Klinik Öncesi Eğitim Dönemi ve Klinik Eğitim Dönemi Testlerinin Psikometrik Özelliklerinin İncelenmesi: Ege Üniversitesi Örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZETBu araştırmanın amacı, Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi 3. ve 4. sınıflara uygulanan başarı testlerinin psikometrik özelliklerini incelemektir. Çalışma grubunun klinik öncesi eğitim dönemi örneklemini, 2012-2013 eğitim öğretim yılında 3. sınıf olan ve başarı testini geçen öğrenciler oluşturmaktadır. Aynı öğrencilerin, 2013-2014 eğitim öğretim yılında 4. sınıfta oldukları başarı testi de klinik eğitim dönemi örneklemini oluşturmaktadır.Araştırmada toplanan veriler WINSTEPS ve SPSS Statistics 23 programları kullanılarak analiz edilmiştir. Yapılan Rasch model analizlerinde, 3. ve 4. sınıf testlerinde madde ve cevaplayıcı değerlerine bakılarak, testin Rasch modeline iyi uyum gösterdiği ve güvenilir olduğu sonucuna varılmıştır. Testlere ait veriler Dichotomus Rasch Model uyumuna sahip bulunmuş olup, testleri alan cevaplayıcıların yetenek düzeyleri ile dengeli bir dağılım gösterdiği görülmüştür. Testlerde Rasch modele ait diğer varsayımlardan tek boyutluluk ve yerel bağımsızlık varsayımı da incelenmiş ve bu varsayımları da sağladığı sonucuna varılmıştır. Cinsiyete göre değişen madde güçlük düzeylerine (DIF) bakılmış ve anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Bununla birlikte çalışma grubunda regresyon analizi yapılarak klinik öncesi eğitim dönemi olan 3. sınıf başarı testi performanslarının, klinik eğitim dönemi olan 4. sınıf başarı testi performanslarını yordadığı sonucuna varılmıştır.Anahtar Kelimeler: Rasch model, Tıp Eğitimi, Psikometri ABSTRACTThe aim of this study is to investigate the psychometric properties of achievement tests applied to 3rd and 4th grades of Ege University Faculty of Medicine. The sample of the pre-clinical education period of the study group consisted of students who were 3rd grade in the 2012-2013 academic year and passed the achievement test. The same students, 4th grade in the 2013-2014 academic yearThe data were analyzed by using WINSTEPS and SPSS Statistics 23 programs. In the Rasch model analysis, it was concluded that the test showed good compliance with Rasch model and was reliable by looking at the substance and responder values in the 3rd and 4th class tests. The data of the tests were found to be compatible with Dichotomus Rasch Model and it was observed that the test participants showed a balanced distribution with their skill levels. In the tests, one-dimensionality and local independence assumption of the Rasch model were also examined and it was concluded that it also fulfilled these assumptions. Differential Item Functioning levels (DIF) varying according to gender were examined and no significant difference was found. However, it was concluded that the third grade achievement test performances in the pre-clinical education period predicted the fourth grade achievement test performances in the study group by regression analysis.Keywords: Rasch model, Medical Education, Psychometry
Collections