Beden eğitimi öğretmenlerinin mesleğe yönelik davranış ve yaşantı modellerinin incelenmesi (İzmir İli örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Bu çalışmanın amacı, beden eğitimi öğretmenlerinin mesleğe yönelik davranış ve yaşantı modellerini belirlemek ve farklı değişkenler açısından incelemektir. Yöntem: Çalışmaya 2012-2013 eğitim-öğretim yılında İzmir'de görev yapan 98'i (%54.7) erkek, 81'i (%45.3) kadın öğretmenden oluşan 179 beden eğitimi öğretmeni katılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak `Mesleğe Yönelik Davranış ve Yaşantı Modelleri Ölçeği` kullanılmıştır. Elde edilen veriler güvenilirlik analizi, tanımlayıcı analiz, bağımsız örneklem t testi, ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ile değerlendirilmiştir. Bulgular: Çalışmaya katılan beden eğitimi öğretmenlerin 91'i (%50.8) Tip `G` (Güzel Sağlık), 33'ü (%18.4) Tip S (Sakınmacı Davranış), 45'i (%25.1) Tip A (Aşırı Bağlılık) ve 10'u (%5.6) Tip B (Burnout-Tükenmişlik) davranış ve yaşantı modelindedir. Sonuç: Beden eğitimi öğretmenlerinin mesleğe yönelik davranış ve yaşantı modelleri cinsiyete, medeni duruma, çocuk sayısına, çalıştığı kurum türüne, spor okulu görevine, yaşa ve mesleki deneyime göre farklılık göstermektedir. Objective: The aim of the present study was to determine work-related behaviors and experience patterns of physical education teachers and to analyze them according to the different variables. Method: A total of 179 physical education teachers, 98 (54.7%) males and 81 (55.7%)females who worked during 2012-2013 academic year in İzmir participated in the study. `Work-Related Behavior and Experience Patterns Scale` was used in this study. The data collection was analyzed with reliability analysis, descriptive analysis, Independent Sample T Test, and ANOVA. Results: It was found out that 91 (50.8%) of the physical education teachers were in the `Type G` healthy group, 33 (18.4%) showed in `Type S` heedless attitude group, 45 (25.1%) were `Type A` hyper devotion individuals and 10 (5.6%) were in `Type B` exhaustion group. Conclusion: It was found that work-related behaviors and experience patterns of physical education teachers vary significantly in terms of gender, marital status, number of children, school type, sport school carried out, age and professional experience variables at several dimensions.
Collections