Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzay, İbrahim
dc.contributor.authorOktay, Zeynep
dc.date.accessioned2020-12-29T08:01:33Z
dc.date.available2020-12-29T08:01:33Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/353207
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, yabancı dil öğretiminde yeni bir yaklaşım olan iletişimsel yaklaşıma göre geliştirilecek olan Arapça Dersi öğretim programlarının, öğrencilerin Arapçayı bir iletişim aracı olarak kullanıp ihtiyaçlarını karşılamalarının, teknolojiyi kullanabilmelerinin,öğrenmeyi öğrenerek sürekli ilerlemelerinin ve daha nitelikli bir Arapça öğretiminin gerçekleşmesindeki öneminin incelenmesidir.Araştırmada, Cumhuriyet Döneminde yayınlanmış Arapça dersi öğretim programları, ana bileşenleri ve iletişimsel yaklaşım yönleriyle incelenmiştir.Araştırma tarama modelinde bir inceleme çalışmasıdır.Alan yazın taraması sonucu elde edilen bilgiler ışığında, ders kitaplarının ve öğretim materyallerin hazırlanmasına kaynaklık edecek olan Arapça dersi öğretim programlarının çağdaş dil öğretim yöntemlerinden iletişimsel yaklaşıma göre hazırlanmasının, ülkemizde köklü bir geleneğe sahip olan Arapça öğretiminde istenen hedeflere ulaşılmasında daha etkin bir rol oynayacağı örülmüştür.Anahtar Kelimeler: Öğretim Programı, İletişimsel Yaklaşım
dc.description.abstractThe purpose of this research is to analyse the ımportance of Arabic language teaching curriculums which is oing to be improved according to new communicative approaches in foreign language teachin; to meet their own needs and be able to use technology,to contıonusly improve themselves learning how to learn through Arabic lanuage as a communication tool by students and the importance of the realisation of more qualified Arabic language teaching.In the study, Arabic language teaching curriculums published during the Republic period and their main components are analysed in terms of communicative approaches.The research is in the investigational study in screening model.With regard to obtained information as a result of reviewing of the literature, Arabic language teaching curriculums which will be the resource for the preparation of textbooks and teaching materials according to communicative approach of modern lanuage teaching methods will play an effective role in achieving the desired targets in Arabic language teaching.Key Words: Curriculum, Communicative Approachen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDoğu Dilleri ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEastern Linguistics and Literatureen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleCumhuriyet Dönemi ortaöğretim kurumlarında Arapça dersi öğretim programlarında iletişimsel yaklaşım
dc.title.alternativeThe communicative approach in the Arabic language teaching curricculum in secondary schools during the Republic Period
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmArabic
dc.subject.ytmRepublican Period
dc.subject.ytmTeaching curriculums
dc.subject.ytmCommunicative method
dc.subject.ytmArabic
dc.subject.ytmLanguage teaching
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmTeaching
dc.identifier.yokid10066220
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid388194
dc.description.pages139
dc.publisher.disciplineArap Dili Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess