Show simple item record

dc.contributor.advisorÇakır, Hasan
dc.contributor.authorKorucu, Agah Tuğrul
dc.date.accessioned2020-12-29T08:14:39Z
dc.date.available2020-12-29T08:14:39Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/358146
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, problem temelli işbirlikli öğrenme ortamında dinamik web teknolojilerinin akademik başarı ile akademik uğraşıya etkisinin belirlenmesidir. İşbirlikli öğrenme, problem temelli öğrenme, yapılandırmacı yaklaşımın öğrenme yöntemleri olması sebebiyle bu tür öğrenme yöntemlerinde Bilişim Teknolojileri (BT) araçlarının kullanılması; gerek uygulama sürecine gerekse değerlendirme yöntem ve tekniklerine entegrasyonunun sağlanması BT entegrasyon sürecine katkı sağlayacaktır. Bu araştırma 2012-2013 yılı bahar döneminde 8 hafta süren uygulama sürecinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu bir büyükşehirde kurulu olan bir devlet üniversitenin Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Bölümü 3. Sınıf'ında eğitim gören birinci öğretim şubesindeki 51 ve ikinci öğretim şubesindeki 53 olmak üzere toplam 104 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırma
dc.description.abstractThe purpose of this study is to develop problem-based collaborative learning environment supported by dynamic web technologies and to determine its effect on academic achievement and student engagement. Since collaborative learning and problem-based learning constitute the learning methods of constructivist theory, the usage of ICT tools in these learning methods will contribute to the teaching and learning process, evaluation methods and techniques, and, consequently, ICT integration process. This study was conducted in an 8-week application process in the 2012-2013 Spring semester. 104 junior pre-service teachers in Computer Education and Instructional Technologies department in the Faculty of Education, at a university located in a metropolis constitute the study group of the research; 51 of which are daytime students and 53 of which receiving evening education. The course in which the research was conducted wasen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontroltr_TR
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleProblem temelli işbirlikli öğrenme ortamında dinamik web teknolojilerinin akademik başarı ile akademik uğraşıya etkisi
dc.title.alternativeIn the environment of problem-based collaborative learning the effect of dynamic web technologies on academic achievement and academic engagement
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10010397
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid349071
dc.description.pages393
dc.publisher.disciplineBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess