Çoklu zeka kuramı tabanlı görsel sanatlar eğitimi dersine yönelik öğretmen görüşleri
dc.contributor.advisor | Yüksel Gemalmayan, Reyhan | |
dc.contributor.author | Şenocak, Elif | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:17:00Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:17:00Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/359458 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, ilköğretim birinci kademe Görsel Sanatlar Eğitimi dersinde Çoklu Zekâ Kuramının uygulanabilirliğine ilişkin kuramın uygulayıcısı olan Görsel Sanatlar Öğretmenlerinin görüşlerini belirlemektir.Araştırma, Görsel Sanatlar Öğretmenlerinin konu hakkındaki görüşlerini betimlemeye yönelik olduğu için belgesel tarama türünde bir çalışmadır. Çalışma, Mersin'in Erdemli ve Silifke ilçelerinde bulunan, ilköğretim okullarında görev yapan 112 Görsel Sanatlar Öğretmeninin katılımıyla gerçekleşmiştir. Araştırmada nitel veri toplama yöntemlerinden biri olan görüşme formu kullanılmıştır. Görüşme formu öğretmenlerin görüşlerini kısıtlamadan istedikleri gibi ortaya koyabilmeleri için ondört açık uçlu sorudan oluşmaktadır. Elde edilen veriler, araştırmacının belirlediği kriterler çerçevesinde değerlendirilmiş, frekans ve yüzdelik dağılımları tablolar halinde verilmiştir. Bulgular, ÇZK'nın Görsel Sanatlar Eğitimine ve bu eğitimi alan öğrencilerin iletişim, sorumluluk ve öğrenme becerilerine olumlu katkı sağladığı fakat Görsel Sanatlar dersinde, imkânsızlıklardan, materyal sıkıntısından, müfredat konularının uzunluğundan ve ders sürelerinin kısa olmasından dolayı kuramın uygulanamadığı yönündedir. Bu bulgular ışığında ÇZK'nın Görsel Sanatlar Eğitimi dersinde kullanımına ve ileride yapılabileceklere yönelik öneriler sunulmuşturAnahtar Kelimeler: Çoklu Zekâ Kuramı, Görsel Sanatlar Eğitimi, Öğrenme, Öğretme, Öğrenme-Öğretme Durumları | |
dc.description.abstract | The purpose of this research is to determine the views of Visual Arts Teachers concerning the applicability of the Theory of Multiple Intelligences (ToMI) in the primary school first level Visual Arts Education lesson.The research is a documentary screening study because of the description of the Visual Arts Teachers? views on the subject. The study was realized with the participation of 112 Visual Arts Teachers that working in primary schools in the Erdemli and Silifke districts of Mersin. In this research, interview form was used, which is one of qualitative data collection methods. The interview form consists of 14 open-ended questions so as to the teachers able to demonstrate their views as they want without limiting. The obtained data are evaluated within the framework of the criteria that set by the researcher and the frequency and percentile distributions of data are given through presenting in tables. Findings suggest that the Theory of Multiple Intelligences had a positive impact to the Visual Arts Education and communication, responsibility and learning skills of students taking this education, but the theory can not be applied in the Visual Arts Education lesson due to impossibilities, material shortages, long curriculum issues and short duration of the lesson. Light of these findings, recommendations are presented for the use of the Theory of Multiple Intelligences in the Visual Arts Education and what can be done in the future.Key Words: Theory of Multiple Intelligences, Visual Arts Education, Learning, Teaching, Learning and Teaching Cases | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Çoklu zeka kuramı tabanlı görsel sanatlar eğitimi dersine yönelik öğretmen görüşleri | |
dc.title.alternative | Opinions of teachers that intended for multiple intelligence theory-based visual arts education lesson | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teaching | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | Multiple intelligence | |
dc.subject.ytm | Multiple Intelligence Theory | |
dc.subject.ytm | Art education | |
dc.subject.ytm | Visual arts education | |
dc.subject.ytm | Visual arts | |
dc.subject.ytm | Visual arts course | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.identifier.yokid | 449347 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 328887 | |
dc.description.pages | 140 | |
dc.publisher.discipline | Resim-İş Öğretmenliği Bilim Dalı |