Arapça ile Türkçe arasındaki sözdizimsel farklılıkların Araplara Türkçe öğretiminde etkisi
dc.contributor.advisor | Temizyürek, Fahri | |
dc.contributor.author | Albiladi, Muhammed | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:19:07Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:19:07Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/360427 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, Türkçe?nin sözdizimi kuralları temel alınarak Arapça ve Türkçede cümle türler, cümle öğeleri ve tamlama terkipleri karıştırılarak arasındaki sözdizimsel benzerlik ve farklılıkların belirlenmesini hedeflemiştir. Aynı zamanda Türkçe öğrenen Arap öğrencilere uygulanan test sınavından yola çıkarak tespit edilmiş sözdizimsel farklılıkların ne kadar olumsuz aktarımlara sebep olmasının saptanması amaçlamıştır.Olumsuz aktarımların olup olmamasını tespit edebilmek amacıyla, Arap öğrencilerin yaptıkları hatalar incelenmiştir. Sözdizimi ile ilgili hataların analizi yapılarak hangisi sıklıkla ve hangisi az olduğu saptanmıştır. Bununla birlikte bu yanlışların hangi nedenlerden dolayı ortaya çıktığını açıklamaya çalışılmıştır.Hata çözülememesi yöntemi kullanarak araştırmadan elde edilen sonuçlarda, sözdizimsel hatalar, olumsuz aktarımdan kaynaklanan hatalardan %34?i oluşturmaktadır. Bu hatalar genellikle Arapça ve Türkçenin arasındaki temel fark olan cümle yapısındaki terslikten kaynaklanmaktadır. Bunun yanı sıra Arapçada mef?ûlün bihi gösteren kelimenin sonuna konan harekelerden başka bir edat bulunmamaktadır. Ayrıca yanlış bulunma eklerinin kullanılması ve fazla bağlaçların kullanılması görülür.Anahtar Kelimeler: Sözdizimsel Farklılıklar, Türkçe Öğretimi, Karşıtsal Dilbilimi | |
dc.description.abstract | The aims of this work is to determines aspect of similarity and different grammar between Turkish language and Arabic language by doing grammar comparison between two languages on the one hand teypes of the sentence, elements of the sentence, additional structures and descriptive with taking grammar of the Turkish language as the basic of the comparison process, and in the same time to aims to knowing the effect of grammatical differences differences on the students of the Turkich language especially Arab students based on exam had tested on them.In order to improving error resulting of the impact of native language or not, it had been studied the mistakes that happened from Arab students, and it had been identified which mistakes more common than others, beside it had mentioned the reasons that led to the occurrence.The recults obtained of research by using the method of error analysis, showed that mistakes resulting of the impact of native language which represented 34% of the total mistakes, and in general the reason of these mistakes was inverse construction between the two languages. Beside there is no tool to show the object in Arabic sentence except fort he movement that are placed on the last word. Also the frequent use of links and misuse of the formats of the names (prepositions).Key Word: Syntactic Differences, Teaching of Turkish, Comparative Linguistics | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Arapça ile Türkçe arasındaki sözdizimsel farklılıkların Araplara Türkçe öğretiminde etkisi | |
dc.title.alternative | Turkish language and Arabic language by doing grammar comparison between two languages on the one hand teypes of the sentence | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Language education | |
dc.subject.ytm | Grammar | |
dc.subject.ytm | Turkish | |
dc.subject.ytm | Turkish teaching | |
dc.subject.ytm | Linguistics | |
dc.subject.ytm | Oppesitional analysis | |
dc.subject.ytm | Foreign language education | |
dc.subject.ytm | Syntax | |
dc.subject.ytm | Arabic | |
dc.identifier.yokid | 443464 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 317149 | |
dc.description.pages | 155 | |
dc.publisher.discipline | Türkçe Öğretmenliği Bilim Dalı |