Show simple item record

dc.contributor.advisorŞendurur, Yılmaz
dc.contributor.authorPehlivan, Özge
dc.date.accessioned2020-12-29T07:54:42Z
dc.date.available2020-12-29T07:54:42Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/351205
dc.description.abstractBu araştırma, başlangıç keman eğitiminde temel tekniklerin öğretiminin nasıl yapılması gerektiğini tespit etmek amacıyla yapılmış, betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın evrenini, Türkiye'deki üniversitelerde keman dersi veren öğretim elemanları, örneklemini ise öğretim elemanlığı yoğunluğu dikkate alınarak belirlenen Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Afyon Kocatepe Üniversitesi, Cumhuriyet Üniversitesi, Gazi Üniversitesi, İstanbul Üniversitesi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Trakya Üniversitesi, Uludağ Üniversitesi ve Yüzüncü Yıl Üniversitesi'nde keman dersi veren öğretim elemanları oluşturmaktadır. Araştırma için hazırlanan anket, 42 adet beşli likert tipi ve 11 adet çoktan seçmeli sorudan oluşmaktadır. Araştırma için gönderilen anketler, 42 öğretim elemanı tarafından cevaplandırılmış, araştırmanın bütünlüğünü bozacağı düşünülen 2 anket değerlendirme dışı bırakılmış ve 40 anket değerlendirmeye alınmıştır. Elde edilen verilere ilişkin bulguların tablolaştırılmasında ve yorumlanmasında verilerin gözlenme sıklığı `frekans` (f) ve `yüzde` (%) ile ifade edilmiştir. Bu veriler yorumlanmış ve elde edilen sonuçlara dayanarak konuya ışık tutacağı düşünülen önerilere yer verilmiştir.
dc.description.abstractThis is a descriptive research which aims to identify how should be the teaching of basic techniques for the beginning level of the violin training. The universe of this study; consisted of the academic staff who teach the violin at the universities in Turkey. The sample of this study is consisted of Abant İzzet Baysal University, Afyon Kocatepe University, Cumhuriyet University, Gazi University, İstanbul University, Ondokuz Mayıs University, Trakya University, Uludağ University, and Yüzüncü Yıl University. The survey prepared for this study consists of 42 questions which have 5 point likert scale options and 11 questions which have multiple choises. This survey was answered by forty-two people. Two of them were excluded from the evaluation. Consequently, forty of them were evaluated. In this study, percent (%) and frequency (ƒ) have been used for the tables and the interpretation of the results on the obtained data. The data are analysed and in the light of these findings, the suggestions were made about the scientific studies that would be conducted in the future.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleBaşlangıç keman eğitiminde temel tekniklerin öğretimine ilişkin öğretim elemanı görüşleri
dc.title.alternativeThe opinions of academic staff on the teaching of basic techniques for the beginning level of the violin training
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMusic education
dc.subject.ytmInstrumental education
dc.subject.ytmMusical instruments
dc.subject.ytmViolin
dc.subject.ytmInstrumentation techniques
dc.subject.ytmInstructors
dc.identifier.yokid10100000
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid419384
dc.description.pages106
dc.publisher.disciplineMüzik Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess