Show simple item record

dc.contributor.advisorTutak, Tayfun
dc.contributor.authorUdum, Cemile
dc.date.accessioned2020-12-29T08:08:14Z
dc.date.available2020-12-29T08:08:14Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/355754
dc.description.abstractBu araştırma Yatılı ilköğretim okulu öğrencileri ve Normal İlköğretim Okulu öğrencilerinin SBS puanları, YSB puanları, SBS matematik netleri ve YSB matematik puanlarının incelenmesi amacıyla yapılmış betimsel bir çalışmadır. Çalışmada Elazığ' ın Maden ilçesi ve Tunceli' nin Çemişgezek ilçesinde bulunan ilköğretim okulları ve YİBO' larda okuyan öğrencilerin SBS puanları ve yılsonu okul başarı puanları veri olarak kullanılmıştır. Elde edilen veriler yatılı okul ve normal okul olarak ikiye ayrılmış ve bu okul türlerinin analiz sonuçları karşılaştırılmış. Ayrıca bu verilerle kıyaslanmak üzere, veriler yatılı okul ve normal ilköğretim okulu diye ayrılmadan tüm öğrencilerin verileri de bir bütün olarak analiz edilmiş ve karşılaştırmalar yapılmıştır. Bu veriler üzerinde çeşitli bağımsız değişkenlerin etkileri incelenmiştir. Verilerin parametriklik ve nonparemetriklik durumları belirlenmiş ve buna göre uygun istatistiki analiz yöntemleri uygulanmıştır.Analizler sonucunda okul türleri arasında, ilçeler arasında ve cinsiyet değişkenlerine göre anlamlı farklılaşmalara rastlanmıştır. Başarısı düşük olan yatılı okulların başarılarını yükseltmeye yönelik çeşitli önerilerde bulunulmuştur.
dc.description.abstractThis research is a kind of descriptive study that has been done on the purpose of surveying the Boarding Regional Primary School students? and the Primary School students? SBS (Placement Test) total scores and YBS ( Year-End Success Test) total scores, SBS (Placement Test) Maths scores and YBS (Year?End Success Test )Maths scores. In this research, SBS (Placement Test) scores and Academic Year- End School Success Grades of the Primary Schools students and the Boarding Regional Primary Schools students in the counties of Elazıg, Maden and Tunceli, Cemisgezek have been used as data. The acquired datas have been separated as Boarding Regional Primary School and Primary School, and the analysis results of these school types have been compared. Also ; in order to be compared with these datas ; before being separated of the datas as Boarding Regional Primary School and Primary School, all the students? datas have been analyzed as a whole and the comparisons have been made. The effects of various independent variables have been surveyed on these datas. The parametric and non-parametric aspects of datas have been specified and as regards these aspects proper statistical analysis methods have been applied.As a result of these analyses, there have been found significiant differentials as regards among school types and counties and also gender variables. There are some suggestions about low-performanced Boarding Regional Primary Schools in order to increase their performances.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleNormal İlköğretim okulu ve Yatılı ilköğretim bölge okullarının SBS puanına göre matematik başarı düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi
dc.title.alternativeReview of students? achiment levels in maths tests of SBS exam between General primary schools and Boarding region primary schools
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmLevel Determination Exam
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmSuccess level
dc.subject.ytmMathematics lesson
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmRegional boarding primary education schools
dc.subject.ytmBoarders
dc.subject.ytmMathematics education
dc.identifier.yokid443105
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityFIRAT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid323379
dc.description.pages84
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess