Ankara`da 1996 yılında 112 acil yardım ve kurtarma hizmetlerinden yararlananların aldıkları hizmetten memnuniyetleri ile ilgili bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
50- VIII - ÖZET Kazalardaki ölümlerin %10 u ilk 5 dakikada, %50 si ilk yarım saatte olmaktadır. Hastalıklarda da anında yapılacak müdahalelerle ölümler veya komplikasyonların önlenebileceği ve daha başarılı sonuç alınacağı bir gerçektir. Bu nedenle acil servislerin kurulması ve bu servislerin etkili bir şekilde çalışması ve halkında bu hizmetlerden yararlanması toplum sağlığı açısından çok önemlidir. Bu çalışmada 1996 yılında Ankara'da 1 12 HAS ine başvuran hastaların genel özellikleri, bu servisten aldıkları hizmet ve bu hizmetten memnuniyetlerini saptamak amaçlanmıştır. Ankara'da 112 HAS i 16 istasyonda 17 ambulansla 24 saat hizmet vermektedir. Aynı zamanda Polis imdat (155) ve İtfaiye imdat (110) ile koordineli olarak çalışmaktadır. Haberleşme telsiz ve telefonla sağlanmaktadır. Araştırma kapsamına Ankara'da 1996 yılında HAS hizmetlerinden yararlanan 4007 vakadan örneklem yöntemiyle (10 vakadan biri alınarak) seçilen 400 vaka alınmıştır. Bu başvurulardaki hasta ve yakınlarına telefonla anket uygulanmıştır. Yapılan çalışma neticesinde; başvuruların %40.0 mı 65 yaş ve üzerindeki hastalar, %52.3 ü kadın, %47.7 si erkek hastalar oluşturmaktadır. Başvuruların %33.5 ini kardiovasküler hastalıklar, %16.5 ini nörolojik hastalıklar ve % 12.2 ini şuur kaybı oluşturmaktadır. Başvuruların %71.7 'i 10.00-24.00 saatleri arasında olmaktadır. %88.5 i ilk 2 dakika içinde danışman hekime ulaşmaktadır. %73.7 ini ilk 10 dakikada ambulans ulaşmaktadır. Başvuran hastaların %46.3 inin nakil edildiği, %42.2 inin yerinde müdahale ile beraber nakil edildiği tespit edilmiştir. Genel olarak incelendiğinde; 112 HAS hizmetinden, ambulanslardan ve gelen ekiplerden hastaların ve hasta yakınlarının memnun oldukları tespit edilmiştir. -51- IX - SUMMARY 10 % of casualties occur in the first 5 minutes and 50 % of casualties occur in the first 30 minutes. it's quite obvious that mortalitiy and complications are avoidable and also good results can be reached (or achieved) through first aid. As a result of this, it's vital to establish emergency services and to make them work efficiently and also that the public make of these. The purpose of this study was to determine the genera! characteristics of the patient, who applied Hızır 112 emergency service, the quality of the service given to the patients and their satisfaction. 1 12 Hızır emergency service is giving 24 hours service at 16 stations with 17 ambulances for in Ankara. Police rescue (155) and fire rescue (110) cooperates the service communication is ensured by wireless and telephone call. This study included 400 cases of 4007 people who had required emergency service care in Ankara in 1996. The questionnaire either the patients or relatives answered on the phone. As a conclusion of this study; 40.0 % of patients were 65 years old and over and 52.3 % were women and 47.7 % were men. 33.5 % of these cases had cardio vasculer diseases and 16.5 % had neurological diseases and 12.2 % of them were unconsciousness. 71.7% of these applied between these hours: 10.00 and 24.00. 88.5 % were examined by- consultant in the first 2 minutes. 73.7 % were taken by an ambulance in the first 10 minutes. 46.3 % of the cases were taken to a hospital and 42.2 % were given first aid and then taken to a hospital. In general, it is determined that patients & their relatives are satisfied (or happy with) with 1 12 Hızır Emergency Service, the ambulances, and the teams. r; !?i!f:''`:-;r`f l-Mitneitilt*'*' `. `'-*''' '
Collections