Tersyüz sınıf modelinin akademik başarı, öz - yönetimli öğrenme hazırbulunuşluğu ve motivasyon üzerine etkisi
dc.contributor.advisor | Özdemir, Selçuk | |
dc.contributor.author | Alsancak Sirakaya, Didem | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:03:48Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:03:48Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/354021 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı tersyüz sınıf modelinin öğrencilerin akademik başarı, öz-yönetimli öğrenme hazırbulunuşluğu ve motivasyonları üzerine olan etkisini incelemek ve öğrencilerin görüşlerini belirlemektir. Çalışmada karma araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırma 2014-2015 eğitim öğretim yılı güz döneminde Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilimdalında iki farklı şubede öğrenim gören, `Bilimsel Araştırma Yöntemleri` dersini alan toplam 66 öğrenci ile yürütülmüştür. Şubelerden bir tanesi deney bir tanesi kontrol grubu olarak atanmıştır. Deney grubunda tersyüz sınıf modeli uygulanırken kontrol grubunda klasik harmanlanmış öğrenme yöntemi uygulanmıştır. Uygulama kapsamında öğrenme ortamı olarak araştırmacı tarafından tasarlanan çevrimiçi öğrenme ortamı kullanılmıştır. Araştırmanın bağımsız değişkeni öğrenme yöntemi, bağımlı değişkenleri ise akademik başarı, öz-yönetimli öğrenme hazırbulunuşluğu ve motivasyondur. Öğrencilerin genel akademik başarı puanları haftalık kısa sınavlar, başarı testi ve üst düzey öğrenmeye yönelik etkinlik puanları toplanarak elde edilmiştir. Veri toplama aracı olarak başarı testi, öz-yönetimli öğrenme hazırbulunuşluk ölçeği ve motivasyon ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde t-testi, tek faktörlü ANCOVA ve MANOVA testi yapılmıştır. On altı hafta süren uygulama süreci sonrasında, genel akademik başarı açısından deney ve kontrol grubu arasında anlamlı farklılık olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Deney grubundaki öğrencilerin genel akademik başarı düzeyleri kontrol grubundaki öğrencilerin genel akademik başarı düzeyinden daha yüksek çıkmıştır. Genel akademik başarı puanının elde edilmesinde kullanılan haftalık sınav puanları açısından deney ve kontrol grubu arasında anlamlı farklılık çıkmazken, başarı testi ve üst düzey öğrenmeye yönelik etkinliklerde deney grubu lehine bir farklılık çıkmıştır. Öz-yönetimli öğrenme hazırbulunuşluğu hem toplam puanında hem de öz-yönetim, öğrenme istekliliği, özkontrol becerileri alt faktörlerinde deney ve kontrol grubu arasında anlamlı bir farklılık çıkmamıştır. Motivasyon puanı açısından ise deney ve kontrol grubu arasında anlamlı farklılık olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Deney grubunun motivasyon düzeyi kontrol grubunun motivasyon düzeyinden daha yüksektir. Motivasyon alt faktörleri açısından ise içsel hedef düzenleme, görev değeri, öğrenmeye ilişkin kontrol inancı faktörlerinde deney grubu lehine bir farklılık varken dışsal hedef düzenleme, öğrenme ve performansla ilgili özyeterlik, sınav kaygısı faktörlerinde anlamlı farklılık çıkmamıştır. Uygulamadan 5 hafta sonra yapılan kalıcılık testinden alınan puanlar karşılaştırıldığında ise deney ve kontrol grubu arasında anlamlı farklılık olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Deney grubundaki öğrencilerin kalıcılık testi puanları kontrol grubu öğrencilerinin kalıcılık testi puanından daha yüksektir. Son olarak deney grubundaki öğrencilerin genelinin tersyüz sınıf modeline yönelik görüşlerinin olumlu olduğu sonucuna ulaşılmıştır. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to investigate the effect of flipped classroom on academic achievement, self-directed learning readiness and motivation. It also seeks to determine students' perspectives about this method. Mixed research method was utilized in the study. The sample was composed of 66 preservice teachers (34 control, 32 experimental) from Guidance and Psychological Counseling department. The participants were 4th grade students enrolled in `Scientific Research Methods` course in the 2014-2015 Autumn Term. One group of sample was assigned as experiment group and the other was assigned as control group. flipped classroom was used in experimental group and classic blended learning method was used in control group. Online learning environment used in research was developed by researcher. The independent variable of the study is learning method and dependent variables are academic achievement, self-directed learning readiness and motivation. The students' academic achievement scores were calculated by weekly quizzes scores, class activities scores and posttest achievement scores at the end of the practice. The data were collected by achievement test, self-directed learning readiness scale, motivation scale, and a semi-structured interview form. For data analysis, t-test, one way ANCOVA, and MANOVA analysis were used After the experimental process of 16 weeks, it was found that there was a significant difference between students' academic achievement scores according to learning method. Academic achievement scores of the students in experimental group were higher than academic achievement scores of the students in control group. In the same way, classroom activities scores and posttest achievement scores were higher in experimental group than control group. There was not a significant difference between students' weekly quiezzes scores. There was not a significant difference between self-directed learning readiness total score and subscale (self-management, desire for learning and self control) scores according to learning method used. There was a significant difference between motivation scores according to learning method. Students' motivation scores in experimental group were higher than students' motivation score in control group. Moreover, in terms of motivational sub-factors; intrinsic goal orientation, task value, control beliefs subscale scores were higher in experimental group than control group. There was not a significant difference between extrinsic goal orientation, selfefficacy for learning and performance, test anxiety subscale scores. There was a significant difference between retention test score according to learning method. Students' retention test score in experimental group higher than students' retention test score in control group. Finally, it was found that students demonstrated positive views about the flipped classroom model. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Tersyüz sınıf modelinin akademik başarı, öz - yönetimli öğrenme hazırbulunuşluğu ve motivasyon üzerine etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of flipped classroom model on academic achievement, self - directed learning readiness and motivation | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Flipped classroom | |
dc.subject.ytm | Instructional models | |
dc.subject.ytm | In-class works | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | Self-directed learning | |
dc.subject.ytm | Motivation | |
dc.subject.ytm | Readiness | |
dc.subject.ytm | Readiness | |
dc.identifier.yokid | 10096039 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 419422 | |
dc.description.pages | 187 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |