11. sınıf öğrencilerinin tarih derslerinde akademik tarih dergilerinin kullanımına yönelik görüşleri
dc.contributor.advisor | Demircan, Yasemin | |
dc.contributor.author | Ceylan, Arzu | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:17:28Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:17:28Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/359697 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersinde, ?Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası? ünitesinin öğretiminde akademik tarih dergilerinin kullanımına yönelik öğrenci görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın katılımcılarını, 2010-2011 eğitim ve öğretim yılı ikinci döneminde Ankara ili Yenimahalle ilçesi, Gazi Çiftliği Lisesi?nde öğrenim gören 11/B sınıfı öğrencileri oluşturmaktadır. Çalışmada 35 öğrencinin görüşü alınmıştır.Araştırmada nitel yöntem kullanılmıştır. Okulda ünite süresince 5 haftalık bir çalışma yapılmıştır. Öğrencilere araştırmacı tarafından belirlenen Atatürk Araştırma Merkezi Dergisi?nin3 farklı sayısından, ilgili üniteye ilişkin farklı makaleler verilmiş ve araştırmacının bizzat derse katılımıyla uygulama yapılmıştır.Tespit edilen görüşler sonucunda elde edilen veriler, yargısal veriler olarak sınıflandırılabilir. Yargısal veriler öznel olup, yorumu gerektiren verilerdir. Araştırma bulgularına göre, öğrenciler; tarih dergilerinin eleştirel düşünme becerilerine, okuma alışkanlıklarına, ders kitabında olmayan olay ve olguları öğrenmelerine katkı sağladığını ifade etmişlerdir. Bununla beraber tarih dergilerini okumaya devam etmek istediklerini, uygulama sürecinin keyifli geçtiğini dile getirmişlerdir. Bazı öğrenciler ise ilk defa bir tarih dergisi okuduklarını ve çok zevkli olduğunu belirtmişlerdir. Çoğunluk da ders kitabına tercih edeceğini söylemiştir. Anahtar Kelimeler: Tarih Dergileri, Tarih Dersi, İnkılap Tarihi, Eleştirel Düşünme, Nitel Yöntem | |
dc.description.abstract | The purpose of this research is to determine the views of students regarding the usage ofacademic history journals in History of Revolution and Kemalism class? sub unit of Turkish Foreign Policy in Atatürk Era. Participants of the research are 11/B class students in 2010-2011 academic year of Gazi Çiftliği High School in Yenimahalle-Ankara. Thoughts of 35 students were anaized in the research.Qualitative method was used in the study. 5 weeks of study was conducted during the whole unit. Different essays extracted from 3 different edition of an Journal of Research Center of Ataturk assigned by the teacher related with the curriculum were distributed and implemantation was affected with the direct participation of the researcher. Data gained as a result of participants? views can be classifed as judgmental data.Judgmental data is subjective and requires commentary. According to Findings of the research; students declare that history journals contribute to critical thinking skills, reading habits and learning incidents and facts that are not covered in the text books. In addition to that students state that they want to keep on reading history journals and implemantation phase was joyful.Some students said that it was the first time they read a history journal and it was very funny. Majority stated that they would prefer reading journals to text boks. Key Words: History Journals, History Class, Revolution History, Critical Thinking, Qualitative Thinking | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | 11. sınıf öğrencilerinin tarih derslerinde akademik tarih dergilerinin kullanımına yönelik görüşleri | |
dc.title.alternative | Opinions of 11th grade students regarding the usage of academic history journals in high school history classes | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Ortaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | History lesson | |
dc.subject.ytm | Magazines | |
dc.subject.ytm | Teaching | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | Teaching aids | |
dc.subject.ytm | Critical thinking | |
dc.subject.ytm | History teaching | |
dc.subject.ytm | Historical periodicals | |
dc.identifier.yokid | 451056 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 331658 | |
dc.description.pages | 175 | |
dc.publisher.discipline | Tarih Öğretmenliği Bilim Dalı |