Show simple item record

dc.contributor.advisorGüler, Mediha
dc.contributor.authorAltuner, Meryem
dc.date.accessioned2020-12-29T08:19:04Z
dc.date.available2020-12-29T08:19:04Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/360406
dc.description.abstractAraştırmanın amacı Kız Meslek Liselerinin el sanatları bölümünde verilen ev aksesuarları programının incelenmesi, ev aksesuarlarının estetik boyutları açısından incelenmesi, öğrenim gören öğrencilerin bu dersten beklentileri ve aldıkları eğitim sonunda bu program hakkındaki düşüncelerinin belirlenmesidir.Araştırmanın evrenini 2010-2011 eğitim öğretim yılı Samsun İli Kız Meslek Liselerinde ev aksesuarları dersini alan öğrenciler oluşturmaktadır. Bu evrenden rastgele seçilen 60 öğrenci araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır.Araştırma kapsamına alınan öğrencilere uygulanan anketlerden elde edilen veriler bilgisayar ortamına aktarıldıktan sonra istatistiksel analizlerin yapılması için Microsoft Excel ve Spss 16 programlarından yararlanılmıştır.Microsoft Excel ve Spss 16 programlarından faydalanılarak frekans (f) ve yüzde (%) değerleri hesaplanmıştır, bu değerler tablolar üzerinde gösterilmiştir. Bulgulardan elde edilen verilere göre tablolar yorumlanmıştır.Araştırma sonuçlarına göre tüm öğrencilerin ev aksesuarları dersine severek katıldıkları ve programdaki konulardan en çok canlı çiçek tanzimini sevdikleri görülmüştür.Yazılı kaynaklar arasında en çok dekorasyon dergilerini kullandıkları, programın uygulanması sırasında cendereyi çok kullandıkları ve araç-gereç donanımının teknolojik açıdan yetersizliğinden yakındıkları görülmüştür.Malzeme teminini öğretmenleri aracılığıyla toplu olarak yaptıkları ve genel anlamda malzeme temininde sıkıntı çektikleri gözlenmiştir.Programın uygulanması sırasında yaratıcılıklarını kullanabildikleri ve yaptıkları ürünlerle piyasadaki ürünler arasında benzerlik olduğu söylenebilir. Yapılan ürünleri çoğunlukla okul dışında da ilgi gördüğü, sergileyebildikleri veya satabildikleri görülmüştür.Öğrenciler tarafından piyasadaki gelişmelere uyum sağlanabilmesi için programın amacının sürekli geliştirilmesi önerisi getirilmiştir.Araştırmanın sonunda ortaya çıkan sorunlara dayalı olarak araştırmacı tarafından ortaya konulan önerilere yer verilmektedir.
dc.description.abstractThe broad objectives of the research are ; the examination of home accessory programme studied at handicrafts departments of Girls? Vocational Schools, the research of home accessory in terms of its aesthetic aspect, the determination of the expectations of the students studying there and their thoughts on the programme.The target population of the study is the students studying home accessory at Girls? Vocational Schol in Samsun in 2010-2011 Academic year. Randomly Chosen 60 students form the sample of the study.After the survey results computerized, Microsoft Excel and Spss 16 programs were used for statistical analyses.Using Microsoft Excel and Spss 16 programs, frequency (f) and percentile (%) were calculated and showed on table. The tables were commented according to the datum obtained from the findings.According to the survey results it is seen that all of the students attend the home accessory classes eagerly and the `flower arrangement? is the best-loved subjects for them.It was observed that among the written sources, they mostly use decoration magazines, they use mange during the programme and also complain about the technologically inadequacy of the equipment and supplies.It was found that material acquisition is done as bulk purchase by the teachers and generally they have problems in procurement of the materials.It is possible to say that during the programme they use their ingenuity and their productions are similar to the ones sold in the market. Their productions are mostly draw interest out of the school. They can also exhibit or sell them.For students, in order to be attuned to the market, it was suggested that there must be a continuous improvement of the programme objective.At the end of the study, researcher?s suggestions -built on the problems- were stated.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEl Sanatlarıtr_TR
dc.subjectCraftsen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSamsun ili kız meslek liselerindeki ev aksesuarları programının incelenmesi
dc.title.alternativeThe examination of home accessory programme at girls? vocational school in Samsun
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEl Sanatları Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmEducation programs
dc.subject.ytmEducation system
dc.subject.ytmDecoration
dc.subject.ytmHandicrafts
dc.subject.ytmHome accessories
dc.subject.ytmAccessory
dc.subject.ytmHigh schools
dc.subject.ytmDecorative components
dc.subject.ytmGirl vocational high schools
dc.subject.ytmSamsun
dc.subject.ytmVocational education
dc.subject.ytmProgram evaluation
dc.subject.ytmCurriculum
dc.identifier.yokid444612
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid317161
dc.description.pages275
dc.publisher.disciplineDekoratif Ürünler Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess