Show simple item record

dc.contributor.advisorAcar, Sami
dc.contributor.authorÜnsal, Nimet Özgül
dc.date.accessioned2020-12-29T08:12:00Z
dc.date.available2020-12-29T08:12:00Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/357021
dc.description.abstractAraştırmanın temel amacı, Acar Metoda göre on parmak F klavye öğrenenlerin derse ve öğretim materyaline ilişkin ilgi düzeylerini belirlemektir. Araştırma, ön test- son test deney ve kontrol gruplu araştırma modeli çerçevesinde yürütülmüştür. Araştırmanın bağımsız değişkenleri, web ortamında gerçekleştirilen Acar metoda göre on parmak F klavye öğretimi ve Microsoft Word ortamında Acar Metoda göre gerçekleştirilen on parmak F klavye öğretimidir. Bağımlı değişkenler ise, klavye başarısı, derse ve öğretim materyaline ilgidir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2013-2014 eğitim-öğretim yılı güz yarıyılında Ankara ili Etimesgut ilçesinde bulunan Kariyer Koleji'nde öğrenim görmekte olan 9. ve 10. Sınıf öğrencilerinden on parmak F klavye öğrenmek isteyen 72 öğrenci oluşturmaktadır. Deneysel çalışmanın yapıldığı derse 2 öğrenci çeşitli nedenlerden dolayı katılamayarak öğrenimini yarıda bırakmıştır. Sürekli derse katılan 70 öğrenci çalışma grubunda yer almış, deney ve kontrol gruplarına yansız olarak atanmıştır. Her iki grupta 35'er öğrenci ile gruplar arası tesadüfi denklik sağlanmış ve deneysel çalışma bu öğrenciler üzerinde 4 haftalık bir öğretim programıyla gerçekleştirilmiştir.Araştırmada bağımlı değişkenlere ilişkin ölçümler laboratuvar ortamında yüz yüze gerçekleştirilmiştir. Ölçümlerde, öğrenenlerin derse ilişkin ilgi düzeylerini belirlemek için öğretim tamamlandığında, `Derse İlgi Ölçeği (DİÖ)`, öğretim materyaline ilişkin ilgi düzeylerini belirlemek için öğretim tamamlandığında, `Öğretim Materyaline İlgi Ölçeği (ÖMİÖ)`, öğretim öncesi ve öğretim sonrası klavye performanslarını-başarılarını ölçmek için `Analitik Klavye Rubriği (AKR)` kullanılmıştır. AKR, DİÖ ve ÖMİÖ ile elde edilen veriler bilgisayar ortamında istatistiksel analiz programı kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırmada, tüm istatistiksel analizlerde 0.05 anlamlılık düzeyi temel alınmıştır. Verilerin analizinde frekans, yüzde, aritmetik ortalama ve standart sapma değerlerinden yararlanılmış, gruplar arası karşılaştırmalarda tek faktörlü ve çok faktörlü varyans analiz teknikleri kullanılmıştır.Araştırma bulgularına göre; araştırmaya katılan çalışma grubu öğrencilerinin yarıdan fazlasının erkek öğrencilerden oluştuğu, kız öğrencilerinin sayısı da yarıya yakın olduğu görülmüştür. Yaşlarına göre öğrencilerin çoğunluğunun 15 ve altı yaş grubunda olduğu ve bunların büyük bir çoğunluğunu 9. sınıf öğrencilerinin oluşturduğu bulgusuna varılmıştır. Öğrencilerin okudukları bölüm açısından sırasıyla Acil Tıp Teknisyeni, Hemşirelik ve Adalet bölümü öğrencileri oldukları ve çalışma grubunda yer alan öğrencilerin yarıdan çoğunun Acil Tıp Teknisyeni bölümünde okuduğu görülmüştür. Çalışma grubundaki öğrencilerin daha önce klavye eğitimi alıp almama durumuna ilişkin bulgu yaklaşık tamamının daha önce klavye eğitimi almadığı yönündedir. Acar Metoda göre on parmak F klavye öğrenen web ve word grubu öğrencilerinin öğretim öncesi klavye performansları karşılaştırılmış web grubunun başarı düzeyinin daha yüksek olduğu görülmüştür. Bu farklılığın yapılan istatistiksel analizler sonucunda önemli olduğu görülmüştür. Bundan dolayı öğretim sonu gerçekleştirilen başarı ölçümlerinde bu farklılığın etkisi dikkate alınmıştır. web ve word grubu öğrencilerinin öğretim öncesi başarı puanları dikkate alınarak yapılan öğretim sonrası başarı puanları arasında önemli bir farklılık olduğu bu farklılığın web grubu lehine olduğu bulgusuna varılmıştır. Öğretim sonrası web ve word grubunda bulunan öğrencilerin başarı puanlarına cinsiyetin, yaşın ve bu değişkenlerin ortak etkisinin olmadığı görülmüştür. Derse ilişkin ilgi düzeyini belirlemek üzere öğretim sonrası gerçekleştirilen ölçümlerde web ve word grubu öğrencilerinin ilgi düzeylerinin önemli bir farklılık göstermediği buna karşın derse ilgi düzeylerinin her iki grupta da yüksek olduğu görülmüştür. Öğretim materyaline ilişkin ilgi düzeylerini belirlemek amacıyla öğretim sonrası yapılan ölçümlerde, gruplar arası bir farklılığın olduğu, farkın web grubu lehine olduğu, web grubunda öğretim materyaline ilgi yüksek, word grubunda orta düzeyde olduğu görülmüştür. Özet olarak, Acar metoda göre gerçekleştirilen F klavye öğretiminde derse ve öğretim materyaline ilginin yüksek olduğu cinsiyet, yaş ve bunların ortak etkisine göre ilgi düzeylerinin önemli bir farklılık göstermediği istatistiksel çözümlemeleri içeren araştırma bulguları ile desteklenmiş ve kanıtlanmıştır.Araştırmada elde edilen bulgular ışığında şu önerilerde bulunulmuştur. •Tüm eğitim kurumlarında ve kamu kurumlarında F klavye eğitimi verilmeye başlanarak, F klavye kullanımı yaygınlaştırılması önerilir.•Ülke genelinde F klavye öğretim metodu olarak Acar metodun kullanımının yaygınlaştırılması önerilir.•Acar Metot F klavye uygulama yazılımı, on parmak F klavye eğitiminin verildiği programlarda öğretim materyali olarak tercih edilebilir.•Klavye öğretiminde, öğretmenlerin öğrencilerin başarılarını değerlendirmede öğrencilerin de değerlendirme sürecine katıldığı analitik klavye rubriği gibi performansa dayalı ölçme ve değerlendirme araçları kullanılabilir.•Acar metoda göre F klavye öğretimi için geliştirilen öğretim materyalinin daha etkili olabilmesi için konu ile ilgili alan uzmanlarının araştırmacıların görüşlerinin alınması önerilir.•Klavye öğretiminin, öğretim programına göre daha geniş zamanda verilmesi ve elde edilen sonuçların, mevcut araştırma sonuçları ile karşılaştırılması önerilir.•Araştırma sonuçlarının genellenebilmesi için daha çok sayıda öğrencinin katıldığı deneysel araştırmalar yapılabilir.Anahtar Kelimeler: Acar Metot, F Klavye, On Parmak Yazım Metodu
dc.description.abstractThe main purpose of the study is to determine the interest level of learners for course and instructional materials that learn ten-finger F keyboard according to ACAR method. Research was conducted within the framework of the experimental research model including pre-test & post-test, and experimentental & control group. Among the independent variables of the study are teaching method of ten-finger F keyboard based on Acar method carried out in a web environment and teaching of F keyboard with ten fingers based on Acar method that was practiced in a Microsoft Word environment. The dependent variables are related to keyboarding success, interest of course and instructional materials. The study group consists of 72 students who are want to learn the ten-finger F keyboard and studying in the 9th and 10th class in the fall semester of 2013-2014 academic year in the district of Ankara Etimesgut in Kariyer College. Two students couldn't participate in the course of the study conducted due to a variety of reasons and gave up their studies. 70 students who participated in courses continually involved in the working groups and they were assigned to experimental and control groups quite impartially. In both groups, an incidental equivalence between the groups with 35 students was ensured and experimental studies were performed on these students with a 4-week teaching curriculum.Measurements related to the dependent variables were conducted face to face in the laboratory. In the measurements several scales were used such as `Course Interest Survey` (CIS) to determine their level of interest on courses when the teaching is over, `Instructional Material Interest Survey` (IMIS), to determine their level of interest on instructional materials, and lastly the `Analytic Keyboard Rubric` (AKR) to measure their pre-and post-secondary keyboard success or performance. Data obtained by using CIS, IMIS and AKR were analyzed by using a statistical analysis in a computerized environment. In the study, all statistical analyzes are based on the 0.05 level of significance. Data were analyzed by using frequency, percentage, arithmetic percentage and standard deviation values and single-factor and multi-factor analysis of variance techniques were utilized for comparisons between groups. According to research findings; more than half of the students in the study group that participated in the survey was made up of male students and female students were found to be close to half the number. It was found out that considering the age factor the majority of students are in the age group 15 and under and a majority of them study in 9th class. They are students of Emergency Medical Technician, Nursing and Department of Justice respectively and more than half of the students in the working group study in the Department of Emergency Medical Technician. All findings related to keyboard training of students in the study group show almost all of them haven't got a keyboard training before. The pre-training keyboard performance of web group and word group of students who learn ten-finger F keyboard according to Acar Method was compared and the success level of web group was found to be higher. These differences were found to be important as to the results of the statistical analysis. Therefore, the impact of these differences on the success measurement held in the last phase of education was taken into account.It was found out that there is a significant difference between students' academic achievement scores gained by taking the web and word groups' academic achievement scores pre-education into account the web and these differences are in favor of the web group. It was also observed that gender, age and common effect of these variables do not have impact on the achievement scores of the students in the web and word groups after training. In the measurements performed to determine the level of interest in the courses after teaching it was also observed that the interst level of web and word groups do not show a significant difference , whereas the the level of interest in courses is also high in both groups. In the measurements made after teaching in order to determine their level of interest in teaching materials, It was observed that there is a difference between-groups, which is in favor of the website group, interest in teaching material in the web group is high and it is on a medium level in the word group.In summary, the fact that in F keyboard teaching conducted according to Acar method the interst in courses and teaching materials is high and the level of interest do not make a significant difference according to gender, age and their partners were supported and proven by research findings including the statistical analysis.In light of the findings obtained in this study the following recommendations were made. •The fact that all educational institutions and public agencies start to provide F keyboard training, popularization of the F keyboard use are recommended. •The spread the use of Acar method as an F keyboard teaching method across the country is recommended. •Acar Method F keyboard application software may be preferred as a teaching material in the ten-finger F keyboard training programs.•In keyboard teaching, performance measurement and evaluation tools such as analytical keyboard rubric assessment in which teachers assess students' achievement and students participate in the assessment process may be used.•The views of researchers and the subject area experts should be taken into account so that the teaching material developed for the teaching of F keyboard according to Acar method can be more effective• Keyboard teaching is recommended to be geiven in a wider time than the given time in the curriculum and the results obtained should be compared with the present study results. •A larger number of experimental researches in which more students participate can be carried out to generalizable the study results.Keywords: Acar Method, F Keyboard, Ten Finger typing Methoden_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAcar Metoda göre on parmak F klavye öğrenenlerin derse ve öğretim materyaline ilişkin ilgi düzeylerini belirlemeye yönelik bir araştırma
dc.title.alternativeA research on determination interest levels of learners who are learn ten-finger F keyboard according to Acar Method for the course and instructional material
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBüro Yönetimi Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmTeaching aids
dc.subject.ytmKeyboard
dc.identifier.yokid10047175
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid388228
dc.description.pages133
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess