Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzdemir, Selda
dc.contributor.authorŞahin, Ruveyda
dc.date.accessioned2020-12-29T08:13:30Z
dc.date.available2020-12-29T08:13:30Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/357563
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı okul öncesi dönem görme engelli çocukların oyun çeşitliliği ve karmaşıklık düzeyini arttırmada genişletme tekniğinin etkililiğini incelemektir. Araştırmanın katılımcıları Ankara ilinde bir Görme Engelliler İlköğretim Okulu'na devam eden, yaşları 5 ile 6 arasında değişen 3 görme engelli öğrencidir. Araştırma katılımcılarından ikisi aynı sınıfa, diğeri ise aynı okuldaki farklı bir sınıfa devam eden anasınıfı öğrencileridir. Öğrencilerin üçü de total düzeyde görme engelli olup herhangi bir ek engeli olmayan öğrencilerdir. Araştırma tek denekli deneysel desenlerden çoklu başlama düzeyi deseni uygulanarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın sonuçları genişletme tekniğinin araştırmaya katılan görme engelli üç öğrencinin de oyun çeşitliliğini ve oyunlarının karmaşıklık düzeyini yüksek düzeyde artırdığını göstermiştir. Araştırmanın bulguları katılımcıların oyunlarındaki çeşitlilik ve karmaşıklık düzeyindeki artışı araştırma tamamlandıktan 5 ay sonra da sürdürdüklerini göstermiştir. Araştırma bulguları tartışılmış ve ileride yapılacak araştırmalara yönelik önerilere yer verilmiştir.
dc.description.abstractThe purpose of this study was to examine the effectiveness of play expansions in increasing play diversity and complexity of preschool children with visual impairments. Participants of the study were three children with visual impairments whose ages were ranged between 5 and 6, and attended a public school for students with visual impairments located in Ankara. Two participants attended a same class and the other student attended another class at the same preschool. All three students were totally visually impaired students without having other disabilities. The study was conducted using a multiple baseline design. The findings of the study showed that play expansions were effective in increasing play diversity and complexity of the children with visual impairments. The results also showed that the participants continued to display an increased level of play diversity and complexity five months after the study was completed. The findings of the study were discussed and suggestions for future research were provided.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul öncesi dönem görme engelli çocukların oyun çeşitlilik ve karmaşıklık düzeyini artırmada genişletme tekniğinin etkililiği
dc.title.alternativeThe effectiveness of expansion technique in increasing play diversity and copmplexity of preschool children with visual impairments
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGörme Engellilerin Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10021574
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid349080
dc.description.pages109
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess