Show simple item record

dc.contributor.advisorEzer, Feyzullah
dc.contributor.authorHallaç, Seval
dc.date.accessioned2020-12-29T08:08:48Z
dc.date.available2020-12-29T08:08:48Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/355967
dc.description.abstractBu araştırmada 6.sınıf sosyal bilgiler dersinde etkinliklerin uygulanmasında öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi amaçlanmaktadır.2004 yılından itibaren uygulanmaya başlayan yapılandırmacı sistemde, sosyal bilgiler dersinde öğretmenlerin kullandıkları etkinlikler ile öğrencilerin derste daha aktif olmaları, kendilerini geliştirebilmeleri, üst düzey becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.Dolayısıyla yapılandırmacı sistemdeki etkinliklerde bu becerilerin kazandırılması önemli bir role sahiptir. Hatta bu yüzden Milli Eğitim Bakanlığı etkinliklere önemli bir yer vererek ders kitabının yanında ayrıca bir çalışma kitabı hazırlatmıştır.Bu araştırmada, etkinliklerin uygulanıp uygulanmadığı, uygulama esnasında varsa karşılaşılan sorunların öğretmen görüşleriyle değerlendirilmesi yapılmıştır.Bu çalışmada nicel araştırma modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini Adıyaman ilindeki sosyal bilgiler öğretmenleri oluşturmaktadır. Tarama yöntemini kullandığım bu araştırmada veri toplama aracı olarak anket ve tutum ölçeği uygulanmıştır.Bu araştırmada öğretmenler; ders saatinin ve araç-gereçlerin yetersizliğinden dolayı etkinlikleri yeterli düzeyde uygulamadıklarını belirtmiştir.
dc.description.abstractThe purpose of this study is the evaluation of the opinions of the 6th grade teachers in the application of social sciences class activities.Since 2004, a constructive system has been in use in social science education classes which aims to implement more hands-on activities, make students more active in the class, improve themselves, and developing student?s high-level skills.Therefore gaining these skills by the student in the activities of this constructive system has a significant role. For that matter, the ministry of education has issued a separate workbook to further improve this area.In this study we have investigated whether these activities were implemented or not and whether any problems associated with the implementation of these activities have arisen. And if so the evaluations of these problems according to the teachers? point of view are given.In this study, quantitative research model has been used. The sample of the research consists of social science teachers in the province of Adıyaman. They filled out questionnaires prepared for this study and as post-processing method quantitative attitude scale is used.The teachers stated that because of lack of necessary tools and time, these activities could not be implemented effectively.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title6. sınıf sosyal bilgiler dersinde etkinliklerin uygulanmasında öğretmen görüşleri
dc.title.alternativeThe evaluation of the opinions of the 6th grade teachers in the application of social sciences class activities
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSosyal Bilgiler Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSocial studies
dc.subject.ytmSocial studies course
dc.subject.ytmCurriculum
dc.subject.ytmEfficiency
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmAdıyaman
dc.subject.ytmConstructivist teaching method
dc.subject.ytmTeachers
dc.identifier.yokid404207
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityFIRAT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid289689
dc.description.pages99
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess