Show simple item record

dc.contributor.advisorAkkuş, Hüseyin
dc.contributor.authorKaçmaz, Hüseyin
dc.date.accessioned2020-12-29T08:07:23Z
dc.date.available2020-12-29T08:07:23Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/355416
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı; 11. sınıf öğrencilerinin öğretim programında belirtilen temel kimya konularındaki (kimyasal reaksiyonlarda hız, kimyasal reaksiyonlarda denge, çözünürlük dengesi, asitler bazlar dengesi, elektrokimya) kavramsal anlamalarını, kimyaya karşı tutumlarını ve çevre okuryazarlıklarını tespit etmek ve öğrencilerin kavramsal anlamalarıyla tutumları ve çevre-okuryazarlıkları arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Çalışma 2010-2011 öğretim yılında Kırıkkale ilinde bulunan 5 Anadolu Lisesi ve 1 Fen Lisesinde öğrenim gören 360 öğrencinin katılımıyla geçekleştirildi. Öğrencilerin kavramsal anlamalarını ölçmek için 50 sorudan oluşan iki basamaklı çoktan seçmeli test, kimyaya ve çevreye karşı olan tutumlarını belirlemek için ise likert tipi anketler kullanıldı.Çalışmadan elde edilen verilerin analizi sonucunda öğrencilerin en çok yanlış kavramalara sahip olduğu konuların elektrokimya ve çözünürlük dengesi olduğu, en başarılı oldukları konu ise reaksiyon hızı olarak belirlendi. Başarılı öğrencilerin kimyaya ve çevreye karşı tutumları arasında pozitif bir ilişki olduğu tespit edildi. Ayrıca, cinsiyetin, anne ve babanın eğitim düzeyinin ve yaşanılan bölgenin kimya ve çevreye karşı tutumda bir etkisi olmadığı ve öğrencilerin çevre faaliyetlerine pek fazla katılmadığı tespit edildi.
dc.description.abstractThe purpose of this study, 11 grade students the basic chemistry curriculum issues (rate of chemical reactions, chemical reactions, chemical equilibrium, solubility equilibrium, the balance of acids-bases, electrochemistry), conceptual understanding, attitudes towards chemistry and the environment and students' conceptual understanding knowledge to determine the effectiveness of the attitudes and the environment- knowledge. Working in the academic year 2010-2011 in the province of Kırıkkale 360 students studying in 5 Anatolian High School and 1 High School of Science participation are done Composed of 50 questions to measure students' conceptual understanding of the two-tier multiple-choice test, to determine the attitudes towards chemistry and the environment used in the Likert-type questionnaires.As a result of the study, most of the data analysis of misconceptions in electrochemistry and the solubility equilibrium, they are most successful if the subject was found to be a good reaction rate. Students who are successful and positive relationship between chemistry and the attitude toward the environment were detected. In addition, gender, parents' educational level and area of residence were no effect on the chemistry and attitude to the environment.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title11. sınıf öğrencilerinin kimya dersi öğretim programındaki temel kimya kavramlarını anlama düzeyleri ile kimya ve çevreye karşı tutumlarının tespiti
dc.title.alternativeDetermination of 11th class students' understanding level about basic concepts of chemistry in the curriculum and attitudes towards environment and chemistry
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentKimya Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMisconception
dc.subject.ytmSecondary education schools
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmChemistry teaching
dc.subject.ytmChemistry lesson
dc.subject.ytmConcepts
dc.subject.ytmConcept teaching
dc.subject.ytmEnvironment
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmChemistry
dc.identifier.yokid10043290
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid366339
dc.description.pages128
dc.publisher.disciplineKimya Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess