Show simple item record

dc.contributor.advisorYıldız, Kazım
dc.contributor.authorKuru, Hülya
dc.date.accessioned2020-12-29T08:20:16Z
dc.date.available2020-12-29T08:20:16Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/360922
dc.description.abstractAraştırmanın amacı ortaöğretim 9. sınıf öğrencilerinin analojik düşünme yeteneklerinin birbirine benzeyip benzemediği ve analoji yaklaşımı ile ders işlenen deney grubu ile geleneksel yaklaşım ile ders işlenen kontrol grubu öğrencilerinin, deneysel uygulama sonrası canlıların temel bileşenleri ünitesi kapsamında yer alan enzimlerin yapısı, görevleri, biyolojik önemi ve çalışmasına etki eden etmenler konuları ile ilgili akademik başarı puanları arasında anlamlı bir farklılığın olup olmadığını saptamaktır.Araştırmada tarama modelinin kullanılmasıyla, öğrencilerin analojik düşünme durumlarının saptanması amaçlanmaktadır. Ön test- son test kontrol gruplu modelin kullanılmasıyla ise analoji kullanımının öğrencilerin akademik başarısına etkisinin saptanması amaçlanmaktadır.Araştırma, 2009-2010 öğretim yılında Ankara il merkezinde Keçiören Lisesi'nde öğrenim gören ortaöğretim 9. sınıf öğrencileri üzerinde gerçekleştirilmiştir. Örneklem grubunda; 29 kişi deney grubu, 26 kişi kontrol grubu olmak üzere toplam 55 ortaöğretim 9. sınıf öğrencisi yer almaktadır.Ortaöğretim 9. sınıf öğrencilerinin analojik düşünme durumunun saptanması amacı ile öğrencilere ?Analojik Düşünme Testi? uygulanmıştır. 9.sınıf öğrencilerinin biyoloji dersinde, ?Canlıların Temel Bileşenleri? ünitesinde yer alan konuların öğrenilme düzeylerini belirlemek amacı ile öğrencilere ?Bilimsel Başarı Testi? uygulanmıştır.Araştırma sonuçlarına göre, deney grubu öğrencileri ile kontrol grubu öğrencilerinin, analojik düşünme bağımsız gruplar t testi karşılaştırma puanları arasında anlamlı bir fark yoktur. Bu sonuç, her iki grubun da analojik düşünme yeteneği açısından benzer özelliklere sahip olduğunu göstermektedir. Deneysel çalışma öncesinde deney ve kontrol grubundaki öğrencilerin başarı puanları birbirine benzerdir. Deneysel çalışma sürecinde analoji yaklaşımının uygulandığı deney grubunun başarı puanları ile geleneksel yaklaşımın uygulandığı kontrol grubunun başarı puanları arasında anlamlı bir fark vardır. Analoji yaklaşımı, öğrencilerin enzimlerin yapısı, görevleri, biyolojik önemi ve çalışmasına etki eden etmenler konularını öğrenmelerinde faydalı olmuştur.Anahtar Kelimeler: Analoji, Analojik Düşünme, Biyoloji Eğitimi
dc.description.abstractSecondary aim of the study 9 grade students, and the analogy with the approach of analogical thinking skills course is unlike to each other is similar to the experimental group treated with the traditional approach to teaching students in a control group treated experimental unit within the scope of the basic components of living things after the implementation structure of enzymes, tasks, issues and factors that influence the function of biological importance and a significant difference between the academic achievement scores to determine whether there is.The research model, the use of screening, the students aimed to determine the status of analogical thinking. Pre-test-post test control group using the model of the academic success of students in the use of analogy is to determine the impact.Research, 2009-2010 academic year, the provincial center of Ankara High School, studying secondary education Kecioren 9 grade students performed on. The sample group was a 29-person test group, 26 people, including a control group of 55 secondary school 9 grade student is located.Secondary 9 grade students to determine the status of analogical thinking to students, `Analogical Thinking Test` was applied. 9.sınıf students in biology class, `Basic Components of living things` in order to determine their level of unit, students learn the subjects in the `Scientific Achievement Test` was applied.According to the survey, students in the experimental group and control group students, regardless of analogical thinking, there is no significant difference between groups t test comparing scores. This result, in both groups have similar characteristics in terms of analogical thinking, the ability to show that. Achievement scores of students in the experimental and control groups before the experimental study are similar to each other. Experimental study approach is applied in the process of analogy with the traditional approach and applied the experimental group's achievement scores of the control group there was significant difference between achievement scores. Analogy approach, students in the structure of enzymes, tasks, issues of biological significance and the factors that influence the function of learning has been useful.Keywords: Analogy, Analogical Thinking, Biology Education.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaöğretim 9. sınıf öğrencilerinin analojik düşünme durumlarının saptanması ve biyoloji öğretiminde analoji kullanımının öğrenci başarısına etkisi
dc.title.alternativeDetermine analojical thinking condition of the students in 9 grade in secondary school and impact of using analogy in biology teaching to student achievement
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmThinking
dc.subject.ytmThinking styles
dc.subject.ytmAnalogy
dc.subject.ytmBiology
dc.subject.ytmBiology teaching
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmSuccess
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmSecondary education
dc.subject.ytmSimilarity
dc.identifier.yokid421949
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid311084
dc.description.pages127
dc.publisher.disciplineBiyoloji Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess