Show simple item record

dc.contributor.advisorBacanak, Kadriye Dilek
dc.contributor.authorAbal, Sema
dc.date.accessioned2020-12-29T07:57:05Z
dc.date.available2020-12-29T07:57:05Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/351921
dc.description.abstractYabancı dil öğrenenlerin hedef dilde yeterli olmaları için anlama ve üretme becerilerini geliştirmek önemlidir. Bu yeterlik seviyesine ulaşmak için yazılı ve sözlü söylem araçlarını etkili bir şekilde kullanmak gerekmektedir. Yazılı ve sözlü söylem konusunda bilgilendirmek için, 'Söylem Analizi' İngilizce öğrenenlere kullanılan dili nasıl analiz edeceklerini öğretmeyi amaçlamaktadır. Söylem belirleyicileri, öğrencilerin bir metni anlama ve analiz etmelerine yardımcı olan bağlayıcılardır ve dili etkili kullanmalarını sağlar. Bu araştırmanın amacı İngiliz Dili Eğitimi son sınıf öğrencilerinin söylem belirleyicileri bilgisini ve kullanımını, ayrıca bu söylem belirleyicilerini okuma parçalarında ne kadar fark edebildiklerini ve kendi yazılarında ne kadar kullanabildiklerini analiz etmektir. Öğrencilere göre bu söylem belirleyicilerini okurken fark etmenin yazarken kullanmaktan daha kolay olduğu varsayılmıştır. Bu hipotez, öğrencilerden alınan okuma ve yazma testlerinin kullanıldığı nicel çözümleme metodu ile değerlendirilmiştir. Sonuçlara göre, İngiliz Dili Eğitimi öğrencileri söylem belirleyicilerini okuma ve yazma süreçlerinde sıklıkla ve doğru biçimde fark etmiş ve üretmişlerdir. Fakat belirleyicilerin toplam sayısına bakıldığında hem dilbilgisi hem de kelime kategorisinde bazı uygun olmayan kullanımlar (yanlış veya fazla tekrar) bulunmuştur. Hipotezin aksine, öğrencilerin belirleyicileri doğru kullanma oranı bunları fark etme oranından daha yüksektir.Anahtar Kelimeler : söylem analizi, söylem belirleyicileri, anlam bütünlüğü, anlama ve üretme becerileri
dc.description.abstractDeveloping receptive and productive skills is significant for language learners to be proficient in the target language. Using the means of written and spoken discourse effectively is necessary to reach the level of proficiency. In order to give a broad knowledge of written and spoken discourse, 'Discourse Analysis' aims to teach English learners how to analyze the language in use. Discourse markers are the cohesive ties which help learners to understand and analyze a piece of text and lead them to use the language effectively. The aim of this research is to analyze the ELT prospective teachers' knowledge and use of discourse markers, also to get a deep analysis on whether they identify the markers in a reading text as cohesive clues or use those markers in their own writings more. It hypotheses that identifying the markers in reading is easier for learners than using them in writing. The hypothesis is evaluated by a quantitative method study inferred from the learners' reading and writing tests. According to the results, the ELT prospective teachers identified and produced DMs frequently and correctly in their reading and writing processes. However, concerning the total number of markers in the study there are some inappropriate uses (misuse and over repetition) in both grammatical and lexical categories. Contrary to the hypothesis, it is inferred from the results that the percentage of correct production of the markers by the learners is higher than their identification.Key Words : discourse analysis, discourse markers, cohesion, receptive and productive skillsen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleReceptive and productive knowledge of discourse markers: A case study of ELT prospective teachers
dc.title.alternativeSöylem belirleyicilerini anlama ve üretme bilgisi: İngiliz dili eğitimi aday öğretmenleri ile bir örnek olay çalışması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmForeign language education
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmDiscourse marker
dc.subject.ytmDiscourse analysis
dc.subject.ytmCohesion
dc.subject.ytmCritical discourse analysis
dc.identifier.yokid10126240
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid450089
dc.description.pages136
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess