Havuzda ve salonda yapılan çabuk kuvvet çalışmalarının 15-17 yaş grubu deneklerin fiziksel gelişimine etkisinin araştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
-67- 6. ÖZET Araştırmada salonda ve havuzda yapılan çabuk kuvvet antrenmanının 15-17 yaş grubu erkek öğrenciler üzerinde fiziksel gelişimine etkilerini tespit etmek ve farklıkları ortaya koymak amaçlanmıştır. Araştırmaya Maltepe Askeri Lisesi'nde öğrenim gören 36 öğrenci gönüllü olarak katılmıştır. Araştırmada denekler, salonda çalışan (A Grubu n=ll), havuzda çalışan (B Grubu n=ll) ve kontrol grubu (C Grubu n=10) olmak üzere üç gruba ayrılmıştır. Deneklerin performans ölçümleri laboratuar ve alan testleriyle belirlenmiştir. Tüm ölçümler antrenmandan bir hafta önce ve sonra yapılmıştır. Gruplar haftada üç gün ve günde 1,5 saat olmak üzere 8 hafta antrenman yapmışlar, kontrol grubu ise okuldaki beden eğitimi dersleri haricinde hiç antrenman yapmamıştır. İstatistiksel analizler t testi ve varyans analizleri anova ile yapılmıştır.-68- Yapılan antrenmanlar sonunda gerek havuzda çalışan grupta gerekse salonda çalışan grupta fiziksel gelişimde olumlu etkileri olmuştur. Bu etkilerden dikey sıçrama, maksimal yarım squat ve yatay sıçramada meydana gelen gelişmeler gerek havuzda çalışan grupta gerekse salonda çalışan grupta istatistiksel olarak anlamlıdır. Havuzda çalışan gaibim bunlara ek olarak anaerobik güç değerleri de istatistiksel olarak anlamlı gelişmeler gözlenmiştir. Antrenmanlar sonunda havuzda çalışan grupta meydana gelen gelişmeler ile salonda çalışan grupta meydana gelen gelişmeleri karşılaştırdığımızda istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunamamıştır. Kontrol grubunda meydana gelen gelişmeler istatistiksel açıdan anlamsızdır. Araştırmamız sonunda 50 yard sprint zamanı,esneklik ve aerobik kaoasitede meydana gelen değişimler havuz salon ve kontrol grubunda istatistiksel olarak anlamsız bulunmuştur. -69- 7. SUMMARY The purpase of this study was to find out effects of explosive strength traning on the male students ged between 15 and 17 the study was held both in gym and swimming pooland also aiwed to discover differenses between the students during the study. İn the study 32 cadets from the Maltepe Military High Scholl participated volunterly Subjects in the study were divided into three groups as Group A,n=l 1 (worked in the gym ) Group B n=l 1 (worked in the swimming pool) and Group C n=10 (the control group). The performance measurement of the subjects were identified by a stantardizred labrotary and field tests. All the measurements were made one week before and after the training. The groups were trained three days a week for a 8 weeks period and each work-out was 90 minutes. The control group did not participated in the training except the physical education lessons at-70- the school.The positive effects of the training on the students physical development was observed in both groups. The developments in the vertical jump, maximal half squat and horizontal jump were statistically meaning full on both groups. İn addition, statiscally meaning full developments were also observed in the aneorobic strength values of the group that trained in the swimming pool. when we compare the developments observed in the group trained in the swimming pool and the group trained in the gym, no statistically meaningfull difference is found. The developments in the control group are not statistically meaningfull. At the end our study, the developments gained in three groups in the 50 yard sprint time, fler bility and aerobic capacity were not statistically meaninngfull.
Collections