Show simple item record

dc.contributor.advisorBuyurgan, Serap
dc.contributor.authorGöktaş, Gül Mehtap
dc.date.accessioned2020-12-29T08:08:58Z
dc.date.available2020-12-29T08:08:58Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/356028
dc.description.abstractÖZAraştırmanın amacı; çocukların aile kavramında, aile içi şiddeti nasıl algıladıkları ve resimlerinde kendi aile yaşantılarına dair izleri nasıl yansıttıklarını belirtmektir. Araştırma, tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Anket yoluyla elde edilen bilgiler resim değerlendirme kriterleri doğrultusunda değerlendirilmiştir. Çalışmanın örneklemini; Samsun/Atakum ilçesi Denizevleri Ortaokulu 4.sınıfına devam eden 63 öğrenci oluşturmuştur. Anket uygulanan öğrencilere iki örnek olay öykü okunarak, aile içi şiddeti hatırlamaları sağlanmış ve aile içi problemi onların tamamlayıp bir aile resmi yapmaları istenmiştir. Çocuklar resimlerinde; gördüklerini, bildiklerini, yaşadıklarını resmederler. Bu durumda tamamlamaları istenen örnek olay öykü de artık bizzat çocuğun kendi aile ortamıdır. Kendi ailesinin aile içi problemi nasıl çözdüğü ile ilgilidir. Resimlerindeki aile resminin birbirinden farklı olması ve sosyo-kültürel özellikleri de yansıtması bunu destekler niteliktedir. Anne-babanın kendi aralarındaki anlaşmazlıklara (kavgalara) ya da disiplin sağlamak amacıyla ona sergilenen tutumlara tanık olan çocuk, hayatın her anında şiddetin fiziksel ya da psikolojik yanıyla karşı karşıya kalmaktadır. Araştırma, günümüzde hala her kesimde devam eden, şiddete tanık olan çocuklar için söylenen `çocuktur, bir şey anlamaz` mantığı ve sözde çocuklarının iyiliği için takınılan denetimlerin yanlışlığının çocuklar tarafından algılanıp, etkilenmelerini destekler niteliktedir.
dc.description.abstractABSTRACTThe aim of the research is to represent how children sense against domestic abuse and how they reflect the traces of their family lives in the picture. The research is a study of descriptive survey model. data obtained from the survey is utilised in direction of evaluation criteria. The sample of the study is constituted by 63 student continuing 4th grade of Denizevleri secondary school in Atakum district. Two sample stories were read to student who conduct the survey, for remind them about domestic abuse. The students were asked to complete the problem and draw a Picture of family. İn pictures children drew what they saw, knew and lived. In this case the students were principally asked to complete sample stories of their family lives. Its about how his / her family solve the trouble. It clearly appears with distinctness and sociocultural differences under favour of pictures. The children who is a witness to their parents' disagreement between each other, or their parents' attitudes to procure discipline is faced with psychological or physical effects of violence. The research is in furtherance of the children are affected by the logic of `he/ she is a child so she / he can't understand a thing ` or the mistakes of inspection for so – called favours.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleAile içi şiddeti algılama biçimlerinin çocuk resimlerine yansımaları
dc.title.alternativeThe children picture reflections of the perception family violance
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmChildren's paintings
dc.subject.ytmFamily
dc.subject.ytmFamily relations
dc.subject.ytmDomestic violence
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmStudents perceptions
dc.subject.ytmPictures
dc.subject.ytmViolence
dc.identifier.yokid10048770
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid366273
dc.description.pages120
dc.publisher.disciplineResim-İş Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess