İşbirlikli öğrenmeye dayalı okuma-yazma-sunma tekniğinin öğrenci başarısına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada işbirlikli öğrenme yöntemine dayalı Okuma-Yazma-Sunma tekniğinin öğrencilerin akademik başarılarına olan etkileri araştırılmıştır. Uygulama 7. Sınıf Fen ve Teknoloji dersi `Vücudumuzda Sistemler` ünitesinin işlenmesi kapsamında yapılmıştır. Çalışmanın evrenini 2012-2013 eğitim öğretim yılında Elazığ iline bağlı Hazar Ortaokulu'nda okuyan öğrenciler oluşturmuştur. Çalışmanın örneklemini ise Hazar Ortaokulu'nun 7. sınıfında okuyan öğrenciler oluşturmuştur. Uygulamada7/A sınıfı öğrencileri deney grubunu, 7/B sınıfı öğrencileri ise kontrol grubunu oluşturmuştur. Uygulamaya başlamadan önce grupları heterojen olarak oluşturmak amacıyla hem Deney hem de Kontrol Grubuna, `Fen ve Teknoloji Ön Bilgi Testi` uygulanmıştır. Uygulamanın başlangıcında Deney ve Kontrol Grubuna `Fen ve Teknoloji Akademik Başarı Testi` ön test olarak uygulanmıştır. Uygulama yapılırken Deney Grubuna ünite İşbirlikli Öğrenmenin `Okuma-Yazma-Sunma` tekniğiyle işlenirken, Kontrol Grubuna ise düz anlatım yöntemiyle işlenmiştir. Uygulama esnasında ünite içerisindeki konu dağılımı ve zaman hem Deney hem de Kontrol Grubuna eşit olacak şekilde yapılmıştır. Uygulamanın sonunda yine her iki gruba `Fen ve Teknoloji Akademik Başarı Testi` son test olarak uygulanmıştır.Elde edilen veriler istatistiki olarak analiz edildikten sonra işbirliğine dayalı öğrenme yönteminin uygulandığı deney grubu öğrencileri ile düz anlatım yönteminin uygulandığı kontrol grubu öğrencilerinin akademik başarıları arasında anlamlı bir farkın olduğu gözlenmiştir. Anahtar Sözcükler: Fen ve Teknoloji Dersi, Vücudumuzda Sistemler Ünitesi, İşbirlikli Öğrenme Yöntemi (Okuma-Yazma-Sunma Tekniği). In this study, the effects of Cooperative Learning (Reading-Writing and Presentation Technique) on the academic success of the students are searched. The technique is used while studying the unit `The Sytems of the Body` included in the curriculum of `Science and Technology` Lessonf for 7th grade.It is applied to the students taking education in Hazar Primary School, Elazığ, in 2012-2013 educational year. During the application of the technique the students taking education in 7/A are considered as Experiment Group while those in 7/B are considered as Control group. Before the application of the technique, a `Science and Technology Preliminary Knowledge Test` is apllied to both Experiment and Control Group to make them heteregeneous. At the beginning of the application `Science and Technology Academic Success Test` is applied to Experiment and Control groups as a pre-test. During the application, the unit is studied by using `Reading-Writing and Presentation Technique` of Cooperative Learning by Experiment group. On the other hand, the unit is studied by using the existent method by the Control Group. During the application organization of the units and time is made in the same way for both groups. At the end of the Apllication `Science and Technology Academic Success Test` is applied to both group as a final test. After the statistical analysis of the obtained data, between the successes of the Experiment Group using Cooperative Learning and Control Group using the existent method, a significaiont difference is observed. Key Word: Science and Technology, The Unit `The Systems in the Body` The Cooperative Learning, Reading-Writing-Presentation Technique
Collections