Show simple item record

dc.contributor.advisorYılayaz, Ömer
dc.contributor.authorPolat, Mehmet
dc.date.accessioned2020-12-29T08:06:52Z
dc.date.available2020-12-29T08:06:52Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/355209
dc.description.abstractBu çalışmada işbirlikli öğrenme yöntemine dayalı Okuma-Yazma-Sunma tekniğinin öğrencilerin akademik başarılarına olan etkileri araştırılmıştır. Uygulama 7. Sınıf Fen ve Teknoloji dersi `Vücudumuzda Sistemler` ünitesinin işlenmesi kapsamında yapılmıştır. Çalışmanın evrenini 2012-2013 eğitim öğretim yılında Elazığ iline bağlı Hazar Ortaokulu'nda okuyan öğrenciler oluşturmuştur. Çalışmanın örneklemini ise Hazar Ortaokulu'nun 7. sınıfında okuyan öğrenciler oluşturmuştur. Uygulamada7/A sınıfı öğrencileri deney grubunu, 7/B sınıfı öğrencileri ise kontrol grubunu oluşturmuştur. Uygulamaya başlamadan önce grupları heterojen olarak oluşturmak amacıyla hem Deney hem de Kontrol Grubuna, `Fen ve Teknoloji Ön Bilgi Testi` uygulanmıştır. Uygulamanın başlangıcında Deney ve Kontrol Grubuna `Fen ve Teknoloji Akademik Başarı Testi` ön test olarak uygulanmıştır. Uygulama yapılırken Deney Grubuna ünite İşbirlikli Öğrenmenin `Okuma-Yazma-Sunma` tekniğiyle işlenirken, Kontrol Grubuna ise düz anlatım yöntemiyle işlenmiştir. Uygulama esnasında ünite içerisindeki konu dağılımı ve zaman hem Deney hem de Kontrol Grubuna eşit olacak şekilde yapılmıştır. Uygulamanın sonunda yine her iki gruba `Fen ve Teknoloji Akademik Başarı Testi` son test olarak uygulanmıştır.Elde edilen veriler istatistiki olarak analiz edildikten sonra işbirliğine dayalı öğrenme yönteminin uygulandığı deney grubu öğrencileri ile düz anlatım yönteminin uygulandığı kontrol grubu öğrencilerinin akademik başarıları arasında anlamlı bir farkın olduğu gözlenmiştir. Anahtar Sözcükler: Fen ve Teknoloji Dersi, Vücudumuzda Sistemler Ünitesi, İşbirlikli Öğrenme Yöntemi (Okuma-Yazma-Sunma Tekniği).
dc.description.abstractIn this study, the effects of Cooperative Learning (Reading-Writing and Presentation Technique) on the academic success of the students are searched. The technique is used while studying the unit `The Sytems of the Body` included in the curriculum of `Science and Technology` Lessonf for 7th grade.It is applied to the students taking education in Hazar Primary School, Elazığ, in 2012-2013 educational year. During the application of the technique the students taking education in 7/A are considered as Experiment Group while those in 7/B are considered as Control group. Before the application of the technique, a `Science and Technology Preliminary Knowledge Test` is apllied to both Experiment and Control Group to make them heteregeneous. At the beginning of the application `Science and Technology Academic Success Test` is applied to Experiment and Control groups as a pre-test. During the application, the unit is studied by using `Reading-Writing and Presentation Technique` of Cooperative Learning by Experiment group. On the other hand, the unit is studied by using the existent method by the Control Group. During the application organization of the units and time is made in the same way for both groups. At the end of the Apllication `Science and Technology Academic Success Test` is applied to both group as a final test. After the statistical analysis of the obtained data, between the successes of the Experiment Group using Cooperative Learning and Control Group using the existent method, a significaiont difference is observed. Key Word: Science and Technology, The Unit `The Systems in the Body` The Cooperative Learning, Reading-Writing-Presentation Techniqueen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİşbirlikli öğrenmeye dayalı okuma-yazma-sunma tekniğinin öğrenci başarısına etkisi
dc.title.alternativeThe effects of reading-writing-presenting technique based on cooperative learning on the academic success of the students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCooperative learning
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmScience and technology course
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmReading-writing-presentation technique
dc.subject.ytmTeaching techniques
dc.identifier.yokid10042662
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityFIRAT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid387214
dc.description.pages95
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess