EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 141-160 of 496
-
Sınıf öğretmenlerinin akademik iyimserlikleri ile yapılandırmacı öğrenme-öğretme etkinliklerini uygulama düzeyleri arasındaki ilişki
(FIRAT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı; sınıf öğretmenlerinin akademik iyimserlikleri ile Yapılandırmacı öğrenme-öğretme etkinliklerini uygulama düzeyleri arasında ilişki olup olmadığının belirlenmesidir. Araştırmanın evreni Türkiye?deki ... -
Ortaöğretim kurumlarında kronizm algısının örgütsel güven üzerindeki etkisi
(FIRAT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı ortaöğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin kronizme (eş-dost kayırmacılığı) ilişkin algılarının örgütsel güven üzerindeki etkisini belirlemektir.İlişkisel tarama modelinde yapılan bu araştırmanın ... -
Ortaokullarda değerler eğitimi ve istenmeyen öğrenci davranışlarına ilişkin öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi
(FIRAT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın genel amacı, ortaokul öğretim programlarında yer alan değerlerin kazandırılma düzeyinin belirlenmesi ile bu programın hedef kitlesini teşkil eden öğrencilerde istenmeyen davranışların görülme sıklığını ... -
Öğrencilerin akıllı tahtaya ilişkin tutumlarının incelenmesine yönelik bir veri madenciliği uygulaması
(FIRAT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Teknolojinin hızlı ilerleyişi, manyetik depolama araçlarının sınırlarını artırmış ve bir o kadarda maliyetini düşürmüştür. Yaşanan bu gelişme, insanoğlunun her hareketinin her hamlesinin kayıt altına alınarak işlenmeyi ... -
Oyun tabanlı öğrenme ortamlarının öğrenci başarısı ve görüşlerine etkisi
(FIRAT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada; oyun tabanlı öğrenme ortamlarının öğrenci başarısı ve görüşlerine etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma Van ilinin Çatak ilçesindeki Atatürk ilköğretim okulu öğrencileri ile gerçekleştirilmiştir. ... -
Benzeşim ve animasyon kullanılan web tabanlı öğretimin dokuzuncu sınıf öğrencilerinin `elektrik ve manyetizma` ünitesindeki başarılarına etkisi
(FIRAT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Günümüzde okutulmakta olan uygulamalı, mesleki ve teknik derslerde öğrencilerin yaparak ve yaşayarak öğrenmesi bilginin kalıcılığın arttırmaktadır. Ancak gerek malzeme gerek laboratuvar imkânlarının kısıtlı olmasından ... -
Türkiye` de çevrimiçi eğitimde ders veren öğretim elemanlarının çevrimiçi ölçme değerlendirme yöntemlerine ilişkin görüşleri
(FIRAT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Örgün eğitimin zaman ve mekana bağımlı olması, eğitici sayısının kısıtlı olması ve öğrencilerin okullarda eğitim görme zorluğu gibi sorunlar eğitim öğretim süreçlerinde teknoloji destekli uzaktan eğitim faaliyetlerini ... -
Ortaokul 6, 7 ve 8. sınıflarda geometrik cisimlerin alan ve hacimlerinin öğretiminde Cabri 3D yazılımının öğrenci başarısı ve tutumuna etkisi
(FIRAT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, ortaokul 6, 7 ve 8. sınıf öğrencilerinin Cabri 3D yazılımı yardımıyla geometrik cisimlerin alan ve hacim hesabı kazanımını anlamlandırmalarını incelemektir. Bu bağlamda araştırmada Cabri 3D yazılımının ... -
Harmanlanmış öğrenme temelli özel öğretim yöntemleri-II ve okul deneyimi derslerinin Fen Bilgisi öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgileri ve sınıf içi uygulamaları üzerine etkisi
(FIRAT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, yüz yüze öğrenme ortamına kıyasla harmanlanmış öğrenme ortamına göre düzenlenen Özel Öğretim Yöntemleri II (ÖÖY-II) ve Okul Deneyimi (OD) derslerinin, Fen Bilgisi (FB) öğretmen adaylarının fen konuları ... -
Okul rehberlik servisleri için çevrimiçi bir karar-destek sisteminin geliştirilmesi ve uygulanması
(FIRAT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Rehberlik servisleri, öğrencilerin kendilerini gerçekleştirmelerine, eğitim sürecinden yetenek ve özelliklerine göre en üst düzeyde yararlanmalarına ve gizilgüçlerini en uygun şekilde kullanmalarına ve geliştirmelerine ... -
Öğretmen adaylarının akıllı sınıf teknolojilerinin kullanımına ilişkin tutumlarının belirlenmesi
(FIRAT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın genel amacı akıllı sınıf teknolojilerini kullanan öğretmen adaylarının akıllı sınıf teknolojilerine yönelik tutumlarını belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu Fırat Üniversitesi Eğitim Fakültesi BÖTE ... -
Harmanlanmış öğrenmenin fen bilgisi öğretmen adaylarının küresel ısınma konusundaki teknolojik pedagojik alan bilgisi ve sınıf içi öğretim becerilerinin geliştirilmesi üzerine etkisi
(FIRAT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Boylamsal-deneysel desenli bu çalışmanın amacı, yüz yüze öğrenme ortamına kıyasla harmanlanmış öğrenme ortamının Fen Bilgisi (FB) öğretmen adaylarının küresel ısınma (KI) konusundaki Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi (TPAB) ... -
Chickering ve Gamson` un yedi ilkesinin ortaokul Fen ve Teknoloji Derslerinde uygulanması üzerine öğretmen ve öğrencilerin algılarının incelenmesi
(FIRAT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Eğitimin geliştirilmesi amacıyla birçok çalışma yapılmakta ve eğitimin başarıya ulaşabilmesi için farklı bilim adamı ve çalışma grupları tarafından çeşitli kriterler geliştirilmektedir. Bu çalışmaların en önemlilerinden ... -
Web tabanlı araştırma-sorgulamaya dayalı fen öğretiminin öğretmen adaylarının kavram öğrenmeleri ve bilimsel süreç becerilerinin geliştirilmesi üzerine etkisi
(FIRAT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, araştırma-sorgulama ve web tabanlı araştırma-sorgulama yaklaşımının Fen Bilgisi Bölümü öğretmen adaylarının biyoloji konularındaki kavramsal başarıları, bilimsel süreç becerileri, fen öz-yeterlikleri ... -
Türkiye`nin öğretmen yetiştirme sisteminde klinik uygulama modelinin uygulanabilirliği
(FIRAT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Toplumların, 21. yüzyılda giderek artan bilimsel ve teknolojik değişimleri iyi değerlendirmeleri ve değişen değerlere uyum göstermeleri eğitim yoluyla gerçekleşecek bir olgudur. Eğitimin; değişen koşullara uyum sağlayabilecek, ... -
Öğretmen adaylarının FATİH projesi çerçevesinde e-içerik geliştirme becerilerinin değerlendirilmesi
(FIRAT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Teknolojideki değişim ve gelişmeler, toplumun her alanını etkilediği gibi eğitim sistemlerini de etkilemiştir. Teknolojinin eğitim sistemine getirdiği en büyük yeniliklerden biri e-öğrenme sistemleridir. E-öğrenme sistemleri ... -
İlköğretim düzeyindeki seçmeli derslerin seçim kriterlerinin öğretmen ve okul yöneticisi görüşlerine göre değerlendirilmesi
(FIRAT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bilim ve teknoloji açısından hızlı gelişmelerin gerçekleştiği bir çağda yaşamaktayız. Bu hızlı değişim birçok alanda olduğu gibi eğitim alanında da bazı değişimleri zorunlu kılmış, sektörlerin beklentilerine uygun bireyleri ... -
Kuantum Öğrenme modeline dayalı fen eğitiminin öğrencilerin akademik başarılarına etkisi
(FIRAT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma Fen ve Teknoloji dersinde Kuantum Öğrenme modelinin ilköğretim yedinci sınıf öğrencilerinin akademik başarıları üzerine etkisini belirlemek amacıyla yapılmış olan deneysel modelde bir araştırmadır. Araştırmada; ... -
Sınıf öğretmeni adaylarının matematik alan eğitimi bilgisi yeterliklerinin incelenmesi
(FIRAT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada, öğretmen adaylarının Matematik alanında alan bilgisine ilişkin öz-yeterlikleri, alan eğitimi bilgisine ilişkin öz-yeterlikleri ve genel mesleki bilgisine ilişkin öz-yeterliklerinin belirlenmesi amaçlanmıştı ... -
Eğitim paydaşlarının görüşlerine göre alternatif bir okul: Ev okulları
(FIRAT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma ile alternatif eğitim sistemlerinden biri olan ev okullarına dair öğretmen, öğrenci, okul yöneticisi, öğrenci, maarif müfettişi ve ailelere ait görüşlerin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda ...