Show simple item record

dc.contributor.advisorÖmeroğlu, Esra
dc.contributor.authorSapsağlam, Özkan
dc.date.accessioned2020-12-29T08:03:54Z
dc.date.available2020-12-29T08:03:54Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/354062
dc.description.abstractBu araştırma anasınıfına devam eden çocuklara yönelik Sosyal Değerler Eğitimi Programıgeliştirilmesi ve Sosyal Değerler Eğitimi Programının anasınıfına devam eden çocukların sosyal beceri kazanımlarına etkisinin incelenmesi` amacıyla gerçekleştirilmiştir. Sosyal Değerler Eğitimi Programının anasınıfına devam eden çocukların sosyal beceri kazanımına etkisi ön test- son test ve kontrol gruplu deneysel desenle incelenmiştir. Araştırmanın çalışma grubu amaçlı örnekleme yöntemi ile oluşturulmuş ve Tokat il merkezinde bulunan iki ilkokulun öğleden sonra eğitim veren anasınıfları çalışma grubu olarak belirlenmiştir. Anasınıflarından biri deney diğeri ise kontrol grubunu oluşturmuştur. Deney grubunda 20çocuk ve kontrol grubunda 20 çocuk olmak üzere toplam 40 çocuk araştırmanın çalışma grubunu oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen Genel Bilgi Formu ve Ömeroğlu ve ark. (2012), tarafından geliştirilen `Okul Öncesi Sosyal Beceri Değerlendirme Ölçeği` kullanılmıştır. Sosyal Değerler Eğitiminin anasınıfına devam eden çocukların sosyal beceri kazanımına etkisini ortaya koymak amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen `Sosyal Değerler Eğitimi Programı` uygulanmıştır. Sosyal Değerler Eğitimi Programı 36 oturumdan oluşmaktadır. Eğitim viprogramı 12 hafta boyunca haftada üç gün araştırmacı tarafından deney grubuna uygulanmıştır. Sosyal Değerler Eğitimi Programının çocukların sosyal beceri kazanımıüzerindeki etkisini incelemek için bağımsız gruplarda karşılaştırma yapmak için MannWhitney U Testi, bağımlı gruplarda karşılaştırma yapmak için ise Wilcoxen İşaret Testi kullanılmıştır. Anlamlılık seviyesi olarak 0,05 alınmıştır. Eğitimin kalıcılığını tespit etmek amacıyla, eğitim programı tamamlandıktan üç hafta sonra deney grubunda yer alan çocuklara Okul Öncesi Sosyal Beceri Değerlendirme Ölçeği tekrar uygulanmıştır. Elde edilen bulgular sonucunda; Sosyal Değerler Eğitimi Programının`, çocukların sosyal beceri kazanımında etkili olduğu ve bu etkisinin kalıcı olduğu saptanmıştır. Araştırma sonuçları doğrultusunda; okul öncesi eğitimi öğretmenlerine ve araştırmacılara yönelik öneriler sunulmuştur.
dc.description.abstractThis research was conducted with the aim of the development of the Pre-school Social Values Education Program and the investigation of the effect of this program on the children attending to kindergarten social skill acquisition. The effect of social values education program was examined through pre-test, post-test and control group experimentaldesign. The participants of the study were determined by purposeful sampling technique and were composed of two kindergartens which are located in Tokat province. One of the kindergartens was the experimental group while the other one was the control group. The study group was composed of a total of 40 children, 20 children in experimental group and 20 children in control group. General Information Form, which was developed by the researcher, and the `Pre-School Social Skills Evaluation Scale`, which was developed by Ömeroğlu and his colleagues (2012) were used as the data collection tools. The `Social viiiValues Education Program`, which was developed by the researcher, was used with the aim of determining the effects of social values education on the social skill acquisition of children attending to kindergarten. This program consisted of thirty-six educational sessions. The education program was conducted three days a week during 12 weeks by the researcher. In order to determine the effects of Social Values Education Program on social skill acquisition of the children attending to kindergarten, Mann Whitney U test was run to make comparisons in the independent groups, and Wilcoxon Sign Test was run to make comparisons in dependent groups. The significance level was determined to be 0.05. With the aim of determining the retention of the education program conducted, the Pre-School Social Skills Evaluation Scale was conducted on the children attending to kindergarten in the experiment group after three weeks of the completion of the program. As a result of the findings, the social values education program was determined to be effective on the social skill acquisition of children attending to kindergarten and also this effect was permanent. Some suggestions were made for the pre-school teachers and researchers in accordance with the findings.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAnasınıfına devam eden çocuklara uygulanan sosyal değerler eğitimi programının sosyal beceri kazanımına etkisinin incelenmesi
dc.title.alternativeAn examination of the effect of social values education program on social skill acquisition for the children attending kindergarten
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSocial values
dc.subject.ytmValues education
dc.subject.ytmSkill acquiring
dc.subject.ytmSocial skill
dc.subject.ytmSocial skills training
dc.subject.ytmProgram development
dc.subject.ytmNursery classes
dc.subject.ytmPreschool education
dc.subject.ytmPreschool period
dc.identifier.yokid10010520
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid397373
dc.description.pages148
dc.publisher.disciplineOkul Öncesi Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess