Artistik cimnastikte yunus takla hareketinin öne salto öğretimine transferinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
45 6. ÖZET Yapılan araştırmada, Artistik cimnastikte yunus takla hareketinin öne salto hareketine öğretimine transferinin incelenmesidir. Çalışmaya 97-98 Bahar yarıyılı içinde okuyan, Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi, Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu 2. sınıf öğrencileri katılmıştır. Çalışmaya 14'ü deney, 14'ü de kontrol grubu olmak üzere, toplam 28 gönüllü erkek katılmıştır. Elde edilen verilerin istatistiksel analizi, aritmetik ortalamaları (x), standart sapma (s. d), t testi (t) sonuçlan, bilgisayarda SPSS paket programında yapılmıştır. Bu çalışmada deney grubuna ilk 4 hafta yunus takla hareketi öğretirken kontrol grubuna da hiçbir hareket yaptırılmamıştır. 4. haftadan sonra da deney ve kontrol grubuna öne salto hareketi öğretilmiştir. Toplam 10 hafta süresince,haftada iki gün bu çalışmalar yapılmıştır. Çalışmaların sonucunda öne salto hareketi, video kameraya çekildikten sonra değerlendirme yapmak için hareketler sırasıyla 10 evreye bölünmüştür. Evrelere (1= kötü, 2= orta 3= iyi) puan verilmiş ve bu evreler, uluslararası artistik cimnastik hakemleri tarafından değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda, yunus takla hareketinin öne salto hareketi öğretimine olumlu yönde transfer etkisi gözlenememiştir. 46 7. SUMMARY The aim of this study is to examine the transfer of dive roll to the teaching of forward salto in artistic gymnastics. The students who are in the second class in University male, have participated in this study Total 28 male volunteers, 14 of them as an experiment group, 14 of them as a control group, have participated in this study. The statistical analysis of the data which has been obtained, mean(x), standard deviation(s.d), (t) test results have been made in SPSS packet program on computer. While dive roll has been taught to the experiment group for the first weeks, control group has not been taught anything. After 4 weeks, forward salto has been taught, both to the experiment and the control group. This training has lasted for 10 weeks. At the end of the study in order to evaluate, after forward salto has been recorded by a video Camera, movements have been separated into 10 sections. These sections have been scored as, l=bad, 2=middle, 3=good and three sections have been evaluated by international artistic referees. As a result of this study it has been determined that dive roll which has been practiced by the experiment group, does not effect the teaching of forward salto positively.
Collections