Show simple item record

dc.contributor.advisorYalçın, Necati
dc.contributor.authorErşahan, Osman
dc.date.accessioned2020-12-29T07:57:54Z
dc.date.available2020-12-29T07:57:54Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/352164
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, yapılandırmacı yaklaşımı temel alan etkileşimli video öğretim yönteminin 7. sınıf öğrencilerinin iş ve enerji konusu ile ilgili bilişsel ve duyuşsal öğrenmelerine etkisini araştırmaktır. Bu çalışmada ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin iş ve enerji konusundaki akademik başarıları ile tutum ve algılamalarına yapılandırmacı yaklaşımı temel alan etkileşimli video öğretim yönteminin etkisi, uygulamadaki mevcut öğretim yöntemiyle karşılaştırılarak araştırılmıştır. Araştırma 2014-2015 öğretim yılında Ankara ili merkezinde yer alan Talat Paşa İlköğretim Okulu'nda öğrenim gören 7. sınıf öğrencilerinden oluşan 2 farklı sınıfta uygulanmıştır. Deney grubunda 27 ve kontrol grubunda 24 öğrenci olmak üzere toplam 51 7. sınıf öğrencisi yer almıştır. Deney grubu öğrencilerine 7. sınıf kuvvet ve hareket ünitesi içerisinde yer alan iş ve enerji konusu, yapılandırmacı yaklaşımı temel alan etkileşimli video öğretim yöntemi ile verilirken, kontrol grubunda ise uygulamadaki öğretim yöntemine uygun bir şekilde öğretmen ders kitabında yer alan yönergeler çerçevesinde dersler işlenmiştir. Çalışmada yarı deneysel tasarım tiplerinden denkleştirilmemiş kontrol grup tasarımı uygulanmıştır. Araştırma deneysel bir çalışma olduğu için örneklem seçimi yerine çalışma grupları alınmıştır. Uygulamadan önce her iki sınıfa 23 maddelik iş ve enerji başarı testi ve 18 maddelik fen ve teknoloji dersine karşı tutum algılama ölçeği öntest olarak verilmiş, uygulamadan sonra ise aynı testler sontest olarak yaptırılmıştır. Testlerin uygulamasından elde edilen veriler SPSS 18 paket programı ile bilgisayar programına aktarılmış ve çeşitli analiz yöntemleri uygulanmıştır. Araştırma sonucunda, etkileşimli video öğretim yönteminin uygulamadaki öğretim metotlarına göre fen ve teknoloji dersindeki akademik başarıyı artırdığı gözlenmiştir. Öğrencilerin derse yönelik tutumlarında ise her iki yöntem arasında herhangi bir değişiklik olmadığı saptanmıştır.
dc.description.abstractThe aim of this research is analyzing the effect of interactive video instruction method based on constructivist approach on seventh grade students' cognitive and affective learning related to the topic of work and energy. In this study, interactive video instruction method based on constructivist approach on academic achievement, manner, and perception of seventh grade students' was analyzed by comparing it with the current practical instruction method. The research was applied to 2 classrooms which were composed of seventh grade students who received education at Talat Paşa Elementary School in Ankara on 2014-2015 school year. The study group consists of a total of 51 individuals, 27 in the experimental group and 24 in the control group. The work and energy topic, which was in the force and motion unite of the seventh grade's curriculum, was instructed to the students in experimental group by the constructivist approach based interactive video instruction method, while it was instructed to the students in control group by the practical instruction method within the scope of instruction stated in the course book of instructor. The non-equivalent pretest posttest control group design, one of the semi experimental designs, was applied in this study. Since the research is an experimental study, working groups were preferred instead of sample selection. Before the practice, 23 point work and energy achievement test and 18 point manner perception scale on science and technology course were given as the pre-test to both of the classrooms, and both tests were applied after the practice as final test. The data, which were obtained from the application of the tests, were transferred to the computer program by SPSS 18 package program, and various analyzing methods were applied. As a result of the study, it was observed that the interactive video instruction method increases the academic achievement on science and technology courses in comparison with the practical instruction methods. It was also determined that there isn't any difference in terms of students' manners towards course between the two methods.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYapılandırmacı yaklaşımı temel alan etkileşimli video öğretim yönteminin 7. sınıf öğrencilerinin iş ve enerji konusu ile ilgili bilişsel ve duyuşsal öğrenmelerine etkisi
dc.title.alternativeThe effect of interactive video instruction method based on constructivist approach on seventh grade students' cognitive and affective learning related to the topic of work and energy
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmInteractive teaching techniques
dc.subject.ytmInteractive video
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmCognitive learning
dc.subject.ytmAffective learning
dc.subject.ytmScience teaching
dc.subject.ytmConstructivist teaching method
dc.subject.ytmVideo supported teaching
dc.identifier.yokid10104288
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid429396
dc.description.pages191
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess