Ankara ilinde engelli okullarında görev yapan beden eğitimi öğretmenlerinin karşılaştıkları eğitim güçlükleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Eğitim kişileri yaşama hazırlayarak dış dünyası ve çevresiyle uyumunu sağlamaktır. Eğitim sonucunda bireyler daha üretken yaratıcı ve sorgulayıcı bireyler haline gelmektedir.Ülkemizde engelli olanların sayısı nüfusun yaklaşık %12.29'unu oluşturmaktadır. Yapılan araştırmalarda engeli olan bireylerin öğrenme ve uyum sorunlarının büyük bir kısmının beden eğitimi ve spor etkinlikleriyle halledildiği ve engel durumu ne olursa olsun bu bireylerin birçok alanda engeli bulunmayan bireylerden daha başarılı olduğu aynı zamanda toplumsal kurallara uyma konusunda daha istekli olup, sosyal ve uyumlu davranışlar gösterdikleri gözlenmiştir.Yapılan bu araştırmada engelli öğrencilerin topluma kazandırılmaları ve kendilerine güven duymaları süreci, eğitim gördükleri okullarındaki beden eğitimi öğretmenlerinin karşılaştıkları eğitim güçlükleri tespit edilmeye çalışılmıştır.Araştırma Ankara ilinde rastgele seçilen beş engelli eğitimi veren okuldan beş beden eğitimi öğretmeni seçilerek gerçekleştirilmiştir.Araştırmalarda nitel yöntem kullanılmıştır. Sonuçlar istatistik işlemleri betimsel Analiz tekniği kullanılarak yapılmıştır.Engelli okullarında beden eğitimi dersinin fizyoterapi etkisi yarattığı, derse uygulamada değil kağıt üzerinde daha çok önem verildiği, ders saatlerinin yetersiz olduğu, okullarda gerekli malzeme sorunu yaşandığı, engelli okullarının taşımalı sistem olması nedeniyle öğretmenlerin öğrencilerle egzersiz sorunu yaşadığı ve öğretmenlerin öğrenim süreleri boyunca engellilerle ilgili yeterli eğitim almadıkları sonucuna ulaşılmıştır.Yapılan araştırma sonucuna göre `Engelli okulları politikalarda ve sponsorluk sisteminde daha çok yer almalı ve desteklenmelidir. Hizmet içi eğitim kursları ve üniversitelerde engellilerde beden eğitimi ve spor daha geniş kapsamlı ve uygulamalı yer almalıdır. Müfredat programları gözden geçirilmeli, ders saatleri arttırılmalıdır. Okullarda salon ve malzeme şartları iyileştirilmelidir.` önerileri dikkate alınmalıdır Education prepares individuals to life and enables them to adapt to the outside world and to the environment. As a result of education, individuals become more questioning,productive and creative.The percentage of people with disabilities in our country?s population is approximately 12:29% . Research shows that a large portion of the learning and adaptation problems of individuals with disabilities is solved with physical education and sports activities. It is also observed that these individuals, regardless of the kind of disability they have, are more succesful than the individuals with no disabilities in many fields. It is also observed that individuals with disabilities are more willing to comply with social rules and they show sociable and compliant behavior.In this research, socialization and self-confidence gaining process of students with disabilities are determined. The educational difficulties of the physical education teachers in these students? schools are also determined.Research is carried out with five physical education teachers in five randomly selected disabled schools in Ankara.Qualitative method is used in the research. The results are reached by using descriptive analytical techniques for statistical procedures.The results of the study are as follows: Physical education courses in disabled schools create physiotherapy effect. More emphasis is given to these courses on paper than practice. The class hours are inadequate. Schools don?t have necessary materials. Teachers have exercise problems with students because of the school-bus service system of the disabled schools. Finally, tecahers do not get adequate training during their education.According to the results of the research, the following recommendations should be taken into consideration: ?Disabled schools should be sponsored more commonly and supported by policies. In-service training courses should be more common. Physical education courses and sports education for disabled students at universities should be more comprehensive and hands on. Curriculum programs should be reviewed and course hours should be increased. Indoor facilities at schools and material conditions should be improved.?
Collections