Geogebra destekli matematik öğretiminin ilköğretim öğrencilerinin akademik başarılarına ve motivasyonlarına etkisi
dc.contributor.advisor | Özerbaş, Mehmet Arif | |
dc.contributor.author | Ünlütürk Akçakin, Hanife | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:56:44Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:56:44Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2019-02-27 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/351819 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, GeoGebra destekli matematik öğretiminin ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin kesirler konusundaki akademik başarılarına ve matematik dersine yönelik motivasyon düzeylerine etkisini incelemektir. Araştırma 2015-2016 öğretim yılında Uşak ilindeki bir devlet okulunda öğrenim gören 23'ü deney ve 23'ü kontrol grubu olmak üzere toplamda 46 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Öğrenciler sınıflara seçkisiz olarak atanmıştır. Daha sonra sınıflar seçkisiz olarak deney ve kontrol grubu olarak belirlenmiştir. Dersler deney grubunda GeoGebra destekli matematik öğretimi ile kontrol grubunda ise mevcut matematik öğretimine uygun olarak işlenmiştir. Araştırma toplam 17 saat sürmüştür. Araştırmanın verileri kesirler konusu akademik başarı testi, matematik dersi motivayon ölçeği ve yapılan öğretimlere yönelik öğrenci görüşlerini belirlemek için açık uçlu sorular ile toplanmıştır. Toplanan veriler uygun istatistik yöntemler kullanılarak analiz edilmiştir. Sonuç olarak her iki grupta da uygulanan öğretim yöntemleri öğrenci başarısını artırmada etkili bulunmuştur. Bunun yanında deney grubuna uygulanan yöntemin kontrol grubuna uygulanan yöntemden öğrenci başarılarını artırmada daha etkili olduğu bulunmuştur. Uygulanan yöntemler öğrenci motivasyonlarında önemli değişikliklere neden olmamıştır. Sadece deney grubu öğrencilerinin dışsal motivasyonlarında anlamlı bir düşüşün olduğu gözlenmiştir. Ayrıca, öğrencilerin yazılı görüşlerine göre, öğrencilerin GeoGebra destekli matematik öğretimine yönelik olumlu görüşleri olduğu yönündedir. Bu araştırmanın sonucuna göre GeoGebra destekli matematik öğretiminin ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin kesirler konusundaki akademik başarılarını artırmada etkili olduğu söylenebilir. | |
dc.description.abstract | The purpose of this research was to investigate the effects of GeoGebra supported mathematics teaching on fourth grade primary students' academic achievement and mathematics motivation in fractions unit. This study was conducted with a total of 46 students including 23 students in experimental group and 23 students in control group in the second term of 2015-2016 school year in one district in Uşak. Students were randomly assigned into two groups. One class was randomly chosen as an experimental group and one class was randomly chosen as a control group. In the experimental group, GeoGebra supported mathematics teaching was used and in the control group current mathematics education teaching was used as a teaching method. This study was carried out for 17 hours. The data of this study was collected throughout, `fractions academic achievement (FAA) test`, `mathematics motivation scale` and open-ended questions to determine the students' views about teaching methods applied in each group. Collected data were analyzed with appropriate statistical methods. As a result, it was determined that both teaching method used in experimental and control groups show a significant difference in favor of FAA posttest. Besides, the experimental group was found to be more successful to improve students' achievement than the control group. Both teaching methods did not cause any statistically significant differences in students' motivation except extrinsic motivations of experimental group. In the experimental group, it was observed that there was a significant decrease in extrinsic motivation. According to the written response of students in experimental group it was determined that they had positive remarks about the effects of GeoGebra supported mathematics teaching. According to the results of this research, it can be said that GeoGebra supported mathematics teaching is effective to improve academic achievement of fourth grade students in fractions. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Geogebra destekli matematik öğretiminin ilköğretim öğrencilerinin akademik başarılarına ve motivasyonlarına etkisi | |
dc.title.alternative | The effects of geogebra on primary students' academic achievement and motivation | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-02-27 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Primary schools | |
dc.subject.ytm | Primary school students | |
dc.subject.ytm | GeoGebra | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | Motivation | |
dc.subject.ytm | Fractions | |
dc.subject.ytm | Mathematics education | |
dc.subject.ytm | Mathematics teaching | |
dc.identifier.yokid | 10129517 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 457480 | |
dc.description.pages | 121 | |
dc.publisher.discipline | Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı |