Gazi Üniversitesi Fransız Dili Eğitimi Anabilim Dalı öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilimleri üzerine bir çalışma
dc.contributor.advisor | İnce, Esma | |
dc.contributor.author | Has, Elif | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:18:08Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:18:08Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/360008 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı Gazi Üniversitesi, Fransız Dili Eğitimi ABD öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilimleri tespit etmektir. Araştırma Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi'nde öğrenim gören 50 Fransız Dili Eğitimi ABD öğrencisi üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu oluşturan öğrencilere 3 bölümden oluşan bir görüşme formu uygulanmıştır. Görüşme formunun 1. Bölümü kişisel bilgiler ile ilgilidir. 2. bölüm eleştirel düşünme eğilimlerini ölçen 20 önermeden oluşmaktadır. 3. bölümü ise öğrencilerin Fransız Dili Eğitimi ABD' da eleştirel düşünme becerilerini etkili bir şekilde geliştirmek ve öğretmek için neler yapılmalı konusunda görüşlerini paylaşmaları için bir öneriler bölümü şeklindedir.Öğrencilerin tutarsız cevapları nedeniyle, eleştirel düşünme eğilimlerinin düzeyleri konusunda kesin bir bilgiye ulaşılamamıştır. Bu beceriye sahip olma durumlarının cinsiyet, sınıf ve mezun oldukları okul değişkenlerine göre bir farklılık göstermediği saptanmıştır.Araştırmanın verilerinin analizinde formlar tek tek incelenmiş ve sözel olarak sunulup yorumlanmıştır. | |
dc.description.abstract | Dans cette étude, on a évalué les tendances pour la pensée critique des étudiants du FLE de L? Université Gazi. La recherche est menée sur 50 étudiants du Département de L?Enseignement du FLE de L? Université Gazi. On a appliqué un questionnaire de 3 parties à la population de cette recherche. Il y a les informations personelles dans la première section. La deuxième section existe 20 propositions sur les tendances de pensée critique. L? objectif de la troisième section, dernière section, est d?exposer les idées des étudiants sur ce qu?on peut faire pour développer et enseigner efficacement les compétences de pensée critique dans ce département.Par suite des réponses incohérentes des étudiants, on n?a pas pu parvenir à un certain résultat sur le niveau de leurs tendances de pensée critique. Ces niveaux ne diffèrent pas de manière distinctive d?après le sex, la classe actuelle, le lycée terminé.L?analyse des données de recherche est réalisée en utilisant les tableaux. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Fransız Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | French Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | Gazi Üniversitesi Fransız Dili Eğitimi Anabilim Dalı öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilimleri üzerine bir çalışma | |
dc.title.alternative | Une etude sur les tendances de pensée critique des etudiants dans le DEpartement de L'Enseignement Du Français Langue Etrangere FLE De L?Université Gazi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Fransız Dili Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Foreign language education | |
dc.subject.ytm | French language | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | Critical thinking | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.identifier.yokid | 431717 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 311010 | |
dc.description.pages | 54 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |