Show simple item record

dc.contributor.advisorAksoy, Ayşe Belgin
dc.contributor.authorKirik, Esme
dc.date.accessioned2020-12-29T07:54:19Z
dc.date.available2020-12-29T07:54:19Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/351071
dc.description.abstractBu araştırma, Zorbalığı Önleme Programı'nın beş-altı yaş çocukların zorbalık davranışlarına etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2015-2016 eğitim öğretim yılının ikinci döneminde Ankara ili Çankaya Belediyesi'ne bağlı bir gündüz bakımevindeki beş-altı yaş aralığındaki 26 çocuk oluşturmuştur. Araştırmada veri toplamak için Uysal ve Dinçer (2015) tarafından geliştirilen `HVDF` ve ` Kişisel Bilgi Formu` kullanılmıştır. Araştırmada ön test- son test kontrol gruplu model kullanılarak deneysel bir uygulama gerçekleştirilmiştir. HVDF deney grubuna ve kontrol grubuna ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Araştırma kapsamında Beş-Altı Yaş Çocuklarına Yönelik Zorbalığı Önleme Programı oluşturulmuştur. Deney grubuna haftada iki gün olmak üzere sekiz hafta süren zorbalığı önlemeye yönelik eğitim programı uygulanmıştır. Kontrol grubuna ise söz konusu eğitim verilmemiştir. Veriler analiz edilirken deney ve kontrol grubundaki çocukların HVDF alt boyutlarına ilişkin ön test ve son test toplam puanları hesaplanmıştır. Araştırma sonunda deney grubundaki çocukların fiziksel, ilişkisel, sözel zorbalık ve zorbalığa uğrama, olumlu sosyal davranış ve akran kabulü alt boyutlarında isimlerinin söylenme sıklıklarının, son teste ön teste göre düştüğü bulunmuştur. Kontrol grubundaki çocukların fiziksel ve ilişkisel zorbalık ve olumlu sosyal davranış alt boyutlarında isimlerinin söylenme sıklıklarının, son teste ön teste göre düştüğü bulunmuştur.
dc.description.abstractThis study was conducted to investigate the effect of the Anti-Bullying Program on bullying behaviors of children five-six years of age. The study's study group consisted of 26 children between the ages of five-six in a day care center connected to the Çankaya Municipality of Ankara in the second term of the academic year 2015-2016. The `SHSF` developed by Uysal and Dinçer (2015) and `Personal Information Form` were used to collect data in the research. In the study, an experimental application was carried out using pre-test-post-test control group model. SHSF was applied to the experiment group and control group as pre-test and post-test. Within the scope of the research, an anti-bullying program for children aged five-six was established. For the experiment group, a training program was implemented to prevent bullying, which lasted for eight weeks, two days a week. For the control group, no training was given. When the data were analyzed, pre-test and post-test total scores of SHSF sub-dimensions of children in experiment and control groups were calculated. At the end of the study, the frequencies of the children's names in the physical, relational, verbal bullying and victimization, positive social behavior and peer acceptance sub-dimensions of the experimental group were found to be lower than the pre-test. Children in the control group were found to have lower frequencies of their names in the physical and relational bullying and positive social behavior subscales compared to the pre-test.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleBeş- altı yaş çocuklarına yönelik zorbalığı önleme programının çocukların zorbalık davranışlarına etkisinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of the effect of bullying prevention program for children aged fi̇ve-si̇x years on bullying behaviors of children
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentÇocuk Gelişimi ve Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPreschool education
dc.subject.ytmUnwanted student behavior
dc.subject.ytmPreventive intervention
dc.subject.ytmEducation programs
dc.subject.ytmPreschool period
dc.subject.ytmPeer victimization
dc.subject.ytmIntervention programs
dc.subject.ytmPreschool period
dc.identifier.yokid10147487
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid461509
dc.description.pages146
dc.publisher.disciplineÇocuk Gelişimi ve Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess