Show simple item record

dc.contributor.advisorAlbayrak, Ömer Behiç
dc.contributor.authorDoğan, Yasin
dc.date.accessioned2020-12-29T07:54:28Z
dc.date.available2020-12-29T07:54:28Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-06-24
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/351126
dc.description.abstractBu çalışma, mahpushanelerin daha tahammül edilebilir mekânlara dönüştürülmesinde performans sanatlarının onarıcı gücünü, Richard Schechner'in tiyatro anlayışındaki toplumsal tiyatro kavramı ile AgustoBoal'un Ezilenlerin Tiyatrosu eseri rehberliğinde incelemeyi amaçlamıştır. Kapatılma pratiklerinden mahpushanenin nasıl bir mekân olduğu Michel Foucault'cu bir perspektiften hükümranlık bağlamında ele alınmıştır. Aristoteles'in günümüz tiyatrosunun temelini oluşturan mimesis (taklit) kavramından performans sanatları kavramına gelene kadar, hangi kavramların üretildiği ve üretilen bu kavramların dönüşümü, toplumsal olarak hangi pratikler ve kurumlar sisteminde yer aldığı Larry Shiner'ın Sanatın İcadı/Bir Kültür Tarihi kitabındaki tartışmalar çerçevesinde incelenmiştir. Tez; mahpushanelerde performans sanatlarının onarıcı gücünün anlaşılır olması amacıyla, yazarın mahpushanelerde düzenlediği atölye çalışmaları ve Schechner'in mahpushanelerde yapılan performans sanatları çalışmalarının ne anlama geldiğini de kapsamaktadır.Anahtar kelimeler: Performans sanatları, mahpushane, onarıcı güç, mimesis, toplumsal tiyatro.
dc.description.abstractThis study aims to investigate the restorating power of performing arts in transforming mahpushanes (prisons) into more bearable spaces in guidance of the notion of social theatre in Richard Schechner's approach, and Augusto Boal's The Theatre of The Oppressed. It is investigated what kind of space mahpushane is as one of the confinement spaces in the context of sovereignty from a Foucauldian perspective. What concepts have been produced from Aristotle's notion of mimesis (imitation) as the base of contemporary theatre to the performing arts, their transformations, and in which social system of practices and institutions they take part are investigated within the framework of Larry Shiner's discussion in The Invention of Art: A Cultural History. In an effort to make the restorating power of performing art in mahpushanes clear, this thesis, also, includes the author's workshops held in mahpushanes and discusses the meanings of Schechner's works on the performing arts practices in mahpushanes.Keywords: Performing arts, prison, restorating power, mimesis, social theatreen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectFelsefetr_TR
dc.subjectPhilosophyen_US
dc.subjectSahne ve Görüntü Sanatlarıtr_TR
dc.subjectPerforming and Visual Artsen_US
dc.titleRestorating power of performing arts in prison
dc.title.alternativeMahpushanede sahne ve gösteri sanatlarının onarıcı gücü
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-24
dc.contributor.departmentFelsefe ve Toplumsal Düşünce Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPrisons
dc.subject.ytmPerformance art
dc.subject.ytmTheatre
dc.subject.ytmFolk theatre
dc.subject.ytmMimesis
dc.subject.ytmRestorative justice
dc.identifier.yokid10221805
dc.publisher.instituteLisansüstü Programlar Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL BİLGİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid530699
dc.description.pages65
dc.publisher.disciplineFelsefe Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess