Tarih öğretiminde grafiklerin etkili ve yerinde kullanımının öğrenci başarısına etkisi
dc.contributor.advisor | Hayta, Necdet | |
dc.contributor.author | Güdü, Yelda | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:07:47Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:07:47Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/355586 | |
dc.description.abstract | Ortaöğretim kurumlarında Tarih öğretiminin grafiklerin kullanılmasının öğrenci başarısına etkisini belirlemeyi amaçlayan bu araştırma deneysel niteliktedir.Araştırma Kastamonu'nun Kuzeykent Anadolu Lisesi 10.sınıf öğrencilerine uygulanmıştır. Araştırmada deneysel yöntem kullanılmış olup, deney ve kontrol grubu olmak üzere iki grup belirlenmiştir. Bu gruplar homojen bir yapıya sahip olup 25'er öğrenciden oluşmaktadır. Öğrencilere başarı testi uygulanmıştır. Araştırmada deney grubunda görsel malzemeler ve grafikler kullanılmış, kontrol grubunda ise sadece kitap kullanılmıştır. Daha sonra bu iki grubun öğrenme düzeyleri tespit edilmiş ve aradaki fark tespit edilmeye çalışılmıştır. Düzey belirlemek amacıyla hazırlanan ölçme aracı örneklem gruplarına, deneysel çalışmadan önce ön test, deneysel çalışmadan sonra da son test olarak uygulanmıştır. Daha sonra deney ve kontrol gruplarının ön ve son testlerden aldıkları puanların aritmetik ortalamaları ve standart sapmaları hesaplanmıştır. Deneysel işlemin etkileri ve iki grubun ön ve son test fark puanlarına ait ortalama puanlar arasında anlamlı bir farkın olup olmadığı 0.05 anlamlılık düzeyinde t-testi ile test edilmiştir. Son olarak araştırma verileri analiz edilmiş ve bulgulara göre şu sonuca ulaşılmıştır.Öğretimde deney ve kontrol grubuna yapılan deneysel çalışma içerisinde, deney grubuna uygulanan bağımsız değişken yani, grafiklerin etkili ve yerinde kullanımı öğrenci başarısını artırmaktadır. | |
dc.description.abstract | This study is an experimental nature research which purposes to determine effect of using grahics to student achievement in secondary education history schooling.The research has implemented to tenth grade students of Kastamonu Kuzeykent Anatolian High School. In the research experimental method is used, two groups are used as experiment and control. Theese groups are indiscrete and each of groups are consisting from 25 students. In the research, visual materials and graphics used in the experimental group, while the control group was used only books. Then the learning levels of these two groups have been identified and have been studied to determine the difference.Measurement tool which prepared to determine the level of sample groups, was administered as pre-test before the experimental work and as post test after the experimental study. Then the standard deviation and arithmetic average of experimental and control groups's point which they get from pre-and post-tests of the of the scores are calculated. Experimental effects of the process and whether there is a significant difference between mean points regarding to points of both group's pretest and post-tests was tested at 0.05 significance level by t-test. Finally research data was analyzed and according to the findings following results are obtained.At experimental study which applied to the experimental and control groups in education, the independent variable which implemented to the experimental group, in other words the effective and appropriate use of graphics is increasing student achievement. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Tarih öğretiminde grafiklerin etkili ve yerinde kullanımının öğrenci başarısına etkisi | |
dc.title.alternative | The impact of using effective and appropriate graphics on the student achievement in history education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Tarih Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Graphic method | |
dc.subject.ytm | Graphics | |
dc.subject.ytm | Secondary education schools | |
dc.subject.ytm | History education | |
dc.subject.ytm | History teaching | |
dc.subject.ytm | History lesson | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | Visual tools | |
dc.subject.ytm | High schools students | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.identifier.yokid | 10047552 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 366243 | |
dc.description.pages | 87 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |