Show simple item record

dc.contributor.advisorBalyan, Melih
dc.contributor.authorTaşçioğlu, Ramazan
dc.date.accessioned2020-12-29T08:02:48Z
dc.date.available2020-12-29T08:02:48Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/353637
dc.description.abstractAmaç: Bu çalışmanın amacı, beden eğitimi öğretmenlerinin mesleğe yönelik davranış ve yaşantı modellerini belirlemek ve farklı değişkenler açısından incelemektir. Yöntem: Çalışmaya 2012-2013 eğitim-öğretim yılında İzmir'de görev yapan 98'i (%54.7) erkek, 81'i (%45.3) kadın öğretmenden oluşan 179 beden eğitimi öğretmeni katılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak `Mesleğe Yönelik Davranış ve Yaşantı Modelleri Ölçeği` kullanılmıştır. Elde edilen veriler güvenilirlik analizi, tanımlayıcı analiz, bağımsız örneklem t testi, ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ile değerlendirilmiştir. Bulgular: Çalışmaya katılan beden eğitimi öğretmenlerin 91'i (%50.8) Tip `G` (Güzel Sağlık), 33'ü (%18.4) Tip S (Sakınmacı Davranış), 45'i (%25.1) Tip A (Aşırı Bağlılık) ve 10'u (%5.6) Tip B (Burnout-Tükenmişlik) davranış ve yaşantı modelindedir. Sonuç: Beden eğitimi öğretmenlerinin mesleğe yönelik davranış ve yaşantı modelleri cinsiyete, medeni duruma, çocuk sayısına, çalıştığı kurum türüne, spor okulu görevine, yaşa ve mesleki deneyime göre farklılık göstermektedir.
dc.description.abstractObjective: The aim of the present study was to determine work-related behaviors and experience patterns of physical education teachers and to analyze them according to the different variables. Method: A total of 179 physical education teachers, 98 (54.7%) males and 81 (55.7%)females who worked during 2012-2013 academic year in İzmir participated in the study. `Work-Related Behavior and Experience Patterns Scale` was used in this study. The data collection was analyzed with reliability analysis, descriptive analysis, Independent Sample T Test, and ANOVA. Results: It was found out that 91 (50.8%) of the physical education teachers were in the `Type G` healthy group, 33 (18.4%) showed in `Type S` heedless attitude group, 45 (25.1%) were `Type A` hyper devotion individuals and 10 (5.6%) were in `Type B` exhaustion group. Conclusion: It was found that work-related behaviors and experience patterns of physical education teachers vary significantly in terms of gender, marital status, number of children, school type, sport school carried out, age and professional experience variables at several dimensions.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleBeden eğitimi öğretmenlerinin mesleğe yönelik davranış ve yaşantı modellerinin incelenmesi (İzmir İli örneği)
dc.title.alternativeInvestigation of work-related behaviors and experience patterns of physical education teachers according to the different variables sample of İzmir
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Öğretimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPhysical education and training
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmOccupational diseases
dc.subject.ytmVocational attitude
dc.subject.ytmBurnout
dc.subject.ytmScales
dc.identifier.yokid10111980
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityEGE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid433185
dc.description.pages90
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess