bulgularına göre Yapılandırmacı yaklaşım 5E modelinin kullanıldığı deney grubu öğrencilerinin akademik başarıları ve coğrafya dersine yönelik tutumları kontrol grubundaki öğrencilere göre anlamlı düzeyde farklılık göstermiştir.Anahtar kelimeler: Yapılandırmacı yaklaşım, 5E öğrenme modeli, coğrafya öğretimi, doğal afetler, akademik başarı, tutum.
dc.description.abstractThe aim of this research is to study the influence of learning designed in accordance with Constructivist 5E model activities on students?s academic success and their attitudes towards geography classes while teaching ?Environment and Society,? a secondary school 10th grade subject.The basic research method is the pre-test/post-test experimental research technique with control groups. Throughout the research, a 40-question Academic Success Test developed by the candidate has been used in order to measure the change in students?s success. In addition to this test, to observe students?s reception of geography class, Demirkaya (2003), and the ?Geography Class Behavioural Scale,? a likert scale developed by Coşkun (2004), have also been applied. Along with the 2x2 t-test (pre-test / post-test model with control groups), one-way variant test (repeated measures) has been adopted while analysing the sub-problems of the study and comparing the pre-test grades of test and control groups.The study has been carried out by studying on a test group and a control group from Yıldırım Merkez İmam Hatip Lycee 10th grade students in the Spring term of 2010-2011 academic year. A total of 76 female students have kindly taken part in the study. Classes based on 5E model have been conducted with the test group while teachers have been given the chance to choose and shape their teaching environment from other methods other than 5E model for the control group.The results have shown that the test group exposed to Constructivist 5E model has achieved considerable success and developed a keener behaviour towards geography classes in comparison with the control group students.Key Words: Constructivist approach, 5E learning model, teaching of geograhy, natural disasters, academic success, attitude.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectCoğrafyatr_TR
dc.subjectGeographyen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYapılandırmacı yaklaşım 5E Modeli`nin 10.sınıf coğrafya dersinde (çevre ve toplum öğrenme alanı) akademik başarı ve tutuma etkisi
dc.title.alternativeThe effect of constructivist approach 5E Model on 10th grade geography class (environment and society learning area) academic success and tendency
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytm5E Model
dc.subject.ytmGeography lesson
dc.subject.ytmGeography
dc.subject.ytmSuccess
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmGeography teaching
dc.subject.ytmConstructivist teaching method
dc.identifier.yokid423067
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid311088
dc.description.pages172
dc.publisher.disciplineCoğrafya Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess