Show simple item record

dc.contributor.advisorSezgin, Ferudun
dc.contributor.authorKarabay, Ersoy
dc.date.accessioned2020-12-29T08:12:56Z
dc.date.available2020-12-29T08:12:56Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/357345
dc.description.abstractBu araştırmada PISA uygulama dönemlerine (2003, 2006, 2009) göre okul içi ve okul dışı özelliklerinden 15 yaşındaki öğrencilerin okuma becerileri, matematik ve fen okuryazarlığını yordayan değişkenlerin bulunup bulunmadığı, varsa bu değişkenlerin neler olduğunun saptanması amaçlanmıştır. Korelasyonel araştırmalardan yordayıcı korelasyon araştırması yöntemine uygun olarak verileri toplanan araştırmanın evrenini uygulamanın yapıldığı zaman itibariyle 15 yaş 3 ay ile 16 yaş 2 ay yaş aralığında olan tüm öğrenciler; örneklemini ise bu evrenden tabakalı örnekleme yoluyla seçilmiş PISA 2003 uygulaması için 4855, PISA 2006 uygulaması için 4942 ve PISA 2009 uygulaması için 4996 öğrenci oluşturmaktadır. Bu çalışma ile Türkiye'deki 15 yaş grubu öğrencilere PISA 2003, PISA 2006 ve PISA 2009 kapsamında uygulanan öğrenci ve okul anketlerinde yer alan ortak maddelere öğrencilerin verdikleri tepkiler kapsamında aile ve okula ait özelliklerin öğrencilerin okuma becerileri, matematik ve fen okuryazarlığı testi sonuçları arasındaki ilişkisi çoklu doğrusal regresyon analizi tekniği ile incelenmiştir. Veriler SPSS 20.0 programında analiz edilmiştir.Araştırma sonucunda, öğrenci başarısı için araştırmada kullanılan aile özelliklerinin okul özelliklerinden daha iyi yordayıcı olduğu bulunmuştur. Ayrıca aile özelliklerinden öğrencilerin evlerindeki kitap sayısı, kendine ait bir oda bulunması, evde bilgisayara sahip olma ve anne babanın eğitim düzeyi; okul özelliklerinden ise okuldaki eğitim kaynaklarının kalitesi değişkenlerinin hem PISA uygulamaları (2003, 2006, 2009) boyunca hem de uygulama alanları (okuma becerileri, matematik ve fen okuryazarlığı) için istatistiksel olarak anlamlı yordayıcı olduğu bulunmuştur.
dc.description.abstractThis study aims to investigate whether there are variables which significantly predict 15 year old students' reading, mathematics and science literacy by 2003, 2006 and 2009 PISA administrations. It also aims to find out what the variables significantly predicting reading skills, mathematics and science literacy are if there is any. The population of this research of which data were gathered in accordance with predictive correlational research method of correlational researches is composed of all the students who were between 15 years and 3 months and 16 years and 2 months old at the time of PISA administrations. The sample of this research is composed of 4855, 4942 and 4996 students who were selected by the use of stratified sampling method consecutively for PISA 2003, 2006 and 2009 administrations. With this study, by analyzing the Turkish students' responses to common items in the student and school questionnaires administered to them within the scope of PISA 2003, 2006 and 2009 administrations, the correlation between family, school characteristics and the students' reading, mathematics and science literacy was investigated via the multiple linear regression. The data were analyzed through SPSS 20.0 program. Results indicated the family characteristics which were included in the study were better predictors predicting students' achievement than school characteristics. Moreover, it was found out that out of the family-related variables,en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAile ve okul özelliklerinin pısa okuma becerileri, matematik ve fen okuryazarlığını yordama gücünün yıllara göre incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of the predictive power of family and school characteristics for pisa reading skills, mathematics and science literacy by years
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10021958
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid349068
dc.description.pages94
dc.publisher.disciplineEğitim Denetimi ve Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess