10-12 yaş grubu çocuk resimlerinde mitolojik konulu hikâyelerin yaratıcılığa etkisinin belirlenmesinde uygulama yöntemlerine yönelik bir karşılaştırma
dc.contributor.advisor | Bilici, Sema | |
dc.contributor.author | Danaci, Başak | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:17:22Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:17:22Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/359646 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı; 10-12 yaş grubu çocuk resimlerinde mitolojik konulu hikâyelerin yaratıcılığa etkisinin belirlenmesinde hikâye anlatım yöntemi ve birleştirilmiş sanat eğitimi yöntemlerine yönelik bir karşılaştırma yapmaktır.Araştırma deneysel bir yöntemle yapılmıştır. Uygulamada, deney grubuna hikâye anlatım yöntemiyle birleştirilmiş sanat eğitimi yönteminin sanat tarihi disiplini, kontrol grubuna ise hikâye anlatım yöntemde konusu ? Her Dokunduğunu Altın Yapan Midas? olan resim çalışmaları yaptırılmıştır. Bu çalışmalar ? 6.sınıf yaratıcılığı inceleme kriteri? ile oluşturulan uzman komisyon tarafından değerlendirilmiştir. Uygulama öncesinde ve sonrasında öğrenci bilgi düzeylerindeki farklılıkları ölçmek amacıyla her iki gruba da dersin ilk 5 dakikasında ön test, son dersin ilk 5 dakikasında ise son test uygulanmıştır. Yaratıcılık kriteri ve ön test-son test sonuçları alanın uzmanı tarafından bilgisayar ortamında elde edilmiştir.Araştırmanın çalışma grubunu, Ankara ili, Milli Eğitim Vakfı İlköğretim Okulu'nun 6.sınıfından 30 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma, nicel araştırma modeli kullanılarak gerçekleştirilmiştir.Araştırma sonucunda; 10-12 yaş grubu çocuk resimlerinde mitolojik konulu hikâyelerin yaratıcılığa etkisinin belirlenmesinde, hikâye anlatım yönteminin birleştirilmiş sanat eğitimi yönteminin sanat tarihi disipliniyle birlikte verilmesinin, öğrencilerin yaratıcılıklarına olumlu yönde katkı sağladığı tespit edilmiştir. Ayrıca araştırmanın ikinci basamağı olan ön-son test sonucunda; deney grubunun ön-son test bilgi düzeylerinde anlamlı bir yükselişin olduğu, kontrol grubunda anlamlı bir yükselişin olmadığı ve deney-kontrol grubu son testlerinde ise yine anlamlı bir artışın olmadığı tespit edilmiştir.Anahtar kelimeler: Hikâye, Hikâye Anlatım Yöntemi, Yaratıcılık, Birleştirilmiş Sanat Eğitimi Yöntemi. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to perform a comparison regarding story-telling method and combined arts education method in determining the effect of mythology-based stories on creativity in the drawings of children within the 10-12 year old age group.The study was performed according to an experimental method. In this method, drawing projects on ?Midas with the Golden Touch? were prepared by a study group based on the story-telling method together with combined arts education method, and by a control group by a study group based solely on the story-telling method.These studies were evaluated by a committee of experts formed according to the ?criteria for evaluating creativity in 6th grade.? In order to assess the changes in the students? level of knowledge before and after the use of these methods, a preliminary test in the first 5 minutes of the course and a final test in the first 5 minutes of the last course were applied to both groups. The criteria on creativity and the preliminary-final test results were obtained and processed in an electronic environment by an expert in the field.The study group includes thirty 6th grade students from the Ankara province of National Education Foundation Primary School. The study was performed using a quantitative research model.In determining the effect of mythology-based stories on creativity in the drawings of children within the 10-12 year old age group, it was found based on the study?s results that employing and providing a story-telling method together with the history of art discipline of the combined arts education method had a positive effect on the student?s creativity. In addition, based on the preliminary-final tests performed on the second stage of the study, a significant increase in the level of knowledge was identified within the study group, while a similar significant increase was not identified for the control group. Also, a significant increase in knowledge was not observed in the final test of both the study and the control group.Key words: Story, Story-telling Procedure, Creativity, Combined Art Education Method. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | 10-12 yaş grubu çocuk resimlerinde mitolojik konulu hikâyelerin yaratıcılığa etkisinin belirlenmesinde uygulama yöntemlerine yönelik bir karşılaştırma | |
dc.title.alternative | A comparison regarding the application of different methods for determining the effect of mythology-based stories on creativity in the drawings of children within the 10-12 years old age group | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teaching | |
dc.subject.ytm | Story | |
dc.subject.ytm | Story telling | |
dc.subject.ytm | Creativity | |
dc.subject.ytm | Visual arts education | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Mitology | |
dc.subject.ytm | Pictures | |
dc.subject.ytm | Painting art | |
dc.identifier.yokid | 450775 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 331664 | |
dc.description.pages | 150 | |
dc.publisher.discipline | Resim-İş Öğretmenliği Bilim Dalı |