Show simple item record

dc.contributor.advisorİnce, Esma
dc.contributor.authorHas, Elif
dc.date.accessioned2020-12-29T08:18:08Z
dc.date.available2020-12-29T08:18:08Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/360008
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı Gazi Üniversitesi, Fransız Dili Eğitimi ABD öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilimleri tespit etmektir. Araştırma Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi'nde öğrenim gören 50 Fransız Dili Eğitimi ABD öğrencisi üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu oluşturan öğrencilere 3 bölümden oluşan bir görüşme formu uygulanmıştır. Görüşme formunun 1. Bölümü kişisel bilgiler ile ilgilidir. 2. bölüm eleştirel düşünme eğilimlerini ölçen 20 önermeden oluşmaktadır. 3. bölümü ise öğrencilerin Fransız Dili Eğitimi ABD' da eleştirel düşünme becerilerini etkili bir şekilde geliştirmek ve öğretmek için neler yapılmalı konusunda görüşlerini paylaşmaları için bir öneriler bölümü şeklindedir.Öğrencilerin tutarsız cevapları nedeniyle, eleştirel düşünme eğilimlerinin düzeyleri konusunda kesin bir bilgiye ulaşılamamıştır. Bu beceriye sahip olma durumlarının cinsiyet, sınıf ve mezun oldukları okul değişkenlerine göre bir farklılık göstermediği saptanmıştır.Araştırmanın verilerinin analizinde formlar tek tek incelenmiş ve sözel olarak sunulup yorumlanmıştır.
dc.description.abstractDans cette étude, on a évalué les tendances pour la pensée critique des étudiants du FLE de L? Université Gazi. La recherche est menée sur 50 étudiants du Département de L?Enseignement du FLE de L? Université Gazi. On a appliqué un questionnaire de 3 parties à la population de cette recherche. Il y a les informations personelles dans la première section. La deuxième section existe 20 propositions sur les tendances de pensée critique. L? objectif de la troisième section, dernière section, est d?exposer les idées des étudiants sur ce qu?on peut faire pour développer et enseigner efficacement les compétences de pensée critique dans ce département.Par suite des réponses incohérentes des étudiants, on n?a pas pu parvenir à un certain résultat sur le niveau de leurs tendances de pensée critique. Ces niveaux ne diffèrent pas de manière distinctive d?après le sex, la classe actuelle, le lycée terminé.L?analyse des données de recherche est réalisée en utilisant les tableaux.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectFransız Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectFrench Linguistics and Literatureen_US
dc.titleGazi Üniversitesi Fransız Dili Eğitimi Anabilim Dalı öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilimleri üzerine bir çalışma
dc.title.alternativeUne etude sur les tendances de pensée critique des etudiants dans le DEpartement de L'Enseignement Du Français Langue Etrangere FLE De L?Université Gazi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentFransız Dili Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmForeign language education
dc.subject.ytmFrench language
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmCritical thinking
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.identifier.yokid431717
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid311010
dc.description.pages54
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess