dc.contributor.advisor | Töreyin, Ayşe Meral | |
dc.contributor.author | Gürhan, Demet | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:16:27Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:16:27Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/359143 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, politikacıların ses eğitimi çalışmalarıyla ses eğitiminin temel unsurları olan duruş, solunum, fonasyon, rezonans ve artikülasyon egzersizleri yoluyla ses kusurlarını gidermek ve konuşma becerilerini geliştirmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma, politikacıların ses sorunlarını gidermeye yardımcı olarak etkili konuşma becerilerine katkı sağlamaya ve ses eğitiminin işlevsel bir nitelik kazanmasına katkıda bulunmaya yöneliktir.. Araştırmada kullanılan ses eğitimi uygulamalarının, konuşma ile ilgili diğer meslek gruplarındaki bireylere yönelik yapılacak yeni araştırmalara örnek olacağı ve birden fazla disipline katkı sağlayacağı beklenmektedir. Araştırmada konuya uygun olan tek denekli araştırma yöntemlerinden AB modeli kullanılmıştır. Araştırmada veriler deneysel yöntem kullanılarak elde edilmiştir. Çalışma grubu olarak Türkiye Büyük Millet Meclisinde 50 ve daha fazla milletvekili bulunduran iki muhalefet partisinden toplam altı milletvekili belirlenmiştir. Bu altı milletvekili, araştırmacı tarafından partilerin grup başkan vekillerine yazılan dilekçe sonucunda ses eğitimi uygulamalarına katılmak isteyenlerin içinden müzikal algı ölçümü yapılarak uygun olanların belirlenmesiyle oluşturulmuştur. Araştırmada, 12 öğeden oluşan davranış gözlem formu ön test ve son test ölçme aracı olarak kullanılmıştır. Bu form üç ses eğitimi, bir iletişim ve bir de konuşma vieğitimi alanlarında uzman beş öğretim elemanının görüşleri doğrultusunda hazırlanmıştır. Sekiz hafta süren deneysel işlemde katılımcılara solunum, fonasyon, rezonans, artikülasyon ve duruş basamaklarını içeren ses eğitim uygulanmıştır. Uygulama öncesinde ve sonrasında davranış gözlem formu ile nicel veriler toplanmıştır. Verilerin sınıf içi korelasyon analizine göre işlenmesi sonucunda, katılımcılara uygulanan ses eğitimiyle, davranış gözlem formundaki 12 davranışta da olumlu yönde ve anlamlı derecede yüksek oranda gelişme olduğu saptanmıştır. Bu sonuç, ses eğitimi uygulamalarının politikacıların konuşma becerileri üzerinde olumlu yönde etkili olduğunu ortaya koymuştur. Anahtar Kelimeler: Ses Eğitimi, Politikacılar, İletişim, Müzik, Müzik Eğitimi. | |
dc.description.abstract | This research has been realized so as to improve speaking skills and eliminate the vocal defects of politicians via posture, respiration, phonation, resonance and articulation exercises which are the basic features of vocal training. The research is of importance in terms of contributing to eliminating the vocal problems faced by politicians and thus, making it possible for them to use effective speaking skills as well as contributing to the utilization of vocal training. The vocal training practices used in the research are expected to set an example in further future research conducted on people in other professions that have a close connection with speaking skills and thus, contribute to multiple diciplines. Among the single respondent research techniques that are relevant to this particular research, the AB model has been used. In the research, data has been provided through experimental method. From each of the political parties in the Turkish parliament which have fifty or more members, six have been chosen. These six parliament members have been chosen through a petition adressed to the group representative of each party. After having volunteered to participate in the research process, the ones who were willing to take part in the vocal training sessions have been tested via a musical perception measurement test. viiiIn the research, the Behaviour Observation Form composed of 12 items has been used as the mean of measurement in the initial and final tests. This form has been designed by three vocal coaches, one communications expert and one speech consultant; in total five experts. During the experimentation procedure, the participants have been trained in terms of respiration, phonation, resonance, articulation and pauses. Prior to the application and after its completion, behaviour observation form was filled in so as to collect quantitative data. Once the data has been analyzed according to the correlation analysis, it became evident that through the vocal training that the participants received, there has been an improvement in the 12 behaviour patterns listed in the behaviour observation form. Thus, the research has revealed that vocal training practices have had a positive effect on the speaking skills of the politicians who participated in the testKey Words: Voice Training, Politicians, Communication, Music, Music Education. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.subject | İletişim Bilimleri | tr_TR |
dc.subject | Communication Sciences | en_US |
dc.title | Ses eğitimi çalışmalarının politikacıların konuşma becerilerine etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of voice training on the speaking skills of politicians | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Politicians | |
dc.subject.ytm | Political communication | |
dc.subject.ytm | Communication | |
dc.subject.ytm | Speaking | |
dc.subject.ytm | Speaking skills | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.identifier.yokid | 465947 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 333563 | |
dc.description.pages | 167 | |
dc.publisher.discipline | Müzik Öğretmenliği Bilim Dalı | |