Sportif rekreasyon etkinliklerine liderlik eden antrenörlerin lider davranış boyutları (Polis Akademisi Örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
84 ÖZET Bu araştırmanın amacı, Polis Akademisi öğrencileri'nin katıldıkları sportif rekreasyon etkinliklerine liderlik eden antrenörlerin lider davranış yapılarının tesbiti ve algılanan bu lider davranış yapıları ile bu etkinliklere katılan öğrencilerin katılım motivleri arasındaki ilişkiyi tesbit etmektir. Araştırmanın evrenini oluşturan sportif rekreasyon etldnliklerine katılan 529 akademi öğrencisinin tamamına 40'ı algılanan lider davranış yapısını ölçen, 30'u da katılım motivlerini ölçen iki bölümlü bir anket uygulanmıştır. Anket verilen deneklerden 306 kişi (% 58) anketi doğru cevaplamıştır. Araştırmada frekans, (f), yüzde (%), aritmetik ortalama (x) ve P<.05 anlamlılık düzeyinde Ki-kare (x2) testleri kullanılmıştır. Araştırmada kullanılan anketlerin analizi, `SPSS` paket bilgisayar programıyla yapılmıştır. Araştırma sonucunda, 18 sportif rekreasyon etkinliği branşından 16'sında `eğitici-öğretici`, sadece hentbolda `demokrat`, atıcılıkta ise `ödüllendirici` lider davranış tipi tesbit edilmiştir. Bu davranış tipleri ile `beceri geliştirmek`, `kazanmayı sevmek`, `enerji harcamak`, `stres atmak`, `ödül kazanmak`, `evden uzaklaşmak`, `popüler olmak` ve `liderleri/antrenörleri/eğiticileri sevmek` katılım motivleri arasında.05 seviyesinde anlamlı bir ilişki bulunmuştur. 85 SUMMARY The purpose of this study was to determine the leader behaviors of trainers at Turkish Polis Akademy Sportive Recreational Activities and the relationship between the leader behaviors and participation motives. This study was conducted all of 529 students who were participated 18 sportive recreational activities at Turkish Polis Akademy. A questionnaire which has two sections including Leadership Scale for Sports and Participation Motivation Questionnaire. This questionnaire was answered by 306 of 529 students (% 58). Statistical analysis were done by using statistical frequency (f), percentage distribution (%), arithmetic medium (5J) and chi-square (x^) with.05 significance degree. All analysis of data were obtained from `SPSS` pocket computer program. According to the results, types of leader behaviors were determined among 18 sportive recreational activity branches, 16 of them were identified as `frainmg-instruction`, one of them was identified as `democratic` and one of them was identified as `rewarding behavior` structures. It was found that there was no significant relationship between the three type of leader behaviors (training-instruction, democratic and rewarding) for each of the participation motives except 8 participation motives at.05 significant level. These 8 participation motives were `to improve skills`, `to win`, `to get rid of energy`, `to release tension`, `to get rewards`, `to get out of the house`, `to be popular` and `to enjoy coaches or instructors`.
Collections