Kara Harp Okulu`nda görev yapan beden eğitimi öğretmenlerinin ders içi liderlik davranışlarına ilişkin öğrenci yaklaşımları üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
66 ÖZET Bu araştırmanın amacı, Kara Harp Okulu'ndaki görev yapan beden eğitimi öğretmenlerinin ders içindeki liderlik davranışlarını incelemek ve beden eğitimi öğretmenleri hakkında öğrencilerin görüşlerini ortaya koymaktır. Araştırmanın evrenini, Kara Harp Okulu son sınıf öğrencileri, örneklem grubunu ise, son sınıf öğrencilerinden random olarak belirlenen 357 kişi oluşturmuştur. Öğrencilere `Kişisel Bilgi Formu` ve `Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Ders îçi Liderlik Davranışları Anketi`nden oluşan 20 soruluk bir anket uygulanmıştır. Elde edilen verilerle ilgili analizler, bilgisayar ortamında `SPSS` paket istatistik programından yararlanılarak değerlendirilmiştir. İstatistik işlemlerinde; Ki-Kare, frekans ve yüzde dağılımları tekniklerinden yararlanılmıştır. Beden eğitimi öğretmenlerinin, derslere zamanında başlayıp zamanında bitirdiklerine, öğrencilerin %82.7'si ve uygulama yaptıklarına ise %74.5'i büyük bir çoğunlukla katılmaktadır. Araştırmaya katılan öğrencilerin verdikleri cevaplara göre, Öğretmenlerinin kendileriyle kolay iletişim kurdukları, modern yönetim67 yöntemlerini uyguladıkları, branşları ve branş dışı konularda da yeterli bilgiye sahip oldukları sonucu ortaya çıkmaktadır. Öğrencilerin %40.6'sı öğretmenlerin ses tonunu iyi kullandıklarına çoğunlukla katılırken, hiç katılmayan öğrencilerin oram ise oldukça düşüktür (%3.4). Savaş beden eğitimi (SBE) derslerinin yaratına inanma ile beden eğitimi öğretmenlerinin derslere zamanında başlayıp zamanında bitirmeleri, ders konularını işlerken model olmaları, öğrencilerin beklentilerine karşı duyarlı olmaları ve cezalandırmaya doğru zamanda başvurmaları arasındaki ilişki (p<.01) anlamlıdır. Öğretmenlerin komutlarında kanun ve yönetmeliklere uymaları ve mevcut programı uygulamada özenli davranmaları değişkenleri arasındaki ilişki p<.02 düzeyinde anlamlıdır. SBE derslerinin yararına inanma ile beden eğitimi öğretmenlerinin öğrencilere karşı dostça davranmaları, ses tonunu iyi kullanmaları, kolay iletişim kurmaları, bireysel farklılıklar gözetmeksizin davranmaları arasındaki ilişki anlamlıdır (p<.001). 68 SUMMARY The purpose of this research paper is to study the leadership behaviour of physical fitness teachers at the Armed Forces School and to disclose the opinion of students about their physical education teachers. The universe for the research is defined by the number of students in senior year of the Armed Forces School, the sample group being 357 randomly selected senior students. The sample was administered the `Personal Information Form` and the `Physical Education Teachers' In Class Leadership Behaviour Questionnaire` composed of 20 questions. The resultant data was analysed using the `SPSS` statistics software package. The statistical tests implemented were Chi-squared tests, frequency and percentage distribution techniques. 82.7% of students perceived physical education teachers started and finished lessons on time and 74.5% believed that they had the opportunity to practise what they had learnt in class. The findings of the study show that the students perceived then- teachers to relate well to the class, to use modern administrative methods and to possess adequate branch related and outside branch knowledge.69 40.6% of the teachers were of the opinion that their teachers used their tone of voice well for most of the time. Non-participation on the part of the students was low at 3.4%. Significant levels of confidence were established between the belief in the benefit of Physical Education for War (P.E.W) lessons and the prompt beginning and ending of class, teachers establishing good role models during class, their sensitivity towards the expectations of the students during class periods and the just punishment for misbehaviour (p<.01). Teacher's abidance by laws and regulations and their careful adherence to programs was significant at a level of p<.02. The belief in the benefit of P.E.W. lessons and the friendly attitude of teachers towards their students, the effective use of their intonation, good communicative skills and their dealing equitably with their students was significant (p.<.001).
Collections