dc.description.abstract | Araştırmada; Ankara İli, Elmadağ İlçesi?nde bulunan Namık Kemal İlköğretim Okulu 10,11,12, yaş öğrencilerinin; Beden Eğitimi Dersine (kontrol grubu) ilaveten 10 hafta süreyle, haftada en az beş (5) farklı eğitsel oyun (deney grubu) uygulamasının, ilk ve son testlerle, sosyal beceri düzeylerine etkisinin olup olmadığını incelenmiştir. Çalışmaya 150 (kız-erkek) öğrenci katılmıştır. Araştırmada anket yöntemiyle ?Sosyal beceri ölçeği? uygulanmış, Verilerin analizinde SPSS (Statistic Packets For Social Sciences ) bilgisayar paket programıkullanılmış, Ortalama, Standart Sapma ve t-Testi teknikleri kullanılmıştır. Dördüncü sınıf on (10) yaş deney(20) ve kontrol (20) gruplarının ön test sonuçları (46.300±10.921-42.200±6.469, t(38) 1.444, p= 0.157> 0.05) arasında bir fark bulunmaz iken, son test sonuçları (74.050±5.206-47.100±7.839, t (38) = 12.807, p=0.000 < 0.05) deney grubu lehine anlamlı bir fark bulunmuştur. Deney grubu ön test- son test puanlarıarasında (46.300±10.921-74.050±5.206, t (19) = -10.339, p= 0.000< 0.05) istatistiksel olarak anlamlı bir fark tespit edilirken; kontrol grubunda (42.200±6.469-47.100±7.839, t (19) = -3,647, p= 0.002< 0.05) son test lehine anlamlı bir fark tespit edilmiştir.Beşinci sınıf on bir (11) yaş deney(30) ve kontrol (30) gruplarının ön test sonuçları (49.266±8.689-45.600±6.430, t (58) = 1.858, p=0.068 > 0.05) arasında bir fark bulunmaz iken, son test sonuçları (73.033±4.859-47.233±5.525, t (58) = 19.204, p= 0.000< 0.05) deney grubu lehine anlamlı bir fark bulunmuştur. Deney grubu ön test- son test puanlarıarasında (49.267±8.686-73.033±4.859, t (29) = -14.921, p= 0.000< 0.05) istatistiksel olarak anlamlı bir fark tespit edilirken; kontrol grubunun ön test ? son test puanları arasında (45.600±6.430 - 47.233±5.525, t (29) = -1.669, p = 0.106> 0.05) anlamlı bir fark bulunmamıştır. Altıncı sınıf on iki (12) yaş deney(25) ve kontrol (25) gruplarının ön test sonuçları (50.440±9.946-49.920±6.788, t (48) = 0.216, p=0.830 > 0.05) arasında bir fark bulunmaz iken, son test sonuçlarında (73.880±6.260-50.560±6.494, t (48) = 12.926, p= 0,000< 0.05) deney grubu lehine anlamlı bir fark bulunmuştur. Deney grubu ön test- son test puanları arasında (50.440±9.946-73.880±6.260, t (24) = -15.005, p= 0.00< 0.05) istatistiksel olarak anlamlı bir fark tespit edilirken; kontrol grubunun ön test ? son test puanları arasında v(49.920±6.788- 50.560±6.494, t (24) = -0.548, p= 0.589 > 0.05) anlamlı bir fark bulunmamıştır.Araştırmaya katılan deney ve kontrol grubu öğrencileri cinsiyet açısından incelendiğinde; kız öğrencilerin ön test sonuçları (48,7778±9,79538-45,6316±7,56386, t (81)= 1,614, p= 0,110 > 0,05) arasında bir fark bulunmaz iken, son test sonuçlarında (73,3333±5,76825-48,1316±6,56020, t (81) = 18,622, p= 0,000 < 0,05) deney grubu lehine anlamlı bir fark bulunmuştur. Deney ve kontrol grubu öğrencileri cinsiyet açısından incelendiğinde erkek öğrencilerin ön test sonuçları (49,0000±9,83309-46,6486±6,75038, t (65) = 1,157, p= 0,251 > 0,05) arasında bir fark bulunmaz iken, son test sonuçlarında (73,9667±4,85999-48,4865±6,79306, t (65) = 17,262, p= 0,000 < 0,05) deney grubu lehine anlamlı bir fark bulunmuştur. Deney grubu öğrencileri cinsiyet açısından incelendiğinde kız ve erkek öğrencilerinön test sonuçları (48,7778±9,79538-49,0000±9,83309, t (73) = -0,096, p= 0,924 > 0,05), son test sonuçlarında (73,3333±5,76825-73,9667±4,85999, t (73) = -0,495, p= 0,622 > 0,05) olarak aralarında herhangi bir farklılık tespit edilememiştir. Kontrol grubu öğrencileri cinsiyet açısından incelendiğinde kız ve erkek öğrencilerinön test sonuçları (45,6316±7,56386-46,6486±6,75038, t (73) = -0,614, p= 0,541> 0,05), son test sonuçlarında (48,1316±6,56020-48,4865±6,79306, t (73) = -0,230, p= 0,819> 0,05) olarak aralarında herhangi bir farklılık tespit edilememiştir. Sonuç Olarak; İlköğretimde okuyan, dördüncü (10 yaş), beşinci (11yaş) ve altıncı (12 yaş) sınıf öğrencilerinden; toplamda 75 kız ve 75 erkek öğrenciyle yapılan çalışma sonucunda, Beden Eğitimi Dersine ilaveten eğitsel oyun oynayan deney grubu öğrencilerinin; sadece Beden eğitimi dersi alan kontrol grubu öğrencilerine göre sosyal beceri seviyelerinde anlamlı artış tespit edilmiştir. Sonuçların değerlendirilmesinde Eğitsel oyunların sosyal beceri üzerine etkilerinin cinsiyet farklılığında değişiklik göstermediği kanaatine varılmıştır. Buradan eğitsel oyunların cinsiyet faktörü gözetmeksizin sosyal beceriyi geliştirdiği söylenebilir | |
dc.description.abstract | In this study, the effect of pedagogical games on the social skills of 10-12 age-group primary school children was studied during ten(10) weeks. I worked on two groups which were called as control group and experimental group. Students attending only Physical Education Class were named as control. Test subjects who were regularly playing at least five(5) different pedagogical games beside these lessons were called experimental. 150 students(boys and girls) of Namık Kemal Elementary School in Ankara/Elmadağ were attended to the this study. ?Social Skill Evaluation? was applied to the students as a questionnaire. The data was analyzed by SPSS (StatisticPacketsForSocialSciences) packaged software program with Average, Standart Deviation, t-Test techniques. Fourth (10 years) class test (20) and control (20) groups of test results for the front (46,300 ± 10,921 to 42,200 ± 6,469, t (38) 1444, p = 0.157 <0.05) differences were observed between, while the post-test results ( 74 050 ± 5206-47100 ± 7839, t (38) = 12 807, p = 0.000 <0.05) was found a significant difference in favor of the experimental group. Pre-test and post-test scores of experimental group (5206 ± 46 300 ± 10921-74050, t (19) = -10 339, P = 0.000 <0.05) statistically significant differences were detected in the control group (42 200 ± 6469-47100 ± 7839 , t (19) = -3.647, p = 0.002 <0.05) were significantly different than post-test. Fifth (11 years) class test (30) and control (30) groups of test results for the front (49,266 ± 8,689 to 45,600 ± 6,430, t (58) = 1858, p = 0.068 <0.05) differences were observed between, while the last test results (73 033 ± 4859-47233 ± 5525, t (58) = 19 204, p = 0.000 <0.05) was a significant difference in favor of the experimental group. Pre-test and post-test scores of experimental group (49 267 ± 8686-73033 ± 4859, t (29) = -14 921, P = 0.000 <0.05) statistically significant differences were detected in the control group's pre test - post-test scores (45 600 ± 6430-47233 ± 5525, t (29) = -1669, p = 0106> 0.05) were not significantly different.The sixth (12 years) class test (25) and control (25) groups, pre-test results (50 440 ± 9946-49920 ± 6788, t (48) = 0.216, p = 0.830> 0.05), while differences were observed between the final test results (73 880 ± 6260-50560 ± 6494, t (48) = 12 926, p = 0.000 <0.05) was a significant difference in favor of the experimental group. Pre-test and post-test scores of experimental group (50 440 ± 9946-73880 ± 6260, t (24) = -15 005, p = 0.00 <0.05) statistically significant differences were detected in the control group's pre test - post-test scores (6788-50560 ± 49 920 ± 6494, t (24) = -0548, p = 0589> 0.05) have a significant Experimental and control group students participated in the survey are analyzed in terms of gender, female students' prior test results (48.7778 ± 9.79538 to 45.6316 ± 7.56386, t (81) = 1.614, p = 0.110> 0.05) from an while differences were observed in the last test results (73.3333 ± 5.76825 to 48.1316 ± 6.56020, t (81) = 18.622, p = 0.000 <0.05) was a significant difference in favor of the experimental group. Experimental and control group students, male students' prior test results are analyzed in terms of gender (49.0000 ± 9.83309 to 46.6486 ± 6.75038, t (65) = 1.157, p = 0.251> 0.05), while differences were observed between the final test results (73.9667 ± 4.85999 to 48.4865 ± 6.79306, t (65) = 17.262, p = 0.000 <0.05) was found a significant difference in favor of the experimental groupvii In conclusion, this study was investigated on fourth grade(10 years old), fifth grade(11 years old) and six grade(12 years old) Elementary School students who composed 150 students(75 girls and 75 boys). As a result, students in experimental group who were playing pedagogical games besides Physical Education Class had a significant increase on their social skills when they were compared with the control group. From hence, it can be said that pedagogical games are improving social skills of children without gender differences. | en_US |