Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzer Keskin, Melike
dc.contributor.authorBalemen, Nuri
dc.date.accessioned2020-12-29T07:58:24Z
dc.date.available2020-12-29T07:58:24Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/352314
dc.description.abstractBu çalışmada meta analiz yöntemi kullanarak fen eğitiminde Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımı'nın (PTÖY) akademik başarı üzerindeki etkililiği ve çeşitli çalışma karakteristiklerinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Bu amaçla ilgili alan yazın incelenerek Fizik, Kimya, Biyoloji ve Fen Bilgisi alanlarında PTÖY'nin kullanıldığı çalışmalara ulaşılmıştır. Alanyazın incelendikten sonra çalışma karakteristikleri ve dâhil edilme kriterleri belirlenmiştir. 48 çalışmanın dâhil edildiği bu araştırmada yapılan analiz sonucunda PTÖY'nin fen eğitimindeki genel etki büyüklüğü 1,06 bulunmuştur. Bu değer Cohen kriterlerine göre oldukça yüksek bir etki büyüklüğüdür ve PTÖY'nin fen eğitiminde geleneksel öğrenme yaklaşımlarına göre %86 daha etkili olduğunu göstermektedir. Çalışmaların uygulandığı konu alanına göre en büyük etki Biyoloji alanında ve lise düzeyindedir. Bununla birlikte elde edilen bulgular, analize dâhil edilen çalışmalar arasında bir yayın yanlılığı olmadığını göstermektedir.Anahtar Kelimeler : Fen eğitimi, Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımı, meta analiz.
dc.description.abstractThe purpose of this study was to determine the overall effectiveness of Project Based Learning to academic achievement in science education, and to determine related characteristics of the study through meta analysis. With this purpose, literature is searched to find studies which used Project Based Learning on Physics, Chemistry, Biology and Science and Technology. After the research of literature, criteria to include, and charasteristics of study are determined. With this research that has analyzed 48 study, the overall effect of Project Based Learning on science education is calculated as 1,06. This is a large effect according to Cohen's criteria, and it shows that Project Based Learning have been quite effective (%86) than the traditional methods. The strongest effect is found to be Biology, on the level of secondary education. Also these findings reveal that there is no publication bias among the studies included in this research.Key Words : Science education, Project Based Learning, meta analysis.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleProje tabanlı öğrenme yaklaşımının fen eğitimindeki etkililiği: Meta analiz çalışması
dc.title.alternativeThe effectiveness of project based learning on science education: A meta analysis search
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBiyoloji Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmScience education
dc.subject.ytmScience teaching
dc.subject.ytmBiology education
dc.subject.ytmProject based learning method
dc.subject.ytmMeta analysis
dc.identifier.yokid10015098
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid450093
dc.description.pages127
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess