dc.contributor.advisor | Çeken, Birsen | |
dc.contributor.author | Delil, Semih | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:12:05Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:12:05Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/357047 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın temel amacı; teknolojik gelişmelere paralel olarak eğitimin niteliğini artırmak amacıyla; Yükseköğretim kurumlarında grafik eğitimi alan öğrenciler için Animasyon Eğitimi Konulu Örnek Tablet Uygulama Tasarımı hangi aşamalardan geçerek nasıl hazırlanması gerektiğini örnek bir tablet uygulaması ile ele alarak öğretim elemanı ve öğrenci görüşüne sunmaktır.Araştırmada tarama modeli kapsamında, literatürden ve alan uzmanları ile yapılan görüşmelerden yararlanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Başkent Üniversitesi İletişim Fakültesi Görsel İletişim Tasarımı Bölümü'nden seçilen 20 öğretim elemanı ve 20 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmanın alt amaçları doğrultusunda animasyon eğtimi konulu tablet uygulama tasarımı hazırlanmış ve sonrasında 2 öğretim elemanı, 1 eğitim program geliştirme uzmanı, 2 eğitim teknolojisi uzmanı, 2tablet uzmanından oluşan bir uzman grup rehberliğinde hazırlıklar sürdürülmüştür. Öncelikle üzerinde çalışılacak konu ile ilgili hedef ve hedef davranışlar belirlenmiştir. Belirlenen hedef ve hedef davranışları kazandırmaya yönelik içerik listesi hazırlanmıştır. Belli ölçütlere göre giriş etkinlikleri, ana sayfa, tablet kullanma yönergesi, ekran/arayüz tasarımı ve konu kavrama sorularını içeren bir tablet uygulaması hazırlanmıştır. Tablet uygulama tasarımının değerlendirilmesi amacı ile uzman grubun denetiminde bir anket hazırlanmış ve hazırlanan anketteki soruları değerlendirmeye yönelik 4'lü derecelendirme ölçeği ve kontrol listesi kullanılmıştır. Hazırlanan anket çalışma grubuna tablet uygulamasıyla birlikte bizzat izlettirilerek araştırmacı tarafından birebir uygulanmış ve araştırmadan elde edilen veriler frekans (f) dağılımlarına göre yüzde (%) hesaplanarak tablolaştırılmış, bulgular ortaya konmuş ve yorumlar yapılmıştır.Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre; tablet uygulamasının hazırlık aşamasında ekran tasarımında görsel öğeleri, yerleşimi, rengi, tipografiyi, sayfa geçişlerini video ve ses kullanımını araştırmaya katılan çalışma grubunun çoğunluğunun uygun bulduğu, uygulamanın tasarımda genel ve özel hedeflerin sunumunun yeterli olduğunu, güdüleme etkinliklerinin dikkat çektiği ve ilgi uyandırdığını, tablet uygulamasının tanıtım yönergesinin kullanıcıların anlayabilecekleri düzeyde olduğunu düşündükleri saptanmıştır. Çalışma grubunun çoğunluğunun öğrencinin konu ile ilgili ihtiyacı doğrultusunda tablet uygulamasının içeriğinin doğru olarak oluşturulduğunu ve tablet uygulamasında konu kavrama sorularının her konunun altında olması kullanıcıların sorulara istedikleri zaman ulaşmaları açısından kolaylık sağlayacağını düşündükleri sonuçlarına varılmıştır.Anahtar Kelimeler: Tablet Uygulaması, Animasyon Eğitimi, Grafik Eğitimi. | |
dc.description.abstract | The main objective of this research is to show how to prepare and which phases have to be followed to prepare an Tablet Application on Animation Education to be used by students of graphic design at Higher Education Institutions in order to improve the quality of the education in parallel with technological developments by taking up an sample tablet application and present this to the opinion of professors and students.In this research, within the context of the scanning model, use has been made of literature and interviews with experts in this field. The working group for this research consists of 20 professors and 20 students selected from the Başkent University, Faculty of Visual Communication and Design, Department of Graphic Education. In line with the sub-objectives of the research, an tablet application on Animation Education was prepared after which preparations continued under the guidance counseling of an expert group comprising 2 intructor, 1 educational program development expert, 2 educational technology experts, and 2 tablet computer experts. First of all, the target and target behavior relating to the subject of research has been identified. Next, a list of content has been prepared regarding the aimed target and target behavior. According to certain criteria, a application has been prepared including introduction activities, main page, application user guide, screen/interface design, and questions on subject comprehension. For the assessment of this tablet applicaiton, a scale has been prepared under the supervision of an expert group and a quadro scoring and control list have been used for the assessment of the questions in the scale. After the working group watched the tablet application, the prepared scale has been applied one-by-one by the researcher and the data obtained from the research has been put into a table by calculating the percentage (%) according to the frequency (f) range. In this way the findings have been identified and comments have been made.According to the findings that have been obtained as a result of the research, in the preparation phase of the tablet application, the majority of the working group considered as appropriate the visual elements, layout, colors, typography, page flips, video and sound; considered as sufficient the presentation of general and specific targets in the phase of the introduction activities of the education application; considered the motivating activities as outstanding and interesting; and considered the introductory guide to be understandable by users. It came out that the majority of the working group believed that the content of the educational tablet application was correctly set up in line with the need of the student regarding the subject and that it was practical to have the subject comprehension questions under each of the subjects enabling the user to reach these questions whenever they wanted to.Key Words: Tablet Application, Animation Education, Graphic Education. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Yükseköğretim kurumlarında grafik eğitimi alan öğrenciler için animasyon eğitimi konulu örnek tablet uygulama tasarımı | |
dc.title.alternative | Sample of an tablet application design related to the animation education for graphic education at higher education institutions | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Uygulamalı Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Graphic education | |
dc.subject.ytm | Graphic design | |
dc.subject.ytm | Animation | |
dc.subject.ytm | Screen design | |
dc.subject.ytm | Tablets | |
dc.subject.ytm | Design | |
dc.subject.ytm | Higher education institutions | |
dc.subject.ytm | Universities | |
dc.identifier.yokid | 10028428 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 354632 | |
dc.description.pages | 120 | |
dc.publisher.discipline | Grafik Eğitimi Bilim Dalı | |