Restorating power of performing arts in prison
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, mahpushanelerin daha tahammül edilebilir mekânlara dönüştürülmesinde performans sanatlarının onarıcı gücünü, Richard Schechner'in tiyatro anlayışındaki toplumsal tiyatro kavramı ile AgustoBoal'un Ezilenlerin Tiyatrosu eseri rehberliğinde incelemeyi amaçlamıştır. Kapatılma pratiklerinden mahpushanenin nasıl bir mekân olduğu Michel Foucault'cu bir perspektiften hükümranlık bağlamında ele alınmıştır. Aristoteles'in günümüz tiyatrosunun temelini oluşturan mimesis (taklit) kavramından performans sanatları kavramına gelene kadar, hangi kavramların üretildiği ve üretilen bu kavramların dönüşümü, toplumsal olarak hangi pratikler ve kurumlar sisteminde yer aldığı Larry Shiner'ın Sanatın İcadı/Bir Kültür Tarihi kitabındaki tartışmalar çerçevesinde incelenmiştir. Tez; mahpushanelerde performans sanatlarının onarıcı gücünün anlaşılır olması amacıyla, yazarın mahpushanelerde düzenlediği atölye çalışmaları ve Schechner'in mahpushanelerde yapılan performans sanatları çalışmalarının ne anlama geldiğini de kapsamaktadır.Anahtar kelimeler: Performans sanatları, mahpushane, onarıcı güç, mimesis, toplumsal tiyatro. This study aims to investigate the restorating power of performing arts in transforming mahpushanes (prisons) into more bearable spaces in guidance of the notion of social theatre in Richard Schechner's approach, and Augusto Boal's The Theatre of The Oppressed. It is investigated what kind of space mahpushane is as one of the confinement spaces in the context of sovereignty from a Foucauldian perspective. What concepts have been produced from Aristotle's notion of mimesis (imitation) as the base of contemporary theatre to the performing arts, their transformations, and in which social system of practices and institutions they take part are investigated within the framework of Larry Shiner's discussion in The Invention of Art: A Cultural History. In an effort to make the restorating power of performing art in mahpushanes clear, this thesis, also, includes the author's workshops held in mahpushanes and discusses the meanings of Schechner's works on the performing arts practices in mahpushanes.Keywords: Performing arts, prison, restorating power, mimesis, social theatre
Collections