Ankara Polis Akademisi öğrencilerinin bazı kişilik ve davranış özellikleri (Sporcu olan ve olmayan öğrenciler üzerine bir araştırma)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Ankara Polis Akademisi öğrencilerinin bazı kişilik ve davranış özellikleri (sporcu olan ve olmayan öğrenciler üzerine bir araştırma) Araştırmanın amacı, Ankara Polis Akademisinde okuyan sporla uğraşan ve uğraşmayan öğrencilerin bazı kişilik ve davranış özellikleri arasındaki benzerlik ve farklılıkları tesbit ederek, bu özelliklere sporun olumlu veya olumsuz etkilerinin olup olmadığını araştırmaktır. Araştırma Ankara Polis Akademisi 4. sınıf öğrencilerinden ferdi sporla uğraşan (Judo, karate, güreş ve taekwondo) 30 öğrenci ile tesadüfi yöntemle seçilmiş ve sporla uğraşmayan 30 öğrenci üzerinde yapılmıştır. Araştırma tarama modelindedir. Konu ile ilgili literatür taranmıştır. Araştırmada H.J.EYSENCK-GLENWILSON'un kişilik testleri kullanılmıştır. Testler 3 büyük kişilik grubu içerisinde toplam 12 alt kişilik boyutundan oluşmuştur.1. Dışa dönüklük-içe dönüklük ? Etkinlik-faal olmama ? Sosyallik-sosyal olmama ? Riske girme-ihtiyatlı olma ? Sorumluluk-sorumsuzluk 2. Duygusal denge-duygusal dengesizlik ? Kendini beğenme-aşağılık duygusu ? Mutluluk-üzüntü ? Takıntı ve saplantılı olma-saplantısız olma ? özgürlük, özerklik-bağımlılık 3. Katilik -esneklik ? Saldırganlık-uysallık ? insanları kullanma, çıkarcılık- sezgisel yakınlık ? Uzlaşmazlık-Esneklik ? Erkeklik-dişilik Araştırmaya katılan öğrencilerin fiziksel karakteristikleri (yaş-boy- kilo) yönünden gruplar açısından her hangi bir farklılık görülmemiştir. Boş zaman dağılımlarında dikkate değer farklılık gözlenmemiştir. Dışa dönüklük içe dönüklük boyutunda grupların ortalama puanlan arasında istatistik açıdan anlamlı bir farklılık gözlenmemiştir. Grupların ortalama puanlan ile grafiklerin ortalama değerleri arasında benzerlik gözlenmiştir. Duygusal denge-duygusal dengesizlik boyutunda üzüntü- mutluluk kişilik boyutunda 0,01 önem seviyesinde farklılık bağımlılık- özerklik kişilik boyutunda 0,05 önem seviyesinde farklılık gözlenmiştir. Aşağılık duygusu, öz saygı, takıntı ve saplantısız olma boyutunda anlamlı farklılık gözlenmemiştir. Grupların puan dağılımlarında zik zaklar belirlenmiştir.Dik başlılık-yumuşak başlılık boyutu içerisinde Erkeklik-dişilik boyutu ortalama puanlan arasındaki farklılık 0,05 önem seviyesinde bulunmuştur. Diğer boyutlarda istatistik açıdan farklılık gözlenmemiştir. Grupların ortalama puanlan ile grafik ortalama puanı arasında paralellik gözlenmiştir. 71 ABSTRACT CERTAIN PERSONALITY AND BEHAVIORAL TRAITS OF THE ANKARA POLICE ACADEMY STUDENTS (A research pertaining to those active and inactive in sports) The objective of the research is to determine certain similarities and differences in the personality and behavioral traits of the Ankara Police Academy students who are both active and non active in sports, and especially find out whether the sports have a negative or positive effect on such traits. During the research, 30, 4th year students of the Ankara Police Academy involved in individual sports (such as judo, karate, wrestling and taekwondo), and another 30 students not involved in sports were selected with random sampling method. Scanning methodology is used during the research. The literature pertaining to the subject were scanned. During the research H.J. EYSENCK-GLEN WILSON personality testing were employed.72 The tests were formed within 3 major personality groups, with a total of 12 personality sub groups. 1. Extroversion - Introversion ? Activity - Inactive ? Social - Anti social ? Risk Taking - Precautionary ? Responsibility - Irresponsible 2. Emotional Balance - Emotional Imbalance ? Superiority complex - Inferiority complex ? Happiness - Sorrow ? Hang - ups fixed ideas - Free of fixed ideas ? Freedom, autonomy, dependence 3. Convergence - Flexibility ? Aggression - Docility ? Abusing others, Opportunism, Intuitional Approach ? Dissension - Flexibility ? Masculinity - Femininity The physical characteristics (age-height-weight) of the of the students participating in the research did not reflect any differences were detected in the distribution of spare time. A meaningful difference, form the statistical stand point in the average points of the groups, in introversion-extroversion dimensions were not observed. A similarity was detected between the average points of the groups and the mean graphic values In the emotional balance- emotional imbalance dimension and in happiness-sorrow personality dimension; and in the dependence-autonomy personality dimension,73 differences of 0.01 and 0.05 were respectively observed within the level of priority. Meaningful differences were not detected in the inferiority complex, selfrespect, hang ups and fixed ideas dimensions. Zig zag have appeared in the points distribution of the groups. Within the dimensions of aggressiveness-docility, the masculine- feminine dimension points were found to show a difference of 0.05 points. Differences from statistical stand point in the other groups were not detected. A parallel line was observed between the group mean points and graphic mean points.
Collections