Lise 1. sınıf biyoloji dersi `canlının temel birimi hücre`` konusunun öğretiminde 5e modelinin öğrenci başarısı ve tutumuna etkisi
dc.contributor.advisor | Akın, Beril | |
dc.contributor.author | Kürkcü, Esra | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:55:54Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:55:54Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/351563 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada Lise 1. sınıf öğrencilerinin Biyoloji dersinde `Canlılığın Temel Birimi Hücre` konusunun öğretiminde 5E modeli ile geleneksel öğretim metodunun öğrenci başarısı ve tutumu üzerindeki etkisinin araştırılması amaçlanmaktadır. Araştırma Ankara Güzelkent Anadolu Lisesi 9. sınıflardan yansız atamayla seçilen iki sınıftan toplam 52 (29 deney, 23 kontrol) öğrenci ile yürütülmüştür. Çalışmada elde edilen tüm veriler SPSS 18,0 paket programı ile analiz edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre, 5E modeli uygulanan deney grubu öğrencilerinin akademik başarı puanları, kontrol grubu öğrencilerine göre anlamlı bir şekilde artış göstermiştir. Tutum ölçeği sonuçlarına göre ise her iki grubun biyoloji dersine karşı tutumlarında istenen seviyede değişiklik olmamıştır. Çalışma sonuçlarına göre 5E modelinin öğrenci başarılarını arttırırken, tutumlar üzerinde önemli bir etkisinin olmadığı görülmektedir. | |
dc.description.abstract | In this research, it is aimed to examine effects of 5E model and classic education method on success and attitudes of high school 1st class students in biology course on `Cell is the Basic Unit of Life`. The research was performed on students of Ankara Güzelkent Anadolu Highschool at 9th class with randomly selected total 52 students (29 for experiment and 23 for control groups). Data collected in the research was analyzed at SPSS 18.0 package program. According to findings of the research it was found that academic success levels of students being applied 5E model were statistically significant higher than in the control group. On the other hand, there were not statistically significant differences of attitude scale results between groups. According to results of the study, it is seen that 5E model increases success of students whereas do not have significant effect on attitude levels. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Lise 1. sınıf biyoloji dersi `canlının temel birimi hücre`` konusunun öğretiminde 5e modelinin öğrenci başarısı ve tutumuna etkisi | |
dc.title.alternative | The affect of teaching `cell is the basic unit of life` subjects according to 5e model on students success and attitudes | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Biology lesson | |
dc.subject.ytm | 5E Model | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.subject.ytm | Student attitude | |
dc.subject.ytm | Secondary education schools | |
dc.subject.ytm | High schools students | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | Attitudes | |
dc.subject.ytm | Instructional models | |
dc.subject.ytm | Biology teaching | |
dc.identifier.yokid | 10098030 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 429452 | |
dc.description.pages | 101 | |
dc.publisher.discipline | Biyoloji Öğretmenliği Bilim Dalı |